Išmatuok savo įtaką kitiems!

Verslas

2012.11.05

Autorius: Mantė Sabaliauskaitė

Temos: .

Išmatuok savo įtaką kitiems!

tikriname savo autoritetą socialinėje erdvėje BFL/Tomo Urbelionio nuotr.

Bendravimas socialiniuose tinkluose tapo kone kasdieniu įpročiu, o statuso naujiniai, emocijos, požiūris lengvai išsakomi ir paskleidžiami. Taigi turinio kūrimas, vaizdų, dokumentų mainai tapo rutinos dalimi… Tačiau ar kada susimąstėme, kad mūsų išsakyta mintis gali daryti įtaką aplinkiniams? O socialinio tinklo dalyvių – jums?

Gerai pagalvoję prisimintumėte, kad į savo grojaraštį įtraukėte klasės draugo mėgstamą dainą, kelnes nusipirkote internetinėje parduotuvėje, rekomenduotoje bičiulio, o į nemokamą koncertą lėkėte vien dėl to, kad jūsų naujoji simpatija užsirašė ant savo sienos ten eisianti… Esame socializuotis linkusios būtybės, tačiau vienos lengviau, o kitos sunkiau į gyvenimą įsileidžia naujoves ar kitų nuomonę. Kaip sužinoti, kuriai grupei priklausote? Reikia tik išmatuoti savo gebėjimus daryti įtaką. Kaip?

Joe Fernandezas ir Binhas Tranas buvo apsėsti šios – įtakos matavimo ir išmatavimo – minties, taigi 2008 metais, pasikvietę dar du bendraminčius, įkūrė klout.com. Kompanijos šūkis teigia, kad „Klout“ yra įtakos standartas, kurį išbandė daugiau nei 85 milijonai vartotojų.

„Klout“ matuoklis įvertina jūsų gebėjimą daryti įtaką nuo 1 (beveik nedarote) iki 100 (darote stiprią įtaką kitiems) balų. „Klout“ tikrina, kaip jūsų veiksmai socialiniuose tinkluose lemia kitų vartotojų veiksmus. Duomenys renkami tam, kad būtų galima išmatuoti tris kintamuosius: pasiekiamumą, kiek (skaičiumi) žmonių jūs darote įtaką; amplifikacijas, kaip stipriai darote įtaką; tinklo poveikį, tai rodo jūsų tinklo įtaką.

Tarkime, išplatinate savo augintinio nuotrauką. Žmonių skaičius, kurie yra linkę (arba gali) reaguoti į nuotrauką, yra jūsų pasiekiamumas. Žmonės, kurie suregavo, pavyzdžiui, parašė komentarą, yra jūsų amplifikacija. Na, o tie, kurie statistiškai dažniausiai kaip nors reaguoja į jūsų veiklą socialiniame tinkle (pavyzdžiui, geriausias draugas komentuoja visas jūsų nuotraukas), ir patys kuria turinį, didina jūsų tinklo įtaką, t. y. jūs darote įtaką draugui, o jis – kitiems tinklo dalyviams, taigi jūsų įtaka visiems tinklo dalyviams didėja.

Naudojantis įtakos matuokliu patenkinamas ne tik žmogiškasis smalsumas ar paglostoma savimeilė. Šį produktą galima lengvai pritaikyti verslui ir iš jo išpešti naudos, pavyzdžiui, ištirti įmonės produktų populiarumą ar reklamos kampanijos pasisekimą socialiniuose tinkluose, taip pat programos vartotojams, kurie turi didžiausius įtakos darymo rodiklius, leisti nemokamai išbandyti siūlomą produktą ar paslaugą.

Pavyzdžiui, koncernas „Audi“ leido išbandyti dar tik rinkoje pasirodysiančius naujuosius automobilius, suteikdami galimybę bandytojams mašiną turėti visą savaitgalį, „Walt Disney“ – bilietus į naują kino seansą visai šeimai, „Helwet-Packard“ – nešiojamuosius kompiuterius su daugybės filmų įrašais…

Viskas vyksta išties paprastai. Didžiausią įtaką darantys asmenys gauna kvietimus prisijungti prie poprogramės „Klout Perks“ (liet. „Klout privilegijos“), kurioje savo pasiūlymus įkelia reklamos tiekėjai. Tiesa, vartotojai yra išskaidyti pagal gyvenamąją vietą, amžiaus grupę, lytį ir pomėgius, t. y. temas, kuriomis diskutuoja daugiausiai, tad kiekvienam bandytojui siunčiami individualūs pasiūlymai.

Klout.com kūrėjai teigia, kad asmeniniai programos vartotojų duomenys nėra perduodami ar parduodami trečiosioms šalims. Prekės ar paslaugos bandytojas pats sprendžia, ar reklamos teikėjas gali matyti jo vartotojo vardą. Be to, jis nėra įpareigotas išsakyti nuomonės apie produktą ar paslaugą.

Nors šis bandymas reklamuoti savo prekės ženklą, konkretų produktą ar paslaugą yra gana rizikingas, turint omenyje, kad reklama iš lūpų į lūpas sklinda greičiausiai ir ja pasitikima labiausiai, tai daryti verta. Juk gaunate progą (niekam nežinomą) produktą paversti karščiausia ir geidžiamiausia sezono naujiena. Žinoma, gali nutikti ir priešingai – viskas jūsų rankose.

„Klout“ programos vartotojų įtakos darymo vidurkis yra apie 50 (balų), tačiau atmetus didžiausius įtakos darytojus šis vidurkis kristų iki 20. Tiesa, programėlės kūrėjai teigia, kad bet koks jūsų aktyvumas socialiniuose tinkluose didina jūsų įtakos darymo rodiklius, tačiau kai rodikliai yra santykinai žemi, juos padidinti daug lengviau nei aukštus rodiklius. Pavyzdžiui, pakilti nuo 20 iki 25 daug paprasčiau nei nuo 70 iki 75. Šie balai atnaujinami kasdien, o didžiausi įtakos darytojai bei karščiausios temos – kiekvieną savaitę.

Žurnalas „Time“ klout.com paskelbė vienu iš 50 geriausių 2011 metų interneto tinklalapių, o „Wall Street Jourmal“ apie juos rašydami padarė išvadą, kad šiuo metu naujieji VIP diktuoja madas ir daro įtaką būtent per socialinę žiniasklaidą, tad verslui į ją ir reikia orientuotis.

Šiuo metu įmonėje dirba apie 30 žmonių, yra daugiau nei 6 000 partnerių bei plėtotojų, kasdien išanalizuojančių apie 3 milijardus vartotojų paskleistų duomenų, naudotų programų ir panašiai, bei sulaukiančių apie 30 milijardų skambučių per mėnesį.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.