Stengtis ir bandyti apsimoka, bet tai kainuoja žilų plaukų
2013.02.19
Temos: Startuolis, Vadyba, Verslo pradžia.
Tapo įprasta, kad žmonės vienas kitam dėmesį rodo tik išskirtiniais atvejais, o ypač dabar, kai už lango pašėlusiu tempu sukasi XXI a. pasaulis, kuriame vis mažiau lieka laiko geriems santykiams ir draugams. Pastebėjęs šią problemą Ilja Polivanovas suskubo taisyti padėtį ir pasiūlė išeitį skubantiems arba tiesiog mėgstantiems būti moderniems ir originaliems – programėlę išmaniesiems telefonams „Gifty“, kuria tikrus daiktus draugams ar kitiems svarbiems žmonėms galima siųsti telefonu.
1981 m. Vilniuje gimęs Ilja samdomu darbuotoju savo gyvenime dirbo 2 ar 3 metus. Interneto sprendimų bendrovėje jis įsidarbino vos metęs savo pirmus mokslus. Ten pašnekovas įgijo patirties ir greitai suprato turįs didelių ambicijų. Taigi Ilja nėrė į verslą.
Jį daugelis geriausiai žino dėl pirmojo ir dabar didžiausio Lietuvoje sėkmingai veikiančio grupinio apsipirkimo portalo beta.lt.
„Jis turėjo dvi pradžias. Pirmąją 2002-aisiais, kai sukūriau vieną pirmųjų socialinių tinklų užuomazgų, kur žmonės bendravo tarpusavyje. O antrasis gimimas buvo 2010-aisiais. Pasaulyje tuomet buvo ką tik prasidėjęs grupinio pirkimo bumas. Mes su bičiuliais ir verslo partneriais nusprendėme pabandyti perkelti tą modelį į Lietuvą. Taip portalas beta.lt iš socialinio tinklo tapo tuo, ką žmonės mato šiandien“, – pasakojo verslininkas.
Paklaustas, ar tai vienintelis iki šiol Iljos įgyvendintas projektas, šis atsakė, kad buvo ir daugiau. Pasirodo, dar 2002–2003 metais, kai jam buvo 21 metai, su vyresniais ir labiau patyrusiais bičiuliais įkūrė interneto programinės įrangos kūrimo bendrovę ir ji tapo gana žinoma.
„Kai žinai savo srityje beveik viską, ką gali žinoti, darosi neįdomu. Tai netiko man. Todėl palikau verslą patikimiems partneriams ir pradėjau ieškoti naujų krypčių. Vėliau ėmėmės e. prekybos, kurią gana gerai perpratome dirbdami interneto sprendimų versle. Kai kurie projektai tapo nesėkmingi, tačiau pamokė. Kiti sėkmingai veikia ir dabar. Pavyzdžiui, mes vieni pirmųjų įkūrėme prekybos patalyne internetu verslą. Dabar ta įmonė parduoda patalynę visose Baltijos šalyse“, – aiškino Ilja.
Šiuo metu naujausias jo verslo projektas – „Gifty“. Tai programėlė, kuri leidžia pavaišinti draugą kava, ledais ar nusiųsti kitą malonią jam staigmeną tiesiog išmaniuoju telefonu.
„Kai beta.lt palikau patikimose rankose, pradėjau ieškoti naujų ir perspektyvių idėjų, kurios galėtų būti įgyvendintos ne vien Baltijos šalyse. Aišku, nėra lengva atrinkti modelius, kurie veiks, bet patirtis padeda pajusti, kas perspektyvu. Todėl subūriau kelis bičiulius, kurie troško „ieškoti problemų“ žmonių santykiuose. Juk jei yra problema, reikia ir sprendimo. O tuo metu pasaulyje kaip tik pradėjo veikti keli projektai, kurie siūlė dovanojimo bei santykių palaikymo e. būdu sprendimus. Tai patapo su gana karšta tema startuolių pasaulyje. Tad sprendimų, pritaikytų Rytų Europos rinkai, pradėjome ieškoti ir mes“, – prisiminė UAB „Gifty“ vadovas.
Nuo tos akimirkos, kai imta plėtoti tokios paslaugos koncepcija, praėjo jau metai. Per šį laiką „Gifty“ komanda spėjo sukaupti daug patirties, o ieškodama sprendimų rado įdomią nišą, kuri sudomino ir investuotojus.
„Projekto pradžioje mes investavome asmenines lėšas, tačiau šių metų sausį pasirašėme sutartį su „Practica Seed Fund“ investiciniu fondu. Tai padeda gerokai sparčiau ir kokybiškiau tobulinti „Gifty“, kuris turėtų netrukus būti pristatytas ir užsienyje“, – sakė I. Polivanovas.
Anot jo, dabar „Gifty“ komanda didžiausią dėmesį skiria paslaugos plėtojimui Lietuvoje. Plečiamas partnerių tinklas, didinamas programėlės žinomumas, ieškoma būdų, kaip sukurti dar didesnę paslaugų vertę.
„Manau, vienu pagrindinių mūsų iššūkių taps naujų įpročių kūrimas. Juk dabar žmonės yra užsiprogramavę, kad nustebinti kitą, įteikti ką nors galima tik esant svarbiai progai. Dažniausiai tai būna gimtadieniai ar kokios tarptautinės šventės. Bet aš esu įsitikinęs, kad progų parodyti dėmesį ieškoti nereikia. Kiekviena diena tam tinka, o jų per metus net 365! Jas pastebėti ir norime padėti žmonėms“, – apie verslo misiją pasakojo I. Polivanovas.
Paklausus, kodėl apskritai tapo verslininku, Ilja atsakė visada turėjęs daug ambicijų, norėjęs daugiau.
„Būdamas 21 metų supratau, kad galiu ir noriu nuveikti daugiau, nei galiu dirbdamas kieno nors vadovaujamas. Gali būti, jog manyje pasireiškė lyderystės genai ir pomėgis būti pirmam. Jie privertė atsisakyti gero ir stabilaus atlyginimo bei visa galva pasinerti į rizikingą nuosavo verslo kasdienybę. Teko patirti daug sunkių akimirkų, kai pinigų buvo mažai, kai darbuotojams mokėdavau atlyginimus iš asmeninių santaupų, kai tekdavo taupyti net maistui. Nors tokiu metu ateina mintys apie stabilesnį gyvenimą, vėliau, kai situacija pasitaiso, supranti, kad stabilus gyvenimas būtų pernelyg nuobodus, – mintimis dalijosi Ilja, kuris jauniems ir pradedantiems verslininkams sako, kad nesėkmės baimę reikia pamiršti: – Dauguma žmonių bijo pradėti ką nors arba nuvertina save. Manau, tai nėra teisinga. Kol esi jaunas, turi puikias galimybes pradėti, pavyzdžiui, 5 kartus iš naujo, laiko tam yra. Net jei nepasiseks, po tiek bandymų žmogus turės daugiau patirties ir bus paklausesnis darbo rinkoje nei tas, kuris saugiai dirbo korporacijoje pastaruosius 10 metų. Tad stengtis ir bandyti apsimoka, nors ir kainuoja žilų plaukų.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.