Sėkmės receptas: daryti tai, kas patinka!
2012.11.26
Temos: Finansai.
Sudėtingos turinio valdymo sistemos, mobiliosios aplikacijos, inovatyvūs vadinamieji debesų technologijos projektai. Lietuvos programuotojų bendruomenė įgyja vis didesnį pripažinimą IT pasaulyje, o jos sukurtos programos džiugina ne tik Lietuvos, bet ir užsienio vartotojus. Neseniai talentingų informacinių technologijų specialistų gretas papildė kompiuterinių žaidimų kūrėjai. Vieni jų – žaidimų kūrimo kompanija „SneakyBox“, anksčiau vadinta „LevelUp“.
Liudas Ubarevičius, Ieva Auželytė, Gytis Valatka ir Justas Šalkevičius galėtų valandų valandas pasakoti apie kompiuterinius žaidimus ir jų kūrimo subtilybes. Per žaidimus keturi talentingi kauniečiai ne tik susipažino, bet ir atrado galimybę įgyvedinti kūrybinius sumanymus.
„Nors ne visi mes užkietėję „geimeriai“, kompiuterinių žaidimų vaidmuo mūsų gyvenime ypatingas“, – sako L. Ubarevičius, vienas „SneakyBox“ komandos narių. Susipažinę „Kaunas Game Jam“ renginiuose trys vaikinai ir mergina nusprendė neapsiriboti pokalbiais apie hobį.
Norėdami įgyti neįkainojamos patirties ir sutvirtėti kaip komanda keturi Kauno aukštųjų mokyklų studentai dalyvavo daugelyje „startupams“ skirtų renginių. „Lithuania StartUp Weekend“ Kaune („LevelUp“ komanda laimėjo „Žaliųjų sprendimų“ apdovanojimą – aut. past.), „StartUp Monthly Vilnius“, „IBM Business Run“ (kauniečiai tapo antros vietos nugalėtojais Baltijos šalyse – aut. past.) – tai tik nedaugelis renginių, kuriuose teko dalyvauti talentingiems programuotojams.
Visgi svarbiausias renginys, kuris tiesiogiai lėmė kauniečių komandos sėkmę, yra konkursas „Microsoft Imagine Cup 2012“. Korporacijos „Microsoft“ organizuojamame tarptautiniame turnyre, kuris kasmet pritraukia arti 350 tūkstančių studentų iš daugiau nei 140 šalių, fortūna buvo palanki kauniečiams. Kompiuterinių žaidimų kūrėjai iš Lietuvos pateko į geriausiųjų dešimtuką, o jų specialiai šiam konkursui sukurtas kompiuterinis žaidimas „NeverFuture“ pelnė tarptautinį pripažinimą.
„Imagine Cup“ yra vienas didžiausių, jeigu ne pats didžiausias, technologinių jaunimo konkursų pasaulyje. Dalyvaudami jame norėjome išbandyti jėgas tarptautinėje arenoje“, – aiškina dalyvavimo priežastis L. Ubarevičius.
Kauniečių sukurtas kompiuterinis žaidimas „NeverFuture“, gvildenantis aktualias ekologijos problemas, buvo tarsi šūvis į dešimtuką. Tarptautinio konkurso žiuri palankiai įvertino lietuvių idėją pasitelkiant užterštumo monstrus ir jų likučius (kaip išrūšiavimo laukiančios medžiagos – aut. past.) atkreipti žaidėjų dėmesį į užterštumą.
Pasak L. Ubarevičiaus, ekologija paremtas žaidimo siužetas atsirado atsitiktinai. „Pradėję kurti „NeverFuture“ nebuvome pasirinkę tik vienos – ekologijos temos. Iš pradžių stengėmės išspręsti 8–9 problemas, įvardytas Jungtinių Tautų tūkstantmečio planuose (tokias kaip badas, išsilavinimas, socialinės problemos ir t. t. – aut. past.). Vis dėlto po daugybės susirinkimų ir pribraižę aibę lapų nusprendėme susikoncentruoti į ekologiją, kuri yra svarbi ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje“, – sako kompiuterinio žaidimo bendraautoris.
„NeverFuture“ talentingiems programuotojams iš Lietuvos atvėrė duris į „Microsoft Imagine Cup 2012“ geriausiųjų dešimtuką ir suteikė dar daugiau kūrybos laisvės. Kauniečiai buvo pakviesti dalyvauti „AppCampus“ programoje, vykstančioje Suomijoje. Bendrovių „Nokia“ ir „Microsoft“ paskelbta „Windows Phone“ aplikacijų kūrimo programa sulaukė 900 idėjų iš viso pasaulio, o trisdešimčiai geriausių „AppCampus“ dalyvių jau buvo suteikta 1 mln. eurų investicijų.
L. Ubarevičius neslepia, kad galimybė dalyvauti šioje įdomioje programoje yra didelis laimėjimas. „Džiaugiamės, kad mūsų sunkus darbas, bemiegės naktys, ilgos valandos prie kompiuterio buvo įvertintos. Tai didelis laimėjimas mūsų komandai, įgavome dar didesnį pasitikėjimą savo jėgomis ir įkvėpimą dirbti toliau“, – pabrėžia buvusios „LevelUp“ komandos narys.
„AppCampus“ programoje dalyvaujantiems programuotojams atsivėrė naujos galimybės. Jauni kūrėjai tikisi, kad pasinaudodami programos finansavimu ne tik užbaigs žaidimą „NeverFuture“, bet ir padarys jį komerciškai patrauklų. „Išleisime mokamą žaidimo versiją, kuri bus platinama „Windows Phone 7“ ir „Windows Phone 8“ mobiliosiose platformose. Turime naujo žaidimo idėją, tad neketiname užmigti ant laurų“, – teigia L. Ubarevičius.
Jaunas programuotojas pabrėžia, kad svarbūs komandai laimėjimai nebūtų galimi ne tik be šeimos narių ir draugų palaikymo, bet ir be Kauno technologijos universiteto (KTU) vadovybės pagalbos.
„Ypač didelio palaikymo sulaukiame iš Informatikos fakulteto dekano prof. dr. Eduardo Bareišos, Programų inžinerijos katedros vedėjo doc. dr. Tomo Blažausko ir lektoriaus dr. Algirdo Noreikos“, – sako L. Ubarevičius.
„Taip pat džiaugiamės, kad KTU yra unikali erdvė „KTU StartUp Space“, kurioje galime dalytis idėjomis su perspektyviais „startupais“, gauti vertingų patarimų iš patyrusių mentorių, užmegzti naudingų kontaktų“, – džiaugiasi kaunietis programuotojas. Jo manymu, „KTU StartUp Space“ yra viena buvusio „LevelUp“ sėkmės priežasčių.
Kompiuterinių žaidimų kūrėjas teigia, kad Lietuvoje „startupų“ veikla labai aktyvi, o tai geriausiai byloja neseniai vykę renginiai. Pasak L. Ubarevičiaus, juose buvo pristatyta nemažai kokybiškų produktų. Tai, programuotojo nuomone, teikia vilties, kad ateityje įdomių projektų skaičius didės ir Lietuva galės pasigirti stipriomis žaidimų kūrimo kompanijomis.
Komandos „SneakyBox“ narys įsitikinęs, kad tvirtai tikintiems savo idėjomis, nebijantiems rizikuoti ir aukoti laisvalaikio dėl svajonių atsiveria plačios galimybės. „Darykite tai, kas patinka, ir sėkmė pati jus ras“, – teigia L. Ubarevičius ir „bzn start“ skaitytojams linki ištvermės bei kūrybinių sumanymų.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.