...

Kaip su mažu biudžetu išleisti mobiliąją programėlę?

Verslas

2013.11.08

Autorius: Jana Saifulinaitė

Temos: , , .

Kaip su mažu biudžetu išleisti mobiliąją programėlę?

„Vien geresnės kaino stikrai neužteks", - Sigitas Jonikas BFL/Butauto Barausko nuotr.

Kaip turint mažą biudžetą į rinką išleisti mobiliąją programėlę ir kokios strategijos imtis siekiant ją išpopuliarinti? Atsakyti į šiuos klausimus padėjo medijos agentūros „Inspired UM“ Skaitmeninių projektų skyriaus vadovas Sigitas Jonikas.

Svarbu įvertinti situaciją ir tikslus

Anot S. Joniko, mobiliosios programėlės išleidimas į rinką labai priklauso nuo atliktų namų darbų. „Kuo geriau pasirengta, tuo sėkmingesnis projekto startas“, – teigė jis ir pabrėžė, kad svarbu įvertinti situaciją, t. y. ištirti rinką, įvertinti savo produkto pranašumus ir trūkumus, išsiaiškinti, kiek resursų reikės. Be to, svarbu tiksliai apibrėžti ne tik tikslines grupes, bet ir jų elgsenos modelius.

„Vartotojų ir jų poreikių analizė yra būtina. Gauti rezultatai gali ne tik praplėsti akiratį, bet ir padėti išsiaiškinti, kaip tobulinti savo programėlę, ką keisti, kad vėliau, kai ji pateks į rinką, nesulauktų atmetimo reakcijos“, – sakė pašnekovas.

S. Joniko teigimu, tiksliai apibrėžus pagrindinį segmentą lengviau optimizuoti biudžetą, sukurti tinkamas žinutes ir pasirinkti jų sklaidos kanalus. Taip pat svarbu išsiaiškinti, kiek yra potencialių klientų, koks galimas pelnas.

„Kelios skirtingos komunikacijos idėjos visada geriau nei viena, tačiau įgyvendinti patarčiau tik pačią geriausią, – sakė S. Jonikas ir pridūrė, kad mobiliosios programėlės išleidimo į rinką procesą sudaro keli etapai: – Tai aplinkos ir rinkos analizė (ar yra tiesioginių konkurentų, kaip jie elgiasi, kas galėtų tapti konkurentais), makroaplinkos veiksnių analizė (politinė ir teisinė, ekonominė, socialinė, kultūrinė, technologinė aplinka), potencialių vartotojų segmentavimas ir tikslinio segmento pasirinkimas, stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių (SSGG) analizė, prekės pozicija ir rinkodaros veiksmų planas.“

Potencialių vartotojų segmentavimas, anot pašnekovo, padeda išgryninti tikslinę auditoriją, į kurią ir bus nukreipta komunikacija, o tikslinio segmento išgryninimas ir susiaurinimas leidžia optimizuoti išlaidas bei energiją.

„SSGG analizė suteikia galimybę struktūrizuotai pasižiūrėti į produktą ir nusistatyti pradines komunikacijos kryptis. Suradus prekei nišą lengviau pasiekti, kad vartotojų sąmonėje užsifiksuotų tai, kas susiję su prekių ženklu, sustiprinti asociacijas. Taip pat reikia rinkodaros plano, t. y. svarbu žinoti, kokiais veiksmais ketinama užkariauti rinką ir siekti išsikeltų tikslų“, – teigė S. Jonikas.

Reikia galvoti apie programėlės sprendžiamas problemas

Agentūros „Inspired UM“ atstovas atkreipė dėmesį į dažniausiai daromas klaidas:

Pirma – į programėlę žiūrima kaip į įrankį, kurį jau turi konkurentai. Tai galiausiai lemia abejotiną rezultatą – sukuriama gražesnio dizaino konkurento programėlės kopija, negalvojant apie problemas, kurias ji galėtų padėti spręsti.

Antra – neišnaudojamos visos techninės galimybės, kurias suteikia įrenginys. Pavyzdžiui, pateikiami parduotuvių kontaktai ar žemėlapis, tačiau tai neintegruota su GPS.

Trečia – negalvojama apie pateikiamo turinio aktualumą ir dinamiką. Jei turinys nesikeičia, jis neturi didelės pridėtinės vertės ir vartotojas, vieną kartą pasinaudojęs programėle, daugiau prie jos negrįš.“

Pasak S. Joniko, nedidelės įmonės, turinčios mažą rinkodaros biudžetą, į rinką išleisdamos mobiliąsias programėles dažnai daro ir tipinių rinkotyros klaidų: „Dažniausiai surenkama ne visa galima informacija ir padaromos neteisingos išvados, o tai visą komunikaciją pasuka 180 laipsnių kampu, klaidinga kryptimi.

Galvojant, kaip tinkamai pristatyti programėlę, reikėtų šnekėti ir apie medijas plačiąja prasme. Komunikacija yra esminis veiksnys vartotojams sužinoti apie produktą. Kitas klausimas, kokia medija ar jų derinys bus pasirinktas, nes spektras labai platus – nuo WOM iki TV.“

Paklaustas, ar norint sėkmingai į rinką išleisti mobiliąją programėlę reikia didelių finansinių resursų, S. Jonikas sakė: „Papildomi resursai priklauso nuo kelių pagrindinių veiksnių, t. y. nuo iškeltų auditorijos tikslų ir pačios programėlės kokybės.

Jei programėlės idėja unikali ir prisideda prie žmonėms kylančių problemų sprendimo, labai didelių pinigų nereikės. Tačiau, jei jau yra panašios tematikos programėlių ir jūsiškė nėra bent dešimt kartų geresnė, pastangų įdėti teks. Taip pat investicijų dydis labai priklauso nuo tikslų – kuo jie aukštesni, tuo didesnio biudžeto gali reikėti siekiant pritraukti vartotojus.“

Svarbu perprasti konkurentus

Jaunai įmonei, siekiančiai į rinką išleisti mobiliąją programėlę, patartina ir gal net privaloma pažinti konkurentus. Kodėl?

„Būtina žinoti, kaip elgiasi konkurentai, kuo jūsų prekių ženklas yra potencialiai silpnesnis ar stipresnis ir kodėl vartotojai turėtų rinktis būtent jį. Be to, galima mokytis iš konkurentų padarytų klaidų ir jų išvengti patiems“, – teigė S. Jonikas.

Pasak jo, analizuojant konkurentus svarbu aiškiai įvardyti, kuo į rinką išleidžiama prekė skiriasi nuo jau esančių: „Vartotojai kiekvieną dieną susiduria su šimtais prekių ženklų, todėl atsiradęs dar vienas gali nieko nereikšti ir neužkabinti.“

Svarbu, kad naujasis produktas turėtų vartotojams lengvai apčiuopiamų pranašumų, išsiskirtų iš kitų. „Vien geresnės kainos tikrai neužteks. Be to, nauja idėja gali greitai pasenti, o unikalus įrankis tapti atgyvena. Todėl svarbu žaibiškai ir masiškai skleisti informaciją, nes dažnai konkurentai greitai reaguoja ir nukopijuoja idėjas“, – sakė S. Jonikas.

Be to, siūlant rinkai naują mobiliąją programėlę svarbi minimali kontrolės sistema, t. y. reikia stebėti pardavimo pokyčius, analizuoti jų duomenis, domėtis, kaip reaguoja rinka, ir sulaukus grįžtamojo ryšio iš pirmųjų klientų vėl pasiųsti signalą.

Nereikia bijoti klysti

„Sunku vienareikšmiškai pasakyti, ar išankstinė mobiliosios programėlės išleidimo į rinką strategija siekiant sukurti laukimo jausmą pasiteisina. Daug kas priklauso nuo programėlės specifikos. Jei tiksliai žinomi vartotojų poreikiai, išankstinė informacija yra labai naudinga. Kitu atveju tai gali būti energijos ir pinigų švaistymas“, – sakė S. Jonikas ir pridūrė, kad matant gerą idėją ir kaip stengiamasi visada kyla noras ir pačiam prisidėti prie tokios komandos.

Na, o norintiems sėkmingai į rinką išleisti jau sukurtą mobiliąją programėlę S. Jonikas linkėjo būti smalsiems, siurbti visą su tuo susijusią informaciją, nebijoti klausti, ieškoti bendraminčių, drąsiai klysti, apsiginkluoti kantrybe ir įdėti visą širdį.

„Net jei nepavyks įgyvendinti pirmosios idėjos, bus aišku, kas nepavyko ir kaip elgtis kitąsyk“, – sakė jis.

Daugiau šia tema

– http://www.marketingprofs.com/

– http://mashable.com/

Svarbiausi mobiliosios programėlės išleidimo į rinką etapai

Žvalgyba

Taikymasis

Veiksmas

Kontrolė

Svarbu! Visada daugiau laimėsite koncentruodamiesi į tikslinę grupę, o ne į visus vartotojus iš karto. Visiems tinkamo produkto dažniausiai nebūna

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.