Kaip reklama sudominti vartotoją?
2016.03.16
Temos: Marketingas, Vadyba.
Tam, kad reklama taptų patraukli žiūrovui ar klausytojui, jos turinys turi būti pramoginis ir nustebinti vartotoją. Būtent jis kuo toliau, tuo labiau taps išrankesnis turiniui, nes skaitmeninėje erdvėje ieško tiek pramogos, tiek informacijos. „Laimės tas, kas sugebės įsijausti į konkretaus žmogaus poreikius, suformuluoti jam kylančius klausimus ir į juos pateikti atsakymus“, – teigia Marius Lukošius, reklamos agentūros „Not Perfect“ kūrybos vadovas.
Kad vartotojas mėgtų reklamą
„Žmonės nemėgsta reklamos. Tam, žinoma, yra daug priežasčių: pradedant didžiuliu jos kiekiu ir baigiant turiniu. Manau, kad ateityje tai turėtų būti sprendžiama kuriant turinį kuo labiau pramoginį, kuris būtų vertas jį žiūrėti, kur būtų svarbu ne tiek tinkamai, pagal prekių ženklo ypatybes sudėlioti akcentus, o įdomiai, keistai ar netikėtai papasakoti istoriją, emocinis įtaigumas“, – tvirtina M. Lukošius.
„Laimės tas, kas sugebės įsijausti į konkretaus žmogaus poreikius, suformuluoti jam kylančius klausimus ir į juos pateikti atsakymus. Čia nėra toks svarbus kūrybingumas, labiau – nuoširdumas, paprastumas ir tai, kad viskas daroma laiku.“
M. Lukošius
Pasak jo, tokio efekto galima siekti įvairiais būdais. Pašnekovas primena, kad tam įtakos turi tai, koks yra reklamuojamas produktas, kokios yra prekių ženklo ir vartotojų, į kuriuos nusitaikyta, pamatinės vertybės: „Bet kiekvienu atveju žmonės nori ir norės kuo mažiau postringavimo, nurodinėjimo, kaip jie turi elgtis, ir rimtu veidu dėstomų patosiškų savęs gyrimo istorijų.“
Kodėl reklama vargina
M. Lukošiaus teigimu, reklamos kūrėjai turi ne skaičiuoti sekundes, kiek kartų pasakomas ar parodomas pavadinimas, bet įvertinti, ar tos sekundės apskritai yra vertos žiūrėjimo. Galbūt reklamoje vartotojas pamatys specialiuosius efektus, kurių iki tol nėra matęs, ar išvys kokį nors eksperimentą, pavyzdžiui, 70-metė močiutė pirmą kartą važiuoja linksmaisiais kalneliais ir klykia iš siaubo ir malonumo.
„Dabar viskas pagrįsta reklamos rodymo suplanavimu taip, kad kiekvienas ją tikrai pamatytų, o mūsų tikslinė auditorija reklamą pamatytų nuo trijų iki penkių kartų, tada ji turėtų suveikti. Bet rezultatas toks, kad žmonės nuo trijų iki penkių kartų pamato juos varginančią reklamą“, – tvirtina pašnekovas.
Skaitmeninimas skatina išrankumą
M. Lukošius svarsto, kad žmonės kuo toliau, tuo labiau taps išrankesni turiniui, o tam įtakos turės skaitmeninimas. Būtent skaitmeninėje erdvėje jie ieško arba pramogos, arba informacijos: „Laimės tas, kas sugebės įsijausti į konkretaus žmogaus poreikius, suformuluoti jam kylančius klausimus ir į juos pateikti atsakymus. Čia nėra toks svarbus kūrybingumas, labiau – nuoširdumas, paprastumas ir tai, kad viskas daroma laiku.“
Anot agentūros „Not Perfect“ kūrybos vadovo, reklama stebi vartotojų elgsenos pokyčius, bet kol kas tai labiau naudojama savo reklamos išsipirktai vietai parodyti, o ne bandoma suprasti, ką dabar vartotojas daro su savo planšete, telefonu ar kompiuteriu. Pasiteiravus, ar per pastaruosius metus pasikeitė žmonių poreikiai, požiūris į akcijas ar nuolaidas, jis tvirtina, kad didelių pokyčių neatsirado.
„Tokia žmogaus prigimtis: jis nori visko kuo daugiau ir kuo pigiau. Labai greitai pamiršta patirtas pamokas, bet tai lemia ne vien reklama. Tai dalykai, kurie priklauso nuo visuomenės brandos, mokyklos skiepijamų vertybių, įtakingų asmenybių, temų populiarinimo masinėje žiniasklaidoje“, – svarsto pašnekovas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.