„Vyno guru“ iššūkis – įpratinti pirkti vyną internetu
2015.06.10
Temos: Vadyba.
Prieš kelerius metus pamatęs neužpildytą verslo nišą, Andrius Apulskis (39) kartu su partneriu nusprendė Vilniuje įkurti vyno el. parduotuvę. Nors prekyba internetu didėja, jis tvirtina, kad dar ne visi pasiryžę vyną pirkti tokiu būdu. Be to, tarp gamintojų siūlomų įvairių rūšių vyno tenka ieškoti tokio vyno, kuris pateiktų prieinamą kainos ir kokybės santykį, mat ne visi nori už šį gėrimą mokėti brangiai.
Paskatino aktyvėjanti el. prekyba ir vyno suvartojimas
„Pasižiūrėjome, kad visame pasaulyje yra daug vyno el. parduotuvių, o Lietuvoje to nebuvo. Be to, Lietuvoje el. parduotuvių verslas nuolat auga: vis didesnę prekių dalį gyventojai perka internetu. Trečias faktorius, kad Lietuvoje nuolat didėja vyno suvartojimas. Taigi el. prekyba ir vyno suvartojimas augo, o internetinės vyno parduotuvės Lietuvoje nebuvo. Europoje apie 8 proc. vyno parduodama internetu, o Lietuvoje buvo 0 proc., dėl to pagalvojome, kad tai yra neišnaudota niša“, – idėjos pradžią prisimena pašnekovas.
„Mūsų klientai yra tie, kurie iš tikrųjų domisi vynu, nori jį ragauti, nori skanaus vyno. Aišku, papildoma sąlyga, jie turi mokėti pirkti internetu, būti pažangesni“
A. Apulskis
Nors iki tol vyras vyno sritimi nelabai domėjosi, tačiau palankios sąlygos imtis verslo paskatino daugiau tuo pasidomėti: „Esu ekonomistas, prieš tai užsiėmiau kitais dalykais. Vynas, kaip prekė, pasirodė įdomi ir linksma, palyginti su drabužiais ar kompiuteriais. Kadangi reikia žinoti savo prekes, turi gerai į tai įsigilinti.“
Tam, kad prekybai pavyktų išsirinkti tinkamą vyną, kuriuo sudomintų pirkėjus, tenka konsultuotis su šios srities žinovais: „Bendradarbiaujame su įvairiais ekspertais Lietuvoje ir užsienyje. Gauname vyno pavyzdžių, pasikviečiame ekspertus, jie vertina. Tada sprendžiame, užsisakyti ar ne. Ir internete galima rasti nemažai informacijos, bet daugiausia bendradarbiaujame su ekspertais.“
Svarbiausia – vyno kokybės ir kainos santykis
Pasak el. parduotuvės savininko, vyno asortimentas vis dar pildomas. Šiuo metu el. parduotuvėje galima rinktis iš 170 vyno rūšių, o veiklos pradžioje buvo siūloma tik 60. Daugiausia vyno gamintojų yra iš Italijos, kiek mažiau – iš Ispanijos. Turima keletas gamintojų iš Prancūzijos, Vokietijos. Pašnekovas sako, kad dabartinis vyno pasirinkimas dar nėra galutinis: „Tai gana normalus asortimentas, iš jo jau galima rinktis, bet, manau, kad geram pasirinkimui asortimentą galima didinti maždaug iki 300 pozicijų.“
A. Apulskis tvirtina, kad svarbu rasti vyną, kuris užtikrintų tinkamą kainos ir kokybės santykį. Tiek vyno skonis, tiek jo kaina klientams turi būti patraukli. Pasak jo, šiuo metu el. parduotuvėje daugiausia yra vidutinės kainos vynų, juos daugelis gali įpirkti.
Nežinantiesiems, kokį vyną rinktis, reikia patarti. Verslininkas sako, kad pirmas dalykas, kurį turėtų žinoti pirkėjas yra tai, kokios vynuogių veislės vyną norėtų gerti. Pasmalsavus, ar daug jo klientų žino šį atsakymą, parduotuvės savininkas tvirtina, kad dauguma žino, mat pagrindiniai pirkėjai yra žmonės, gaunantys didesnes pajamas, išsilavinę ir žinantys, ko nori.
„Lietuvoje vyno suvartojimas auga, bet, deja, dauguma jį perka prekybos centruose ir vartoja kaip alkoholį. Dažniausiai perka nebrangų pusiau saldų vyną. Tada tikrai nesvarbu, kokios vynuogės ir skonis. Jie nėra mūsų klientai. Mūsų klientai yra tie, kurie iš tikrųjų domisi vynu, nori jį ragauti, nori skanaus vyno. Aišku, papildoma sąlyga, jie turi mokėti pirkti internetu, būti pažangesni. Turime šiek tiek klientų, kurie mėgsta mūsų vynus, nori juos ragauti, bet nenori naudotis internetu, tada jie tiesiog atvažiuoja pas mus“, – pasakoja pašnekovas.
Reikia pratinti pirkti vyną internetu
Dažniausiai pirkėjai būna bent 25 metų ir vyresni. Vynu domisi tiek vyrai, tiek moterys. Nors daugiausia klientų el. parduotuvėje būna iš Vilniaus, tačiau užsisako ir iš kitų Lietuvos vietų. Verslininkas skaičiuoja, kad vidutiniška suma, išleidžiama vynui pirkti, siekia apie 38 eurus. Ją paprastai sudaro standartinė vyno dėžutė, kurioje yra šeši vyno buteliai.
Vis dėlto A. Apulskis pripažįsta, kad vienas iššūkių – klientų pripratinimas pirkti vyną internetu: „Nelengva lietuvį įpratinti pirkti vyną internetu – nepačiupinėjus butelio, neparagavus. Kita vertas, parduotuvėje taip pat niekas neduoda paragauti. Tad dalyvaujame degustacijose, vyno dienose, suteikiame galimybę paragauti mūsų vynų.“
Verslininkas kitiems palinkėtų pagrįstai ir kritiškai įvertinti turimą idėją: „Reikia ne vien drąsos, nevalia sugalvojus pulti daryti. Galbūt idėja visai neturi pagrindo. Turi būti balansas: reikia ir drąsos, ir apskaičiavimo, įvertinimo, kokia rinka, kokios galimybės, koks idėjos poreikis.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.