...

TOP 7 inovatyviausi maisto „startupai“, kuriuos sukūrė moterys

Verslas

2014.04.18

Autorius: Juliana Miliut

Temos: .

TOP 7 inovatyviausi maisto „startupai“, kuriuos sukūrė moterys

7 verslininkės, kurių vadovaujamos įmonės kilstelėjo maisto verslą į naują lygį, taikydamos naujas technologijas ir inovatyvias idėjas flickr.com nuotr.

„Moterys 2.0“ – moterų, siekiančių ir jau įsteigusių technologijų įmones, pasaulinis tinklas ir socialinė platforma, organizuojanti renginius ir seminarus, kuriais siekiama padėti moterims versle, pristato septynias verslininkes, kurių vadovaujamos įmonės kilstelėjo maisto verslą į naują lygį, taikydamos naujas technologijas ir inovatyvias idėjas jau esamoje pramonėje: nuo maitinimo mokyklose iki mobiliųjų programėlių bei itin sumanių apsikeitimo receptais projektų.

Verslininkė: Ooshma Garg.

Šalis: Jungtinės Amerikos Valstijos (San Fransiskas).

Amžius: 25 metai.

Išsilavinimas: Stanfordo universitetas, Kalifornija.

„Startupas“: „Gobble“ (liet. „Čepsėti“).

Idėja: naminio maisto prekyvietė internete, kurioje įmonės ir gyventojai gali įsigyti sveiko, skanaus ir nebrangaus vietinių virtuvės šefų pagaminto maisto.

Pradžia: dirbdama viršvalandžius ir neturėdama laiko paruošti sveiko maisto, vieną dieną ji paskelbė internete, kad ieško žmogaus, kuris galėtų pagaminti porciją naminio maisto už šešis ar septynis JAV dolerius, tik įspėjo norėsianti paragauti maisto prieš sutikdama toliau bendradarbiauti. Sulaukusi net 70 atsiliepimų moteris suprato atradusi laisvą verslo nišą.

Pajamos: 2011 m. pritraukė 1,2 mln. JAV dolerių investicijų.

Tinklalapis: www.gobble.com.

Faktas: verslininkės patarimas moterims, norinčioms įžengti į verslo pasaulį: „Moterys per daug išgyvena ir bijo imtis verslo, o ši baimė verčia sėdėti sudėjus rankas arba dėl mažų nesėkmių pateisinti save tuo, jog yra moterys. Visų pirma reikia pasitikėti savimi ir tikėti savo idėja, o nesėkmes priimti kaip natūralius dalykus kelyje į sėkmę.“

Verslininkės: Kristin Groos Richmond ir Kirsten Tobey.

Šalis: Jungtinės Amerikos Valstijos.

Amžius: 38 ir 35 metai.

Išsilavinimas: pedagoginis.

„Startupas“: „Revolution Foods“ (liet. „Revoliucinis maistas“, 2006 m.).

Idėja: tiekti šviežią, sveiką ir prieinamą maistą rajoninėms mokykloms.

Pradžia: verslininkės mamos, buvusios mokytojos, susitiko verslo mokykloje ir susidūrė suprasta maisto kokybe mokyklose, ypač neturtinguose rajonuose. Jos ėmėsi ne tik verslo, bet ir reformos, skatinančios nemokamą arba nebrangų maitinimą mokyklose.

Pajamos: 2010 m. pajamos (su 770 darbuotojų) siekė 17,9 mln. JAV dolerių ir sparčiai auga.

Tinklalapis: http://revolutionfoods.com.

Faktas: šiuo metu jos aptarnauja šimtus mokyklų ir per dieną patiekia apie 120 tūkst. pietų porcijų. Apie 60 proc. maisto tiekėjų yra nacionaliniai, o 40 procentų – vietiniai.

Verslininkė: Aihui Ong.

Šalis: Jungtinės Amerikos Valstijos.

Amžius: 38 metai.

Išsilavinimas: kompiuterijos mokslai Singapūro nacionaliniame universitete bei verslo mokslai.

„Startupas“: „Love with food“ (liet. „Meilė su maistu“, 2011 m.).

Idėja: dėžutės gurmaniškų užkandžių prenumerata su filantropijos gaidele.

Pradžia: vieną dieną verslininkė nusprendė kardinaliai pakeisti gyvenimą ir atsisveikinusi su santuoka bei inžinierės karjera leidosi į kelionę. Keliaudama ji suprato, kiek daug žmonių pasaulyje alksta, o grįžusi į JAV sužinojo, kad jos draugei diagnozuotas vėžys. Pirma į galvą šovusi mintis buvo: „Aš turiu kažką jai pagaminti, nes žinau, kaip ruošti maistą su meile.“ Iš čia ir kilo įmonės pavadinimas. Tuo pačiu metu kitai draugei sunkiai sekėsi patekti į rinką su natūraliais maisto produktais, tad moteriai kilo mintis suvienyti aistrą maistui ir technologijas bei padėti gamintojams, vartotojams ir kartu skurstantiems žmonėms.

Pajamos: 645 tūkst. JAV dolerių (pradinis rizikos kapitalo finansavimas įsigyjant dalį verslo), 2012 m. duomenimis.

Tinklalapis: https://lovewithfood.com.

Faktas: užsisakę prenumeratą kiekvieną mėnesį ne tik gausite dėžutę gurmaniškų užkandžių, bet ir paaukosite maisto alkstantiesiems. Iki šios dienos buvo paaukota apie 25 tūkst. maisto porcijų.

Verslininkė: Alexa Andrzejewski.

Šalis: Jungtinės Amerikos Valstijos (San Fransiskas).

Amžius: 30 metų.

Išsilavinimas: dizaino studijos Ohajo universitete.

„Startupas“: „Foodspotting“ (2009 m.).

Idėja: tinklalapis ir mobilioji programėlė, padedantys surasti ne tik restoranus, bet ir rekomenduojamus patiekalus.

Pradžia: verslininkė teigia, jog įkūrė įmonę, nes San Fransiske niekaip negalėjo rasti tradicinių japoniškų blynų, vadinamų okonomiyaki (pikantiškas patiekalas su mėsa, daržovėmis, jūrų gėrybėmis ir kt.).

Pajamos: 2010 m. surinko 750 tūkstančių, o 2011 m. 3 mln. JAV dolerių (finansavimas tampant akcininkais).

Tinklalapis: http://www.foodspotting.com.

Faktas: tinklalapyje leidžiama dalytis tik teigiamais atsiliepimais ir nuotraukomis apie patiekalus konkrečiuose restoranuose. Šiuo metu jame yra kone du milijonai nuotraukų ir keli milijonai rekomenduojamų patiekalų bei vietų visame pasaulyje ir netgi Lietuvoje.

Verslininkė: Emily Olson.

Šalis: Jungtinės Amerikos Valstijos (San Fransiskas).

Amžius: 29 metai.

Išsilavinimas: „startupų“ akceleravimo mokykla „Techstars“ Kolorade. „Startupas“: „Foodzie“ (2008 m.).

Idėja: sukurta virtuali prekyvietė, kurioje pristatomi ekologiško ir išskirtinio maisto gamintojai, tiekiantys jį vartotojams visoje šalyje. Jie nemokamai atidaro savo el. parduotuvę tinklalapyje, o įmonė gauna 20 proc. komisinių mokesčių nuo pardavimo.

Pradžia: verslininkė praleido 10 metų rašydama apie maistą, mokydamasi kulinarijos paslapčių ir dirbdama su talentingais maisto gamintojais, kol išmoko visų verslo subtilybių. Pristačiusi savo idėją dviem bendramoksliams ėmėsi įgyvendinti projektą.

Pajamos: 1 mln. JAV dolerių finansavimas iš investuotojų.

Tinklalapis: http://foodzie.com/.

Faktas: „Foodzie“ nuo 2012 m. birželio įsigytas vaizdo apsipirkimo tinklalapio „Joyus“.

Verslininkė: Hillary Mickell (kartu su buvusia „Yahoo!“ darbuotoja Andrea Cutright).

Šalis: Jungtinės Amerikos Valstijos (San Fransiskas).

Išsilavinimas: politikos mokslai ir filosofija Bostono universitete.

„Startupas“: „Foodily“, kurio šūkis: „Maiste, aš tave mėgstu!“

Idėja: receptų dalijimosi socialinis tinklas.

Pradžia: 2011 m. projektas startavo kaip socialinio tinklo „Facebook“ programėlė, siūlanti daugiau ištobulintų ir draugų rekomenduojamų receptų, negu galima surasti pasinaudojus paieškos sistema „Google“.

Pajamos: 5 mln. JAV dolerių finansavimas iš „Index Ventures“ (rizikos kapitalo investicijų bendrovė Ženevoje).

Tinklalapis: http://www.foodily.com/.

Faktas: verslininkė praleido 20 metų pristatydama rinkai plačiai vartojamas prekes ir kurdama prekių ženklus. Savo karjerą pradėjo reklamos srityje ir staigiai peršoko į „Microsoft“ technologijų rinkodaros skyrių. Dirbo tokiose bendrovėse kaip „Yahoo!“, „Netscape“ ir „Shutterfly“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.