...

Ar galima padidinti sekėjų būrį socialiniame tinkle?

Verslas

2015.02.11

Autorius: Gražina Vincel

Temos: , .

Ar galima padidinti sekėjų būrį socialiniame tinkle?

„Socialaus marketingo“ vadovas - Arijus Žakas Asmeninio archyvo nuotr.

Neretai naršant internete galima rasti patarimų, padedančių pritraukti daugiau sekėjų socialiniame tinkle. Tik beveik visada ta informacija būna apie „Twitter“, kuris Lietuvoje kol kas nėra toks populiarus kaip „Facebook“. Ar ta informacija galiotų abiem šiems socialiniams tinklams? Galima palyginti.

Dažniausiai įvairiuose šaltiniuose apie „Twitter“ teigiama, kad pirmiausia reikia suteikti savo auditorijai tokį turinį, kurio ji trokšta. Taip pat nepamiršti, kad tinkamas žinučių skaičius per dieną yra veiksmingas būdas išlaikyti sekėjų dėmesį. Per dieną paskleistų 7–10 pranešimų užtektų, kad liktum pastebėtas savo sekėjų, bet ir neapkrautum jų pertekline informacija, galinčia juos atbaidyti toliau sekti savo idealo naujienų srautą.

Tikslas formuojant turinį – kad pastarasis būtų suvartotas. O jo suvartojimas yra įsitraukimas: žmonėms buvo įdomu, pritarė ar nepritarė tam.

A. Žakas

Beveik visada pabrėžiama, kad „Twitter“ tinkle reikia ne tik skleisti turinį, bet svarbu ir užmegzti bendravimą su kitais tave sekančiais žmonėmis. Pavyzdžiui, jei tavo sekėju tapo koks nors asmuo, turėtum ir tu tapti jo sekėju. Žinoma, jei nesi įžymybė, jau turinti ne vieną tūkstantį gerbėjų.

Turėti savo idėją

Kad socialinėje erdvėje būtum pastebėtas, pirmiausia reikia turėti viziją, ką nori kitiems pasakyti, primena Arijus Žakas, „Socialaus marketingo“ vadovas. „Kodėl žmonės yra vieši? Ar jie nori būti politiški, kreipti kitus į savo pusę, o gal siekia populiarinti savo verslą? Viskas prasideda nuo vizijos, o, nustačius tam tikrą tikslą, kitas žingsnis yra pradėti derinti konkrečius veiksmus“, – sako jis.

A. Žakas priduria, kad kiekvienas turi atrasti savo idėją: „Nemanau, kad visiems žmonėms, kurie norėjo užkariauti pasaulį, pagrindiniu dalyku tapo sekėjų skaičius. Kiekvienas jų pirmiausia turėjo tam tikrą idėją, dėl ko jie yra įdomūs ar kokią mintį nori perteikti. Tarkime, Andrius Užkalnis turi idėją: rašo straipsnius, komentuoja, bendrauja su skaitytojais, atrašo kone kiekvienam ir pan. Agnė Jagelavičiūtė populiari tuo, kad dalijasi savo nuomone, mintimis apie stilių. Taigi kiekvienas visų pirma mąsto ne apie tai, kaip jam pritraukti didesnį sekėjų skaičių, o apie tai, kokią informaciją skelbs.“

Kurti dialogą

Žinoma, vien skleidžiamos informacijos neužtenka. Pašnekovas primena, kad socialinių tinklų idėja yra dialogo kūrimas. Vadinasi, pagrindinė mintis – kurti tokį turinį, kuris įtrauktų kitus žmones. Kad jie ne tik perskaitytų siunčiamą žinią, bet ir norėtų pakomentuoti, pasidalyti įrašu ar paspausti „Patinka“. „Galų gale žiūrės įkeliamas nuotraukas – tai irgi yra tam tikras įsitraukimas. Taigi tikslas formuojant turinį – kad pastarasis būtų suvartotas. O jo suvartojimas yra įsitraukimas: žmonėms buvo įdomu, pritarė ar nepritarė tam“, – teigia A. Žakas.

Specialistas pateikia pavyzdį, kad „Facebook“ leidžia surinkti nemažą sekėjų būrį, bet tik esant sąlygai: esi įdomus daliai vartotojų, kurie mėgsta tavo informaciją, tave cituoja. Tuomet jie sukuria susidomėjimą autoriumi ir paskui juos atseka dar daugiau potencialių sekėjų. Pagal tokį principą Lietuvoje yra nemažai žmonių, išpopuliarėjusių ir pritraukusių dešimtis tūkstančių gerbėjų „Facebook“ tinkle.

Pašnekovas primena, kad toks socialinis tinklas kaip „Facebook“ nėra kažkokia nereali vieta, kurioje neaišku, kas vyksta. Tai yra mūsų realaus gyvenimo atspindys. Vyksta tai, kas galėtų būti ir gyvenime. „Taigi pagal šį principą tie žmonės, kurie realiame gyvenime yra įdomūs, turi savo nuomonę, formuoja diskusiją ar kelia tam tikrų klausimų, yra gana populiarūs ir socialiniame tinkle“, – papildo jis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.