„Buon Giorno!“
2013.01.30
Temos: Marketingas, Pardavimai, Verslo pradžia.
Kai įeini į Vokiečių gatvėje esančią itališkų delikatesų parduotuvėlę „Buon Giorno“, jos darbuotojai pasitinka būtent šiuo pasveikinimu. Nejučia nusišypsai ir pagalvoji, kad atmosfera čia nepaaiškinamai jauki. Tada, žinoma, užuodi kvapus, pamatai vitrinose išdėliotas prekes. Net seilės burnoje ima kauptis… Kai pagaliau sulaukiu įmonės vadovo ir įkūrėjo Egidijaus Trumpos, jis irgi pasisveikina itališkai ir tuoj pat pasiūlo kavos, paninių su Parmos kumpiu… Galiausiai prisėdame pasikalbėti apie reikalą, t. y. apie maistą.
E. Trumpa – tikras kaunietis. Būtent Kaune įkurta ir „Buon Giorno“. Dabar ten yra ne tik parduotuvėlė, bet ir „Taverna“ bei „Trattoria“. Vilniuje įmonė dar tik pradeda savo kelią – krautuvėlei Vokiečių gatvėje nėra net metų. O įmonė kitais metais švęs savo dešimties metų jubiliejų.
E. Trumpa prisipažįsta vienu metu norėjęs visiškai mesti prekybą – ji buvo tiesiog įsipykusi.
„Prekyba užsiimu nuo 1993 metų. Tik baigęs bakalauro studijas dirbau tai vienuose, tai kituose sandėliuose. Paskui daug metų triūsiau didelėje įmonėje. Kai prekyba visiškai atsibodo, išėjau iš tos didelės įmonės. Maniau, kad gyvenime ja nebeužsiimsiu. Bet, kaip sakoma, nespjauk į šulinį…
2003 metais atsitiktinai sutikau žmogų, kuris turėjo įdomų pasiūlymą. Pradėjome prekiauti kava. Daugiausia su restoranais. Vėliau atsirado visas asortimentas. Kažkaip patraukė Italija“, – sakė jis.
Nuo kavos ir prasidėjo įmonės veikla. Tiesa, pirmus penkerius metus užsiimta tik didmenine prekyba. „Apie penkerius metus dirbome vien didmeninės prekybos srityje. Tiekėme prekes restoranams visoje Lietuvoje. Tai išliko iki šiol. Vis dėlto krizė stipriai smogė didmeninei prekybai. Visi restoranai pradėjo mažinti savikainą, pirkti kuo pigesnius produktus ir parduoti kuo brangiau. Norėjo kuo daugiau uždirbti iš parduoto paketo vienam žmogui. Kadangi visi mūsų produktai buvo geri, aukštos kokybės, tai ir šiek tiek brangesni. Stipriai pajautėme tai per apyvartą. Todėl ir rizikavome. Idėją brandinome gal penkmetį. Atlikome rinkos tyrimus, aiškinomės, kokias emocijas kelia žodžiai „buon giorno“. Praėjo jau treji metai ir tas mūsų žingsnis pasiteisino“, – naują veiklos etapą prisiminė E. Trumpa.
Italija iki tol verslininkas daug nesidomėjo, tačiau įsisiūbavus verslui joje apsilankė, sėmėsi idėjų savo krautuvėlėms. „Specialiai domėtis ėmėme pradėję veiklą. Mūsų asortimentas kaip didmeninei prekybai buvo labai platus, bet kaip mažmeninei – siauras. Todėl reikėjo jį plėsti. Pradėjome domėtis sūriu, mėsa ir t. t. Esame „Buon Giorno“, nes beveik devyniasdešimt procentų mūsų paketo sudaro itališki produktai. Aišku, mielai įsileistume ir lietuviškus produktus. Prekiaujame ir, tarkim, ispaniškais. Nėra taip, kad koncentruojamės vien į Italiją“, – teigė E. Trumpa.
Jis sako, kad atsirenkant produktus svarbiausias kriterijus yra kokybė. „Buon Giorno“ neprekiauja produktais, kuriuose yra konservantų, mėsos pakaitalų ir pan.
„Šiaip neiname į ekologinių produktų rinką. Turime kelis ekologiškus produktus, bet rinkomės juos todėl, kad yra labai skanūs. Mūsų nuomone, jeigu griežtai žiūrėtume į ekologiją, tuomet išvis derėtų gatvėje vaikščioti su respiratoriumi. Šiame pasaulyje taip būtų sunku gyventi. Tad pirmiausia žiūrime į kokybę.
Turime tris kriterijus: turi būti skanu, žmogus, pavalgęs ar išgėręs, turi gerai jaustis, kitą dieną – irgi. Dar nebuvo nė vieno, kurio šis sąrašas neprajuokintų, tačiau manau, kad tai didžiausia tiesa“, – dėstė verslininkas.
„Buon Giorno“ vis bando lietuviams pristatyti ką nors nauja ir asortimentą dažnai papildo naujais produktais. Kartais tokie eksperimentai pasiteisina, o kartais – ne. Tai net nebūtinai lemia kaina. Kitą sykį pigesnis produktas patiria nesėkmę, o brangesnis, bet kokybiškesnis lengvai prigyja.
„Būna, kad labai tikime produktu ir jis nepasiteisina, o kartais pabandome šiaip ir pavyksta. Tai gal ir įdomu. Tikėtis, kad tik diriguosime kaip dirigenatai ir bus, kaip norime, būtų nesąmonė. Mums smagu, kad beveik visi mūsų draugai yra vidurinio sluoksnio. Tai žmonės, kurių pajamos vidutinės. Besidomintys, ieškantys, ruošiantys ką nors įdomesnio, besikeičiantys informacija“, – sako E. Trumpa.
Beje, draugai reiškia kiekvieną klientą. Bendravimas su jais, ryšys „Buon Giorno“ reiškia labai daug. „Mūsų net šūkis yra „Jaukus šurmulys“. Norime sukurti namų aplinką, kad žmonės jaustųsi gerai ir pasitikėtų mumis. Jeigu dabar reikėtų papasakoti apie kiekvieną produktą, gal daug ir nepasakyčiau, bet tikrai žinau, kad kiekvienas yra geras, skanus, žinau, ką galima iš jo paruošti. Pasitikime tiekėjais, išbandome visus produktus, kuriuos siūlome klientams, ir norime, kad žmonės pasitikėtų mumis. Mūsų draugai kartais mums net papasakoja daugiau nei mes jiems. Tai irgi yra labai įdomu“, – kalbėjo verslininkas.
Pagrindiniai „Buon Giorno“ tiekėjai ir partneriai – mažos įmonės. Pasak E. Trumpos, jos tiesiog lankstesnės, labiau suinteresuotos užmegzti ilgalaikę partnerystę.
„Suklydome, kai skubėdami prasidėjome su didžiaisiais tiekėjais. Jie neduoda laiko fantazijai, įdirbiui, tiesiog orientuojasi į kiekį. Dabar nusitaikėme į mažesnius tiekėjus. Pasiūlymų yra daug, o mūsų archyvai – pilni. Vis dėlto pagrindinis kriterijus, kurį akcentuojame, – kad ieškome ne tiekėjų, o partnerių. Kas yra partnerystė? Tai reiškia, kad jie turi matyti mūsų rinką, norėti joje būti, padėti mums pardavinėti. Labai daug gudruolių, kurie tiesiog pasiūlo keliais procentais pigiau, nes nori greitai parduoti. Tai neįdomu. Jie rimtai nesuinteresuoti ir nenori būti Lietuvoje. Šiandien jie pardavė man, o rytoj – kitam. Pasitaiko tikrai nuostabių įmonių, norinčių dirbti Lietuvoje. Joms svarbu, KUR būti: prekybos centre ar tokioje parduotuvėlėje kaip mūsų. Mažesni ir rimtesni dažniausiai renkasi būtent tokį formatą kaip mūsų. Su jais nekyla jokių problemų nei dėl pasitikėjimo, nei dėl atidėjimų“, – pasakojo verslininkas.
E. Trumpa sako, kad kol kas Vilniuje apsiprasti sekasi sunkiai. Taisyklės čia šiek tiek kitokios nei Kaune. Pasak jo, ten viskas konkrečiau ir paprasčiau.
„Visą dieną būtų galima apie tai kalbėti. Kaune viskas geriau apibrėžta. Jeigu kas nors ateina, ko nors nori, prasideda derybos ir po kelių minučių eini prie tikslo. Kiek teko panašių pokalbių turėti Vilniuje, paprastai jie prasideda padebesiuose. Įstringa atvejai, kai ateina žmonės ir sako: rengiame furšetą ir norime, kad jūs viską padarytumėte. Mes ir klausiame: koks biudžetas? O jie nusistebi, koks čia dar gali būti biudžetas. Juk bus žiniasklaida, didelė reklama… Kaune taip nėra buvę per visus darbo metus. Mes nesiveržiame į žvaigždes. Gal tai ir klaida. Daug kas sako, kad dėl to neįsitvirtinsime Vilniuje. Negaliu ginčytis. Kalbama, kad vos ne man pačiam reikėtų būti žurnaluose… Esame daug paprastesni žmonės, tiesiog mėgstantys tai, ką darome. Patinka ir nuoširdus bendravimas. Malonu, kai prieina žmonės ir padėkoja, kad ką nors patarėme. Būna, kad išsikalbi, net pasikeiti receptais. Labai smagu. Tai ir yra mūsų užtaisas, variklis. Tikrai neturime laiko vaikščioti, maivytis, vaidinti, kad esame įžymūs verslininkai“, – kalbėjo E. Trumpa.
Mėgstamas darbas labiausiai ir motyvuoja toliau stengtis. E. Trumpa pasakoja, kad „Buon Giorno“ nemenkai prisidėjo ir prie Kauno senamiesčio gaivinimo. Naujo formato vieta pavalgyti į senamiestį atginė ir tuos, kurie jame kelerius metus nebuvo lankęsi. Pasak jo, žmonės prisimena tokius dalykus ir girdėti tai be galo malonu.
„Aišku, norime plėstis, ieškome patalpų. Žmonės atvažiuoja į Kauną ir klausia, kada atidarysime „Taverną“ ir Vilniuje. Žvalgomės ir tikime Vilniumi. Labiausiai įkvepia mūsų vardas. Mes juo gyvename. Tai, galima sakyti, yra šeimos verslas. Mes neturime darbo valandų, tai tiesiog mūsų gyvenimas“, – sakė „Buon Giorno“ vadovas.
Parduotuvė „Buon Giorno“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.