...

Reikia mokėti pagauti savąją idėją

Verslas

2013.08.13

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Reikia mokėti pagauti savąją idėją

Mindaugas Čeponis Asmeninio albumo nuotr.

Klaipėdiečiui Mindaugui Čeponiui verslo idėja kilo atsitiktinai ir kiek netikėtoje vietoje. 2000-aisiais tarp Švedijos ir Danijos buvo atidarytas Oresundo tiltas. Šis aštuonių kilometrų ilgio arcitektūros šedevras sujungė dvi Skandinavijos valstybes ir gerokai sutrumpino kelią nuo Švedijos iki žemyninės Europos. Dabar Oresundo tiltas itin svarbus visai Europos transporto sistemai. Šiuo tiltu vieną dieną važiavo ir M. Čeponis. Stebint kitas mašinas jam kilo idėja, kuri įkvėpė projektą oresbro.lt.

Idėją padiktavo ydinga atsiskaitymo sistema

M. Čeponis pastebėjo, kad atsiskaitymo už tilto kirtimą sistema toli gražu nėra tobula. Verslininkams, kurie tiltu transportuoja krovinius, ji netgi nepatogi.

„Važiuodamas pastebėjau, kad kiekvienas tiltą kerta skirtingai ir skirtingai atsiskaito. Norėjosi daugiau apie tai sužinoti. Pasikalbėjau su keliais logistais, patyrinėjau, kaip atsiskaito mūsų įmonės. Tiesiog pastebėjau, kad yra problema, kurią reikia spręsti“, – pasakojo M. Čeponis.

Mintis buvo labai paprasta: sukurti sistemą, kuri leistų patogiai ir paprastai įsigyti leidimą kirsti tiltą. Taip ir atsirado oresbro.lt.

„Logistai žino, kad jiems reikia pervažiuoti tą tiltą. Jie prisijungia prie sistemos, įveda slaptažodį ir gauna aštuonženklį kodą, kurį nusiunčia vairuotojui, o šis pateikia jį ant tilto esančiai operatorei. Nereikia jokių atsiskaitymų pinigais. Anksčiau klientai turėdavo vežiotis grynųjų ar kortelę. O juk daug paprasčiau gauti kodą ir atsiskaityti vėliau. Kitas pliusas tas, kad daug greičiau galima susigrąžinti PVM. Viskas tiesiog greičiau ir operatyviau“, – sistemos veikimo principus atskleidė M. Čeponis.

Sistema veikia greitai ir paprastai. Toks ir buvo verslininko tikslas. Būtent optimalumui nuo pradžių buvo skiriama bene daugiausia dėmesio.

„Žiūriu, kad sistema veiktų kuo paprasčiau ir kad kiekvienas norintis galėtų prisijungti. Norėjosi, kad viskas būtų atliekama keliais mygtukų paspaudimais. Prieš pradėdamas darbus buvau susirašęs nedidelį planą ir vienas iš punktų buvo išlaikyti paprastumą“, – teigė M. Čeponis.

Nors produktas nišinis ir vargu ar kada nors verslininką pradžiugins turtais, labai greitai atsirado jį vertinančių įmonių.

„Iš tikrųjų buvo įmonių, klientų, kurie laukė, kad kas nors pasiūlys tokią paslaugą. Taigi nereikėjo pernelyg ilgai įrodinėti, kad tai naudinga ir patogu. Pagrindiniai mūsų klientai yra įvairios logistikos ir vežimo kompanijos“, – sakė pašnekovas.

Reikia nuolat mokytis

M. Čeponis prasitarė, kad bene didžiausias šio verslo pranašumas tas, jog jaučiama laisvė. Nors iš pradžių reikėjo įdėti daug darbo, ilgainiui sistema pradėjo veikti automatiškai. Tai atriša rankas, leidžia daugiau laiko skirti sau arba kitiems projektams. Aišku, iššūkių vis dar atsiranda, o mokytis reikia nuolatos.

„Tokį verslą valdyti galima kone iš bet kur. Visada norėjau veiklos, kuri nepririštų prie vienos vietos. Didžiausi iššūkiai gal susiję su etapu, kai reikėjo nuo idėjos pereiti prie darbų: ieškoti klientų, kurti sistemą. Pradžioje atrodė vienaip, o pradėjus daryti viskas pasisuko kitaip. Pradėjus bendrauti su klientais kilo dar daugiau iššūkių ir idėjų“, – kalbėjo verslininkas.

M. Čeponis prasitarė, kad bene vertingiausia pamoka – suvokimas, kad ne mažiau svarbu yra bendrauti su klientais, ieškoti kelių pas juos.

„Supratau, kad idėja nėra viskas. Dar laukia didelis darbas, reikia užsiskyrimo. Pagaliau reikia rasti klientų. Buvo taip, kad, atrodo, idėja gera, pasiūlymas irgi geras, reikalingas įmonei, bet ji jau turi įsipareigojimų arba susiformavę kitokie įpročiai“, – teigė M. Čeponis.

Verslininkas mato galimybių plėsti panašių paslaugų spektrą. Beje, pirmieji žingsniai jau žengti.

„Jau paimtas Didžiojo Belto tiltas, jungiantis Danijos salas su Europos žemynine dalimi. Toliau galima dirbti su įmonėmis, kurios tame regione plaukioja keltais. Todėl tikrai yra kur plėstis“, – sakė M. Čeponis.

Jį džiugina jaučiamas poreikis. „Dėl techninių priežasčių buvo tekę kelioms savaitėms nutraukti bilietų pardavimą. Per tą laiką vis skambindavo ar rašydavo klientai ir klausdavo, ar jau galima naudotis paslauga. Supratau, kad sistema tikrai reikalinga. Iš to galima spręsti, kad paslauga sutikta teigiamai“, – svarstė verslininkas.

Jo manymu, kartais jauni verslininkai per daug įsikimba minties, kad sėkmę garantuoja tik originali idėja. Gebėjimas įžvelgti, kaip galima ką nors patobulinti, gali duoti puikų rezultatą.

„Daugelis nepradeda verslo manydami, kad neturint unikalios idėjos net neverta bandyti. Tokį nusistatymą vertinu kaip didžiausią nesąmonę. Yra daugybė verslo nišų, kurias reikia tiesiog patobulinti, praplėsti. Jeigu žmonės susiduria su problemomis, tai jų sprendimas ir gali būti verslas. Man idėja kilo atsitiktinai, tačiau reikia būti pasirengusiam ją pagauti. Tik tada galima judėti į priekį“, – sakė M. Čeponis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.