...

Kaip patikrinti verslo idėją ir ją pristatyti investuotojams?

Verslas

2017.06.06

Autorius: Urtė Kasparavičiūtė

Temos: , , .

Kaip patikrinti verslo idėją ir ją pristatyti investuotojams?

Startuolių investuotojas, patarėjas, akceleratoriaus „StartupHighway“ įkūrėjas - Rokas Tamošiūnas. Asmeninio albumo nuotr.

Neretai startuoliai susiduria su dilemomis, kaip patikrinti sugalvotą verslo idėją ir tinkamai pristatyti ją investuotojams. Startuolių investuotojas, patarėjas, akceleratoriaus „StartupHighway“ įkūrėjas Rokas Tamošiūnas tikina, kad pirmiausia apie sugalvotą verslo idėją būtina teirautis informacijos paieškų sistemose, analizuoti jos efektyvumą rinkoje, unikalumą ir tik vėliau imtis realių veiksmų jai įgyvendinti.

Du paprasti būdai patikrinti verslo idėją

„Yra du paprasti būdai verslo idėją patikrinti proceso pradžioje: vykti su pačia paprasčiausia prezentacija pas savo potencialius klientus ir jiems pristatinėti savo veiklą, teirautis, ar kažkas už tai mokėtų pinigus. Jeigu klientai teigia, kad jiems jūsų idėja iš tikrųjų reikalinga, tada greitai tampa aišku, ar tai, kas sugalvota, yra prasminga. Kitas paprastas būdas – pakviesti protingų žmonių kavos, pristatyti verslo idėją per pietus ar susitikus po darbo. Labai tikėtina, kad susitikimo metu jums pavyks gauti reikiamą ekspertinę nuomonę, vertinimą“, – kaip tikslingai patikrinti verslo idėją, pasakoja R. Tamošiūnas.

 

„Visų pirma, investuotojai yra finansavimo specialistai, tad jų komentarai ne visada bus svarbiausias rodiklis, nulemsiantis jūsų verslo idėjos likimą.“

R. Tamošiūnas.

 

„Sugalvojus verslo idėją, pirmiausia reikėtų eiti ne pas investuotojus, bet pas patarėjus, mentorius, klientus, galimus komandos bendražygius, nes jų labiausiai reikės projekto kūrimo, vystymo procese. Pas investuotojus geriausia eiti kuo vėliau, nes tuomet yra realesnė galimybė, kad bus sudaromas geresnis sandoris įkūrėjo atžvilgiu“, – įsitikinęs startuolių patarėjas. Pašnekovas taip pat tikina, kad savo idėjos tvirtumo nereikia interpretuoti pagal investuotojo komentarų skaičių. „Visų pirma, investuotojai yra finansavimo specialistai, tad jų komentarai ne visada bus svarbiausias rodiklis, nulemsiantis jūsų verslo idėjos likimą“, – teigia R. Tamošiūnas.

Ilgi verslo planų aprašymai nebemadingi

Paklaustas, ar šiais laikais svarbu turėti išsamų verslo planą, kurį būtų galima pateikti investuotojams, pašnekovas tikina, kad šis formatas nebemadingas. „Aš manau, kad verslo planas yra akademinis formatas, kuris tikriausiai gyvuoja tik aukštosiose mokyklose. Planas yra būtinas, tačiau dauguma investuotojų ir rinkos dalyvių nori matyti labai siaurus dokumentus, kuriuose glaudžiai ir detaliai apžvelgiama tai, ko reikia. Tai yra finansinis planas, rinkos strategija, produkto idėja, jo reikalingumas vartotojui. Šią informaciją modernūs investuotojai nori matyti kuo siauriau. Lentelės, skaičiai, konkretūs argumentai, jų glaustas aprašymas yra tai, ko reikia investuotojams. Manau, kad kiekvienas investuotojas, kasdien susiduriantis su šimtais įvairiausių pasiūlymų, sugeba atskirti, kuris verslo planas parašytas su kompetencija, o kur pateiktas tik minčių kratinys, todėl manau, kad švaistyti jų laiką rašant ilgus aprašymus šiuo metu yra visiškai išėję iš mados“, – įsitikinęs „StartupHighway“ įkūrėjas.

Sugebėjimas susidėlioti prioritetus – verslininkų lyderių savybė

„Neretai gyvenime turime daug idėjų apie viską, tačiau būtina atskirti šias mintis nuo tų, kurios potencialiai gali tapti startuoliais. Skirtumas tarp minčių ir potencialių startuolių yra tas, kad verslo idėjose yra investuotojo mąstymo ir strateginio apgalvojimo. Verslininkai ir startuoliai turi vaikščioti su apmąstytomis idėjomis, dažnai ne vienus metus jas brandinti. Sugebėjimas teikti prioritetą tai idėjai, kuri yra svarbi, – verslininkų lyderių savybė“, – teigia R. Tamošiūnas.

Linki greičio

Paprašytas patarti jauniesiems startuoliams, kuriantiems verslą bei tikintiems savo idėjomis, pašnekovas linki greičio. „Palinkėčiau greičio, taip pat kuo skubiau išbandyti savo mintis. To reikia todėl, kad pagal gebėjimą nuveikti darbus startuolius vertina potencialūs investuotojai bei komandos nariai. Visuomet sėkmė labiau lydės tą žmogų, kuris sparčiai inicijuos projektus, nes būtent tai duoda geriausius rezultatus. Be to, turime suprasti, kad egzistuoja pasaulinė konkurencija ir, norint sugebėti konkuruoti ne tokioje didelėje rinkoje su stipresniais konkurentais, reikia labai greitai reaguoti, kad bent dalį įdomesnių rinkų spėtume užkariauti pirmi“, – įsitikinęs startuolių investuotojas, patarėjas ir akceleratoriaus „StartupHighway“ įkūrėjas.

Ekspertai

Rokas Tamošiūnas

Rokas Tamošiūnas

Partneris / Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.