...

Kokios „Instagram“ tendencijos vyraus 2021-aisiais?

Verslas

2021.01.06

Autorius: Reda Aleliūnaitė

Temos: .

Kokios „Instagram“ tendencijos vyraus 2021-aisiais?

Karolis Rimkus Asmeninio albumo nuotr.

Socialiniai tinklai yra kintantis fenomenas: jų funkcijos ir tendencijos dažnai atsinaujina ar keičiasi. Visgi jau keletą metų viena populiariausių platformų tarp vartotojų ir prekių ženklų galima vadinti „Instagram“. Socialinių tinklų platforma savo lyderės pozicijos nežada užleisti ir šiemet, tad ko galime tikėtis iš „Instagram“ 2021-aisiais? Tendencijomis ir socialinių tinklų patarimais augančiam verslui dalinasi socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Caption“ vadovas Karolis Rimkus.

Tiesioginės transliacijos nuolat auga

„Instagram“ tiesioginės transliacijos (angl. live) funkcija atsirado platformoje dar 2016 m., tačiau didysis funkcijos naudojimo augimas įvyko 2020-aisiais. Anot K. Rimkaus, tiesioginių transliacijų naudojimas pernai išaugo apie 70 procentų. Socialinių tinklų ekspertas prognozuoja, kad ši tendencija tęsis ir šiais metais.

„Ši funkcija gana ilgai buvo ne itin populiari, bet 2020 m. pastebėtas jos naudojimo augimas. Pagrindinė priežastis yra ta, kad žmonės dėl karantino fiziškai negali daug kur dalyvauti, todėl dažnai tie, kurie kažkur dalyvauja, rengia tiesiogines transliacijas. Jau praėjusių metų pabaigoje apie 70 proc. pakilo „Instagram“ funkcijos „Live“ naudojimas, todėl galima tikėtis, kad ji gana stipriai augs ir šiais metais“, – įžvalgomis dalinasi agentūros „Caption“ vadovas. 

Akcentas savai auditorijai

Vienas pagrindinių socialinių tinklų eksperto K. Rimkaus patarimų šiems metams: „Akcentuokitės ne į turimus sekėjus, o į savo auditoriją.“ Tai reikštų, kad reikia kurti turinį, kuris būtų aktualus jūsų galimai auditorijai ir nišai. „Didesnis šansas, kad, kuriant įdomų tam tikrai auditorijai turinį ir nebūtinai galvojant apie jau esamus sekėjus, natūraliai sekėjų pas jus ir padaugės“, – teigia K. Rimkus, pabrėždamas, kaip svarbu pasiekti savo auditoriją.

„Be to, daugiau negu pusė žmonių naudojasi „Instagram“ funkcija „Explore“. Tai reiškia, kad peržiūri ne tik savo sekamų paskyrų kuriamą turinį, bet ir turinį, kuris, remiantis algoritmais, parodomas jiems pagal tai, kokį turinį jie mėgsta“, – priduria socialinių tinklų ekspertas. 

Pašnekovas taip pat išskiria, kad jau kurį laiką „Instagram“ istorijos (angl. stories) yra viena iš dominuojančių platformos funkcijų, populiaresnė už įprastus įrašus: „Dabar itin dažnai naudojamos „Instagram Stories“, vartotojai daug daugiau laiko praleidžia žiūrėdami jas negu įprastus įrašus. „Stories“ turinio kūrimo įrankių daugėja, o vartotojai ir prekių ženklai dar geriau išmoksta kurti „Instagram Stories“ turinį, tad aš manau, to tik daugės.“

Kalbėdamas apie įprastus „Instagram“ įrašus, K. Rimkus ekspertas pastebi, kad vartotojai turinį kelia ne iš karto – dažnai kaupia nuotraukas, o po to kelia „karuselinius“ įrašus (angl. carousel post), t. y. keletą nuotraukų viename įraše.

Patarimai augantiems verslams

Ką turėtų daryti augantys verslai ar prekių ženklai, besinaudojantys socialiniais tinklais? Pasak agentūros „Caption“ vadovo K. Rimkaus, verta išnaudoti apsipirkimo pačioje platformoje „Instagram“ (angl. in-app shopping) funkciją, ypač jei kuriate ar ketinate įkurti internetinę parduotuvę.

„Galima prekiauti savo produkcija tiesiai „Instagram“ paskyroje, tam pakeistas netgi programėlės išdėstymas, o vienu pagrindinių mygtukų tampa „apsipirkimas“. Naujai elektroninei parduotuvei apsimoka jau nuo pat pradžių sujungti ją su „Instagram“ paskyra ir leisti žmonėms įsigyti produkciją ne vien svetainėje, bet ir programėlėje. Kadangi esate nauja svetainė ir naujas verslas, daug kas gali jus atrasti ne per svetainę, o per socialinius tinklus“, – paaiškina socialinių tinklų ekspertas.

Klientų aptarnavimo kokybė išlieka vienu pagrindinių principų socialiniuose tinkluose, ypač augantiems prekių ženklams. K. Rimkus komentuoja, kad derėtų labai stipriai dirbti su klientų aptarnavimu, rodyti dėmesį kiekvienam naujam žmogui: „Parašyti kiekvienam naujam sekėjui asmeninę žinutę, pradėti pokalbį kalbinant ir klausiant žmogaus, ko jam trūksta, ir aktyviai kviečiant įsitraukti į įrašus. Reikia kurti bendruomenę aplink savo prekių ženklą, o ne tik pasakoti, kas jūs esate.“

Eksperto teigimu, turinį reikėtų kurti su prielaida, kad niekam jis neįdomus, tada kaip tik atsiranda skatinimas sau padaryti geriau ir įtraukti žmones. „Ne jiems kurti, o kurti kartu su jais“, – pabrėžia agentūros „Caption“ vadovas. 

Pašnekovas taip pat siūlo atkreipti dėmesį ir į „Instagram“ funkciją „Reels“, nes ten keliami vaizdo įrašai lengvai pasiekia vartotojus. Ekspertas pataria prekių ženklams atrasti savo ambasadorius, kurie, naudodamiesi „Instagram“ funkcija „Reels“, reklamuotų prekių ženklą: „Taip galima sutaupyti, per daug neinvestuojant į reklamą, nes šios funkcijos pasiekiamumas dabar yra gana didelis.“

Ko reikėtų vengti?

Ko augantys prekių ženklai neturėtų daryti 2021 metais? „Nesitikėkite visų rezultatų pasiekti organiškai, kai vos už porą eurų galite pasiekti tūkstantį žmonių. Pagalvokite, galbūt labiau apsimoka tiesiog investuoti į jau sukurtų įrašų reklamą, užuot kūrus naujus, kiekvieną kartą tikintis, kad įrašas organiškai pasieks didelę dalį auditorijos? Reikia išlaikyti balansą tarp kuriamo turinio ir investicijų į reklamą, – teigia K. Rimkus ir linki augantiems verslams pažinti savo socialinių tinklų auditorijas: – Kuo daugiau bandykite skirti reklamai ir stebėkite, kokia reklama veikia ar neveikia. Taip geriau suprasite savo auditoriją.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.