Imtis nuosavos veiklos padiktavo noras būti nepriklausomam
2012.11.12
Temos: Verslo pradžia.
Niekada nenustoti augti ir tobulėti – tokį tikslą prieš šešerius metus iškėlė sau verslininkas Aurimas Dulskis iš Vilkaviškio, įkurdamas Lietuvoje vieną pirmųjų elektroninių drabužių bei aksesuarų parduotuvių. Drąsos ir užsispyrimo nestokojantis vaikinas, būdamas vos septyniolikos, padarė, rodos, neįmanomą dalyką. Daugelio nuostabai, jis įkūrė nuosavą verslą ir bėgant laikui sėkmingai jį išplėtojo. Šiuo metu 23-ejų vyras ne tik valdo internetinę prekyvietę vulcan.lt, bet ir vadovauja tinklui, kuriam, be elektroninės, priklauso trys tradicinės parduotuvės bei prekių atsiėmimo punktas.
Jaunąjį verslininką nuo mažens supo veiklūs žmonės, todėl jo pasirinktas gyvenimo kelias – natūrali šeimos tradicijų tąsa. „Imtis nuosavos veiklos skatino noras būti nepriklausomam ir tikėjimas, kad verslas gali duoti daugiau nei samdomas darbas. Kartu sėkmingai verslą plėtojusių tėvų, į kuriuos norėjosi lygiuotis, o gal kada nors ir pranokti, pavyzdžiai“, – sako A. Dulskis, paklaustas, iš kur sėmėsi įkvėpimo žengti nuosavo verslo link.
Vulcan.lt įkūrėjas verslauti pradėjo būdamas vos 13-os. Tuo metu būsimas parduotuvių tinklo savininkas buvo įkūręs keletą, kaip pats sako, nereikšmingų svetainių. Tad nenustabu, kad nusivylęs projektų nesėkme ir pristigęs motyvacijos juos toliau plėtoti Aurimas leido jiems numirti.
Tačiau tai ne tik neatmušė noro vėl išbandyti jėgų versle. Esminis lūžis įvyko 2006 m. gruodžio 17 d., kai būsimas verslininkas pristatė savo naują kūdikį – vulcant.lt, vieną pirmųjų Lietuvoje elektroninių drabužių bei aksesuarų parduotuvių ir kartu vieną pirmųjų lietuviškų internetinių prekyvečių apskritai. Tikriausiai mažai kas žino, kad jos atsiradimą padiktavo meilė sportui ir noras rengtis sportiškai.
„Kaip šiandien atsimenu akimirką (man tada buvo apie 10 metų), kai praėjau prekybos centre pro dabar jau laikomų konkurentais parduotuvę ir pasakiau: kaip gerai šios parduotuvės savininkui, jis bet kada gali keisti sporto drabužius, kedus ir t. t.“, – dalijasi prisiminimais A. Dulskis, kuris nuosavą verslą pradėjo nuo skelbimų, per kuriuos pardavinėjo prekes, importuojamas iš užsienio.
Įžvelgęs finansinę šios veiklos naudą ir įkvėptas užsienio internetinių parduotuvių verslo rezultatų, jis nusprendė įkurti panašią parduotuvę Lietuvoje. Pašnekovas neslepia, kad vulcan.lt įkūrimas ir plėtojimas pareikalavo nemažai pastangų ir investicijų.
Pasak A. Dulskio, didžiausias sunkumas susijęs su žmonių nepatiklumu apsiperkant internete ir patirties dirbant su internetinėmis parduotuvėmis stoka. Nepaisydamas vangios pradžios, jaunas verslininkas tikėjo savo idėja ir stengėsi bėgant laikui dar labiau ją išplėtoti.
„Kartu su komanda žinojau, kad kada nors internetinis parduotuvių verslas Lietuvoje taip pat įsivyraus, kaip tai nutiko Vakarų Europoje. Tad stengėmės tiesiog judėti į priekį ir ieškoti naujų sprendimų, kurie padėtų gauti didesnį pelną. Iškėlėme sau tikslą – niekada nenustoti augti, nes vietoje stovintis verslas – ne verslas“, – teigia pašnekovas.
Šiuo metu vulcan.lt – ne tik sėkmingai veikianti elektroninė parduotuvė, prekiaujanti garsiausių pasaulio dizainerių drabužiais, importuojamais iš Didžiosios Britanijos, Vokietijos bei Italijos. Kartu tai trys tradicinės parduotuvės Marijampolėje, Kaune ir Vilniuje, taip pat prekių atsiėmimo punktas Alytuje, pradėjęs dirbti vos prieš keletą savaičių.
Pasak A. Dulskio, jo plėtojama veikla yra labai integruota. Tradicinių parduotuvių veikla yra tiesiogiai sujungta su internetinės parduotuvės darbu. Veiklos integravimas kartu su gausiu asortimentu ir orientavimusi į klientą yra pagrindiniai vulcan.lt sėkmės elementai. Pirkėjai, radę šio to įdomesnio sau elektroninės prekyvietės kataloguose, prieš pirkdami prekę turi galimybę ją apžiūrėti bei pasimatuoti tradicinėje parduotuvėje. Pristatymas pasirinktos prekės į ją visada yra nemokamas.
Verslininko teigimu, prie plėtojamo verslo sėkmės taip pat prisideda bene svarbiausias dalykas šioje vietoje – konversija. „Kiekvieną dieną ieškome sprendimų, kurie paverstų santykį tarp apsilankiusiųjų ir pirkusiųjų geresniu. Kalbame net apie tokias smulkmenas kaip mygtuko pastūmimas milimetru į kitą pusę, nes kiekviena tokia smulkmena taip pat turi savo įtaką galutiniam rezultatui“, – pabrėžia A. Dulskis.
Paklaustas, kaip vertina Lietuvos elektroninių prekių rinkos galimybes bei perspektyvas, pašnekovas atsako trumpai: matau šviesią tokių parduotuvių ateitį. „Akylai stebiu aplinką ir matau, kad nuo pat verslo įkūrimo pradžios situacija rinkoje tik gerėjo. Žinoma, prie mažųjų internetinių parduotuvių iškilimo prisidėjo didžiųjų elektroninių prekybos centrų veikla, kuri suteikė postūmį visam elektroniniam verslui. Tad atsižvelgdamas į analitikų prognozes tikiu, kad per ateinančius 2 metus pirkėjų internetu skaičius bent padvigubės“, – sako optimistiškai nusiteikęs vulcant.lt įkūrėjas.
Drąsos, ambicingumo bei noro kurti nestokojantis vyras neįsivaizduoja savęs kaip samdomo darbuotojo. Tačiau jis pabrėžia, kad būti verslininku gali ne kiekvienas, o sprendimą, ar imtis nuosavos veiklos, reikia priimti atsižvelgiant į asmeninius charakterio bruožus ir gyvenimo vertybių skalę.
„Mano nuomone, pagrindinis principas yra teisingumas. Teisingumas sau, darbuotojams, klientui, visuomenei. Su visais šiais žmonėmis elkis taip, kaip norėtum, kad elgtųsi su tavimi. Juk vis tiek egzistuoja lygybės principas ir, jeigu kam nors kenksi ar bandysi apgauti, gyvenimas šį balansą tikrai išlygins. Verslininkas turi būti drąsus, ambicingas ir suprasti, kad sėkmingas verslas yra ilgas darbo kelias“, – teigia A. Dulskis.
Paprašytas patarimų pradedantiesiems verslininkams, vulcant.lt savininkas atkreipia dėmesį į tai, kad prieš imantis bet kurio verslo reikia gerai pasverti kiekvieną sprendimą. „Nesiimkite verslo spontaniškai. Išanalizuokite jo perspektyvas ir taip sumažinkite riziką iki minimumo. Ir, žinoma, nepamirškite, kad kalbėti ir daryti – du skirtingi dalykai. Tad turėdami gerą idėją, neužtrukite ją realizuodami“, – sako pašnekovas, linkėdamas sėkmės ir tikėti savo jėgomis.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.