...

Kaip sudominti žiniasklaidos atstovus?

Verslas

2014.05.16

Autorius: Karolina Kondratjevaitė

Temos: , .

Kaip sudominti žiniasklaidos atstovus?

„INK Agency“ vyr. partneris Kęstutis Gečas BFL/ Andriaus Ufarto nuotr.

Žiniasklaida – galingas įrankis, galintis suteikti teigiamą postūmį verslui: vartotojas pirks daugiau produktų ar paslaugų, įmonė taps geriau žinoma. Tai žinodami verslininkai nuolatos ieško būdų, kaip į ją patekti. „Jeigu manote, kad tai sudėtinga, labai klystate, – sako komunikacijų agentūros

„INK Agency“ vyr. partneris Kęstutis Gečas ir priduria: – Pirmiausia turite išmokti vieną labai svarbią pamoką: žiniasklaidai esate įdomus tiek, kiek esate įdomus ir aktualus skaitytojams, žiūrovams ar klausytojams. Antra, ne mažiau svarbus dalykas – jūsų sugebėjimai. Kiekvienas žmogus gali išmokti bendrauti su žiniasklaida, bet žymiai efektyviau nusisamdyti šios srities specialistus – bus greičiau, paprasčiau ir sėkmingiau.“

Aktualumas

„Kaip manote, kodėl bet kuri žiniasklaida daug dėmesio skiria bankams ir šios komercinės institucijos gauna neproporcingai didelį žiniasklaidos susidomėjimą, palyginti su jų dydžiu? – klausia K. Gečas. – Nes be bankų šių laikų ekonomika praktiškai neišgyventų. Dar svarbiau, kad su bankais turi reikalų beveik visi gyventojai – kas laiko indėlį, o kas turi kortelės sąskaitoje šiek tiek pinigų.“

„Jeigu užsiimate batų prekyba, jums nepasisekė. Batų parduotuvių daug, o ir su senais dar galima pavaikščioti – šiuolaikiniai batai nėra vyžos ar klumpės, per sezoną nesusidėvi, – sako K. Gečas, tačiau netrukus priduria, kad bet kuris verslas turi savo vaidmenį ekonomikoje, todėl tai, ar sugebėsite sureikšminti savo vaidmenį, priklauso tik nuo jūsų kūrybiškumo: – Batų parduotuvės ir gamintojai imasi pasakoti apie kreivų šleivų kojų problemą, pilnapadystę, aukštų kulniukų keliamą apokalipsę.

 

Padarykite ką nors keisto. Žmonės iš prigimties yra smalsūs, juos traukia netikėti ir keisti dalykai.

K. Gečas

 

Jeigu pažiūrėtume iš kito kampo, batai yra labai svarbu. Netgi svarbiau nei bankai, ar ne? Kam man tas bankas, jeigu vasario mėnesį kojos šąla trepsint suplyšusiais batais per sniegą?“

Patark man

„Šis būdas versle itin paplitęs. Reikia dalyti patarimus, rodyti savo sugebėjimus, tapti naudingam, o kartu ir aktualiam, pastebimam. Taip siekiama ir pasiekiama dviejų pagrindinių tikslų. Iš vienos pusės, tokiu būdu verslas žmonių galvose savo vardą susieja su jiems aktualia informacija. Pavyzdžiui, galvodami apie paskolas dažniau pagalvosime apie SEB ar „Swedbank“ bankus dar ir dėl to, kad viešumoje nuolat girdime jų makroekonomikos ekspertų komentarus“, – aiškina K. Gečas.

„Antras tikslas yra susijęs su pirmuoju – tas, kuris pataria, yra neišvengiamai protingesnis. O jūs, žinoma, norėsite turėti reikalų su protingesniu ir galinčiu daugiau patarti, duoti“, – tikina specialistas.

Keistumas

„Padarykite ką nors keisto. Žmonės iš prigimties yra smalsūs, juos traukia netikėti ir keisti dalykai, – sako pašnekovas. – Vienas klasikinių ir nusibodusių, tačiau garantuotai veikiančių pavyzdžių: nauja parduotuvė praneša, kad per atidarymą X nuogų pirkėjų galės nemokamai apsirengti už sumą iki 500 litų. Garantuotai veiks.“

„Neseniai Kaune kilo skandalas, kad vienoje parduotuvėje pirkėjus aptarnavo pusnuogės pardavėjos. Apie tai sužinojo visa Lietuva. Būtent dėl keistumo neblėsta Grūto sovietinių skulptūrų parko populiarumas“, – pašnekovas nesunkiai randa ir vietinių pavyzdžių.

Rekordai

„Guinnesso rekordų knyga ne veltui sulaukė populiarumo – žmonės mėgsta ko nors nuolat siekti, o pasiekę kovoti dėl dar didesnio ar aukštesnio. Sekant šia logika, jei verslas duos rekordą, mainais garantuotai gaus žiniasklaidos dėmesio, – užtikrina pašnekovas ir įspėja: – Tik nedarykite visko banaliai. Didžiausia piramidė Lietuvoje, pastatyta iš konservų dėžučių, pastatyta viename prekybos centrų, skamba nepatraukliai, nes žurnalistai nėra kvaili ir puikiai suvokia, kad bandoma pigiai sulaukti dėmesio. Tačiau batų parduotuvė, pristačiusi didžiausią pasaulio batą arba dar geriau – batų porą, kuriais galbūt būtų avėjęs Guliveris, jeigu mes būtume liliputai? Ne tik žurnalistai ateis, mokinukų ekskursijos užplūs.“

Pseudoįvykiai

„Tai įvykiai, kurių nebūtų buvę, jeigu ne kieno nors noras patekti į žiniasklaidą. Viskas prasidėjo maždaug prieš šimtmetį, kai Čikagoje vienam naujo restorano savininkui komunikacijos profesionalų pirmtakas pasiūlė ne standartinę reklamą, o surengti ištaigingą restorano atidarymą. Žiniasklaidos dėmesys tokiai naujovei viršijo lūkesčius. Dabar tai jau tampa įprastu dalyku ir dažniau derinamas su kitu būdu, kur panaudojama įžymybės galia“, – pasakoja pašnekovas.

„Lietuvoje šis metodas puikiausiai klesti, o įvairūs žurnalai, interneto portalai ir TV laidos lūžta nuo begalinių vaizdo įspūdžių iš madų šou, pristatymų, gimtadienių ir paminėjimų“, – sako ryšių su visuomene specialistas.

Anot K. Gečo, tokie įvykiai nėra tik įvykiai: „Patogiausias būdas susigalvoti specialią dieną. Valentino diena, boso diena, pasaulinė širdies diena arba tarptautinė diena be dietų, – vardija jis. – O kodėl nepaskelbus tarptautinės aukštakulnių dienos? Arba sportinių batelių? Arba dienos be batų? Jeigu šią idėją suderinsite su keistumu, pridėsite įžymybių kaip padažo, išeis ne patiekalas, o kulinarinis šedevras, kurį norės ragauti visa žiniasklaida.“

Įžymybės galia

„Po rungtynių Jonas Valančiūnas savo prakaitu permirkusius marškinėlius gali dovanoti susižavėjusiems sirgaliams. Jeigu ant jų pasirašys, tai jų niekas neplaus, o netgi įsirėmins ir pasikabins virš lovos. O štai mes, mirtingieji, savus prakaituotus marškinėlius dedame į skalbimo mašiną“, – metodo galią trumpu pavyzdžiu iliustruoja K. Gečas.

„Tai ir yra esmė. Duokite žiniasklaidai įžymybių, visa kita ji padarys pati. Vienas interneto portalas prieš kurį laiką mėgdavo kartoti: „Jeigu garantuojate, kad jūsų renginyje bus bent penkios aukščiausio lygio Lietuvos įžymybės, mes ateisime ir be jokių pinigų reklamai.“ „Aukščiausias lygis“ reiškia asmenis, kurie nuolat šmėžuoja tokiuose žurnaluose kaip „Žmonės“ ar „Stilius“ ir yra nuolatinėje vadinamojoje komunikacinėje apyvartoje“, – paaiškina pašnekovas.

Prieš naudodami vieną iš aptartų būdų paklauskite savęs, kam tai darote. „Patekti į žiniasklaidą bet kokia kaina – blogas sprendimas. Turime begalę pasaulinių pavyzdžių, kai muzikos ar kino industrijos žvaigždės skutasi plikai galvas, elgiasi skandalingai ir t. t. Jiems tai leidžiama, bet ne verslui. Verslas yra žymiai solidesnė veiklos sritis, todėl bet kurią idėją reikia įvertinti klausiant, ką pamanys turimi ar potencialūs klientai“, – tvirtina K. Gečas ir siūlo nepamiršti, kad darbas, atiduotas patyrusiems komunikacijos žmonėms, yra ne toks rizikingas ir, tikėtina, sėkmingesnis.

Ekspertai

Kęstutis Gečas

Kęstutis Gečas

Įkūrėjas ir savininkas / „INK agency“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.