Lietuvaitės įkūrė terapijų centrą Airijoje
2022.04.04
Temos: Darbuotojai, Marketingas, Verslo pradžia.
Likus keletui savaičių iki pasaulį sukausčiusios pandemijos, lietuvaitės Agnė Gustė ir Jurgita Pakštė įkūrė vienintelį terapijų centrą Airijoje „Sensory Space“, siūlantį tiek daug terapijų po vienu stogu. Kai kurios terapijos Airijos rinkoje buvo mažai žinomos, o dabar jau tapo mėgstamos, reikalingos ir darančios svarbius pokyčius žmonių gyvenimui. 2021 m. nepriklausomi Airijos verslo ekspertai šiam verslui skyrė „Kylančios žvaigždės“ apdovanojimą.
Agnė Gustė yra knygos „Autizmas: 365 kitokios dienos“ autorė, o Jurgita Pakštė kūrė šios knygos dizainą. Vieną dieną moterys susitiko tiesiog aptarti dizaino detalių ir išsikalbėjo, kad abi pavargo nuo nuolatinių kelionių. Jurgita tuo metu dirbo psichologe keliose darbo vietose ir jai tekdavo keliauti nemažus atstumus. Agnei taip pat tekdavo vežti savo sūnų į skirtingas terapijas didelius atstumus, o šalia nebuvo nė vieno terapijų centro, iki kurio reikėtų važiuoti mažiau nei valandą.
Ypatingoji minties galia. Moterims užteko tik pradėti garsiai kalbėti, kad jos galėtų pačios įkurti terapijų centrą ir tapti nepriklausomos nuo kitų. Ir tarsi viskas pradėjo klostytis savaime.
„Jei būtume žinojusios, kokie iššūkiai laukia…“
„Jei būtume žinojusios, kokie iššūkiai mūsų laukia, ko gero, nebūtume pasiryžusios tokiai avantiūrai“, – prisimena A. Gustė. Pirmojo kliento terapijų centras sulaukė 2020 m. vasario 17 d., o kovo 11 d. prasidėjo pandemija. Nespėjus nė atverti durų ir sukaupti pirmųjų pajamų, teko centrą uždaryti trims mėnesiams, o nuomą ir mokesčius vis tiek reikėjo mokėti.
Socialinius verslus skatinančių programų Airijoje nėra daug. Agnė ir Jurgita teikė įvairiausias paraiškas, bandė gauti paramą, tačiau vis sulaukdavo atsakymo, kad neatitinka kriterijų. Prasidėjus pandemijai, paramos taip pat negalėjo gauti, nes buvo reikalaujama duomenų, įrodančių, kad šie metai finansiškai prastesni nei buvusieji, o kadangi jos tik buvo pradėjusios verslą, žinoma, tokių duomenų neturėjo. Terapijų centro įkūrėjos prisimena, kad tuo metu neigiamas atsakymas joms tapo kasdienybe, gelbėjo tik palaikymo žodžiai viena kitai.
Geriausia reklama „iš lūpų į lūpas“
Verslo kūrėjos iškart žinojo, kad jų klientai bus žmonės su specialiaisiais poreikiais. Agnė savo sūnaus dėka pažinojo daug vietinių šeimų, auginančių vaikus, turinčius specialiųjų poreikių. Jurgita taip pat buvo gerai žinoma specialistė, todėl pirmieji klientai jas vienaip ar kitaip pažinojo.
Norint paskleisti žinią apie save plačiau, teko padirbėti ir su mokamomis reklamomis bei socialiniais tinklais. Verslui labiausiai padėjo „Twitter“ platforma – per vieną naktį pakilo į pirmąją vietą pagal pasidalinimų skaičių. Centro įkūrėjos labai didžiuojasi savo interneto svetaine, kurią padėjo sukurti Agnės sesers vyras, o jos sesuo, optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) specialistė, padarė viską, kad jų centras būtų pirmose paieškos pozicijose.
Vis dėlto verslininkės mano, kad geriausia reklama yra „iš lūpų į lūpas“, ypač – Airijoje. Šios šalies žmonės yra labai santūrūs, atsargiai priima naujoves, bet jeigu tau pavyko įgyti jų pasitikėjimą ir padaryti jį laimingą – jis tampa lojalus ir entuziastingai reklamuoja kitiems.
Specialistai kreipiasi dėl galimybės bendradarbiauti
Iš pradžių centro įkūrėjoms buvo sunku rasti specialistų. Darbus pradėjo trys darbuotojos: Agnė, Jurgita ir žaidimų terapeutė. Vėliau prisijungė dvi jaunos logopedės, tačiau, prasidėjus pandemijai, jos pasinaudojo proga gauti darbus valstybinėje įstaigoje ir liko ten. „Tai mums sukėlė šiek tiek sunkumų, nes daugiausia klientų kreipdavosi būtent dėl logopedo paslaugų“, – sako A. Gustė. Tačiau atsirado kitų gerų specialistų, norėjusių prisijungti prie jų veiklos: muzikos terapeutė, mitybos specialistė ir kiti terapeutai. „Džiugu, kad visi liko pas mus dirbti ir tikėkimės, kad ilgam, nes visi esame kaip viena šeima. Mes stengiamės palaikyti vieni kitus ne tik profesiniais, bet ir asmeniniais klausimais“, – sako J. Pakštė.
Holistinis požiūris ir jauki erdvė
Lietuvių įkurtame terapijų centre apgalvota kiekviena detalė: pradedant įvaizdžiu, baigiant profesionaliu darbu. Stengiamasi įgyvendinti visas idėjas, kad klientai jaustųsi saugiai, maloniai ir patogiai. Įkūrėjos dažnai sulaukia komplimentų, kad čia gera ateiti, centras stilingas, jaukus ir jame gera aura.
Nors pagrindiniai šio centro klientai yra šeimos, auginančios vaikus su specialiaisiais poreikiais, tačiau vadovaujamasi ir holistiniu požiūriu, kuris skatina orientuotis į visą šeimą. „Iš tuščio indo vandens neįpilsi“, – įsitikinusi Jurgita. Tėvai kreipiasi pagalbos vaikams, bet paaiškėja, kad reikėtų pradėti nuo pagalbos tėvams.
Šiandien tai yra vienintelis terapijų centras Airijoje, siūlantis tiek daug terapijų po vienu stogu. Tokios terapijos kaip muzikos ar dramos Airijoje nėra gerai žinomos, bet vis dažniau centras sulaukia skambučių, kad klientai norėtų lankyti būtent jas.
Vis dėlto pirmosios istorijos ir lieka pirmosios ir ypatingiausios. Septynerių metų berniukas buvo vienas pirmųjų klientų, apsilankęs sensoriniame kambaryje. Po valandos iš kambario išėjo apsiverkusi berniuko mama. Agnė ir Jurgita jau manė, kad kažkas nutiko, o ji pasakė, kad šios akimirkos laukė septynerius metus – jos sūnus ištarė pirmuosius žodžius. Tai ir buvo pirmasis ir stiprus ženklas šio socialinio verslo kūrėjoms, kad jos eina teisinga linkme ir dirba prasmingą darbą.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.