...

Kokia darbuotojų motyvacija, kai piniginėse vėjai?

Verslas

2012.08.30

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

Kokia darbuotojų motyvacija, kai piniginėse vėjai?

Kiekvienas vadovas turi pažinti savo kolektyvą ir žinoti, kas motyvuoja. Bet ką daryti, kai pinigų įmonė beveik neturi? BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Internetas, spauda ir kitos masinio informavimo priemonės net mirga nuo skambių antraščių, siūlančių išspręsti visas verslininkų problemas. Iš jų bene dažniausiai pasitaiko raginimas motyvuoti darbuotojus. Bet argi tai neakivaizdu? Juk net sovietiniais laikais draugas Petras gaudavo premiją už viršytą planą.

Taip. Premija premijai nelygi. Vadovai dažniausiai, matyt, mano, kad darbuotojai labiausiai džiaugsis gautais papildomais pinigais ar kitais materialiais dalykais. Reikia pripažinti, daugelis jų neklysta. Kol kas lietuviai nėra tiek pažengę, kad galėtų nuoširdžiai džiaugtis atvirlaiškiu, kuriame rašoma, jog darbuotojui skirta premija buvo paaukota vaikų namams. Lietuvoje dar daug kas yra alkanas patogumo ir komforto, kurie jau įprasti Vakaruose.

Taigi žinome, kad motyvuoti darbuotojus reikia. Kokiu būdu tai darysite – jūsų pasirinkimas. Kiekvienas vadovas turi pažinti savo kolektyvą ir žinoti, kas motyvuoja. Vieni pasirinks pinigus, kiti tikėsis komandiruotės į tolimą šalį. Bet ką daryti, kai pinigų įmonė beveik neturi? Jų vos užtenka laiku sumokėti atlyginimams. Kaip tokiu atveju motyvuoti bendrovės pagrindinį turtą – žmones?

Kalbėkitės

Pasistenkite išsiaiškinti, kas patinka jūsų darbuotojams. Jei to nežinosite, visi kiti veiksmai gali būti betiksliai. Tad skirkite užtektinai laiko bendravimui su pavaldiniais. Gal net kartais neįspėję pakvieskite kartu papietauti. Nebūkite susiraukęs avinas, sėdintis prabangioje kėdėje. Tapkite kolega, kuris tiesiog turi daugiau darbo ir atsakomybės.

Nebūkite visažinis

Leiskite bent kartais darbuotojams prisiimti daugiau atsakomybės ir jausti didesnę veiksmų laisvę. Nebūkite komendantas, kuris tik ir žiūri, kada reikės kelti aliarmą dėl to, kad buvo nusižengta planui. Verčiau tapkite sėkmės garantu, kuris darbuotojui sunkią akimirką padės atlikti užduotį. Leiskite žmonėms mokytis iš savo klaidų.

Dalykitės nuopelnais

Tuomet, kai darbuotojas ateis pasidžiaugti, kad pagaliau pasiekė užsibrėžtą tikslą ir, pavyzdžiui, priviliojo seniai medžiotą klientą, džiaukitės kartu. Nereikia jiems nuolat priminti, koks esate protingas ir kad būtent jūsų idėja padėjo pasiekti teigiamą rezultatą.

Stenkitės išlaikyti vieningą komandą

Turėkite omenyje, kad kuo daugiau bendrovėje yra darbuotojų, kurie eina vadovaujamas pareigas, tuo didesnė tikimybė, jog kolektyve tvyros nepasitenkinimas. Vieni jausis viršesni ir reikalaus atsiskaityti, o kiti grieš dantį ant pirmųjų ir, užuot koncentravęsi į darbą, svajos kuo greičiau ištrūkti iš biuro. Geriausia būtų, kad projektų įgyvendinimu rūpintųsi ne paskirtas vadybininkas, o visa komanda. Tuomet jos nariai jaus pasitikėjimą ir ant pečių kritusią atsakomybę, todėl stengtis pateisinti lūkesčius.

Tinkamai įvardykite pareigas

Tai nereiškia, kad turite sukurti ilgą pareigybių sąrašą ir pakišti jį darbuotojams. Užteks, kad būsite sumanus ir leisite pavaldiniams patiems pasirinkti pareigybių pavadinimą. Gal iš pradžių atrodys keista, tačiau greičiausiai nustebsite, kaip ši smulkmena veikia žmones. Galvokite taip – suteikiate ne pareigybės pavadinimą, o progą išdidžiai ją įvardyti bičiulių kompanijoje.

Sukurkite kuo geresnę darbo aplinką

Jei neturite lėšų vakarėliams, premijoms ir kitoms motyvavimo priemonėms, bent pasirūpinkite, kad jūsų darbuotojai turėtų kaip įmanoma geresnes darbo sąlygas. Į šią sąvoką įeina ir patalpų interjeras, ir darbo priemonių kokybė.

Pavyzdžiui, jei jūsų bendrovė teikia dizaino paslaugas, vadinasi, pagrindinis darbuotojų darbo įrankis bus kompiuteris ir jame įdiegta programinė įranga. Tad pasistenkite, kad tai nebūtų techniškai ir morališkai pasenęs prietaisas. O dar svarbiau, kad jame būtų įdiegtos legalios programos.

Leiskite darbuotojams patiems formuoti savo išvaizdą

Jei nėra būtinybės atrodyti oficialiai, leiskite darbuotojams patiems pasirinkti, kokius drabužius vilkėti darbe. Be to, nereguliuokite, kokia turi būti šukuosena, makiažas. Tai labai individualu ir subtilu. Be to, ne išvaizda lemia intelektinius gebėjimus. Tikėtina, kad auskaruota, tatuiruotėmis pasidabinusi mergina nenusakomos spalvos plaukais yra tikras talentas, bet vien dėl nepakantumo gali pereiti pas konkurentus. Tuomet jau bus vėlu, nes ji taps priešu, o ne sąjungininku.

Klausykitės

Pats svarbiausias dalykas, kurį kiekvienas vadovas, norintis motyvuoti darbuotojus, turėtų padaryti, – nuoširdžiai klausytis to, kas jam sakoma. Jei atidžiai išklausysite pavaldinių, kolegų pastebėjimus ar net skundus, galbūt atsakysite į ilgai kankinančius klausimus.

Pavyzdžiui, kodėl bendrovė niekaip neįgauna pagreičio arba vis netenka klientų? Galbūt pardavimo skyriaus darbuotojai jaučiasi neįvertinti. Suprantama, piniginės premijos jiems negalite skirti, tačiau apsvarstykite galimybę sutrumpinti jų darbo laiką priklausomai nuo pasiektų rezultatų. Tarkime, vienas sėkmingas sandoris prilyginamas 30 min. Jei žmogus sugebės per dieną sudaryti kelis sandorius, laimės abi pusės. Įmonė gaus klientų, o darbuotojas – trokštamo laisvo laiko. Galų gale juk naudą jis neša ne sėdėdamas darbo vietoje, o aktyviai veikdamas. Nors ir 4 valandas per dieną.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.