Nori tapti masiniu produktu

Verslas

2014.01.13

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Nori tapti masiniu produktu

Robertas Sadovskis, Laimonas Misiūnas, Mindaugas Galvanauskas BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Kiekvienas iš mūsų bent kartą per metus apsilanko pas gydytoją. Visi žinome, kaip kartais sunku suderinti vizito laiką ar išsirinkti tinkamą specialistą. Klinikose vis dar registruojamasi dažniausiai skambinant arba tiesiai priimamajame. Tokia tvarka jau seniai atgyveno. Bent jau tuo įsitikinę internetinės gydytojų paieškos ir registravimosi sistemos manodaktaras.lt kūrėjai Robertas Sadovskis ir Laimonas Misiūnas, neslepiantys, kad jų sistemos tikslas yra tapti erdve, į kurią ateinama vos iškilus medicinos klausimų.

Buvo asmeninis poreikis

Sistemos kūrėjai sako, kad mintis sukurti ką nors panašaus kilo patiems ieškant kelių pas medikus. „Tai ir asmeninis poreikis. Reikėjo susirasti gydytoją. Tiesiog norėjosi sistemos, kurioje rastum gydytojų sąrašą, galėtum gauti informacijos, paskaityti atsiliepimus ir greitai rasti mediką. Kiek lankiausi kitur, ten tikrai nieko gero. Kitas dalykas, kad pas gydytoją sunku užsiregistruoti. Turi skambinti, tartis, nors šiais laikais tai norisi daryti internetu“, – kalbėjo R. Sadovskis.

Idėja kūnu virto pakankamai greitai. Vos per kelis mėnesius atsirado pirmasis sistemos variantas. „Procesas truko keturis penkis mėnesius. Be abejo, buvo daug klaustuką. Daug ką tikrinome, aiškinomės. Turime komandos narį, kuris mums labai padėjo šiais klausimais. Žinoma, buvo daug iššūkių. Kaip padaryti sistemą patogią? Ko reikia klausti gydytojų? Kokia yra vartotojų elgsena? Šie dalykai tikrai koregavo kūrimo procesą“, – pasakojo L. Misiūnas.

Lietuvos gydytojai – aukščiausio lygio

„Manodaktaras“ visų pirma skirta privačių gydytojų pacientams. Tačiau verslininkai sako, kad tokių jau dabar yra pusė ir ateityje tik daugės. „Skirtumas tarp viešojo ir privataus sektorių yra laikas. Viešajame sektoriuje laukti reikia labai ilgai. Todėl reikia rinktis arba laiką, arba pinigus. Žmonės dažniau pasirenka pinigus, nes tada išvengiama eilių. Trumpiausias kelias pas specialistą yra mokamas. Pas mus jau registruojasi ir žmonės, kurie su siuntimais bando patekti pas privačius specialistus. Taip taupomas jų laikas. Akivaizdu, kad einame šia kryptimi. Gyvenimo lygiui kylant vis labiau orientuosimės į kokybę. Kokybė gaunama privačiame sektoriuje. Dėl to manau, kad šita kreivė tiktai kils“, – sakė L. Misiūnas.

Jis teigia, kad Lietuvos gydytojai yra labai aukšto lygio. Juos jau pamėgo net ir užsieniečiai. „Lietuvos medikų profesionalumo lygis yra labai aukštas. Sparčiai vystosi ir medicininis turizmas. Užsieniečiai su malonumu skrenda čia ir gydosi už daug mažesnę kainą, nei tai būtų jų šalyje. Turiu pasakyti, kad kol kas mūsų Vyriausybė dar turi daug ką sureguliuoti šioje srityje. Savo komandoje mes turime žmonių, kurie mums padės tapti medicinos turizmo rinkos dalyviais“, – teigė pašnekovas.

Medikų prisijungti prie „Manodaktaras“ kalbinti ilgai nereikia. Juk nauda jiems akivaizdi. Tai nemokama informacija, kuri praverčia ir patyrusiems, ir dar tik savo karjerą pradedantiems gydytojams.

„Kai kurie patys rado mus internete ir užsiregistravo. Iš medicinos jau išeina neinovatyvių žmonių karta. Po poros ar trejų metų visi naudosis kompiuteriais. Mūsų sistema tokia paprasta, kad ja labai lengva naudotis. Be to, bent kol kas ji yra nemokama. Būdamas joje gauni bent tą naudą, kad tai šiokia tokia reklama, šioks toks viešumas“, – pasakojo L. Misiūnas.

Registravimasis telefonu – pasenęs

Verslininkai sako, kad bent kol kas sistemos vartotojai joje esančius gydytojus vertina labai gerai. Atsiranda net savotiškos medicinos žvaigždės.

„Tam yra reitingavimas. Algoritmas išskirsto gydytojus vietomis. Jeigu gydytojas bus prastas, atsidurs kokiame dvidešimtame puslapyje ir jo paprasčiausiai niekas nematys. Atsiliepimų būna visokių. Ir gerų, ir blogų. Mes net stebimės, kad daugiau gerų. Tiesa, jeigu kritika neobjektyvi, tokių komentarų tiesiog nepatvirtiname“, – sakė R. Sadovskis.

Ateityje lankytojų „Manodaktaras“ turėtų tik daugėti. Siekiama sukurti ne tik registravimosi sistemą, bet ir vietą, kurioje būtų gausu informacijos apie sveikatos apsaugą.

„Mes turime informacijos apie ligas. Jeigu, tarkime, „Google“ suvedate ligos simptomus, pateksite pas mus ir sistema pasiūlys jums gydytoją. Pagrindinės vertės ir yra tokios, kad su mūsų sistema viskas yra greičiau ir patogiau.

Viską galima sulyginti su tokiu dalyku: prieš kokius dešimt metų lėktuvų bilietus pirkome skambindami arba biure. Dabar to neliko. Po kokių penkerių metų ir tokia sistema bus normalus dalykas. Pavyzdžiui, JAV yra tinklalapis ir visi registruojasi tik per jį“, – pasakojo R. Sadovskis.

Į ateitį žvelgia ambicingai

Verslininkai neslepia, kad labiausiai juos motyvuoja siekis paversti „Manodaktaras“ universaliu produktu. „Labiausiai norime, kas sistema taptų masiškai naudojama. Pas mus dar bus ir tinklaraščių, ir įdomių straipsnių. Bus galima pasiskaityti apie ligas. Taigi bus daug dalykų, kuriuos tiesiog įdomu paskaitinėti. Jeigu tik kam iškiltų klausimų, „Manodaktaras“ turėtų būti ta vieta, kurioje galima greitai, patogiai ir kokybiškai rasti specialistą, o paskui parašyti gerą atsiliepimą“, – vylėsi L. Misiūnas.

Jam pritarė ir R. Sadovskis: „Norime padaryti ką nors, kuo žmonės naudotųsi masiškai. Norisi, kad žmonės, kuriems reikia gydytojo, tiesiog žinotų, kad yra toks puslapis, surastų mus ir užsiregistruotų. Kaip yra „Manodrabužiai“, taip būtų ir „Manodaktaras“.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.