...

Netikėtai išplėtotas verslas, arba „Vienas, du – ir viskas“

Verslas

2012.03.10

Autorius: Ieva Jonilienė

Temos: , .

Netikėtai išplėtotas verslas, arba „Vienas, du – ir viskas“

Milda Mitkutė, manodrabužiai.lt įkūrėja. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Gal mes, lietuviai, per daug bambame ir per mažai darome? Štai puikus pavyzdys, kaip per porą metų neturint jokių investicijų, tarsi iš nieko galima sukurti puikų tarptautinį verslą. Apie savo verslo istoriją pasakoja Milda Mitkutė (26 m.), manodrabužiai.lt įkūrėja.

Verslas iš poreikio

„Ši idėja kilo iš poreikio. Anksčiau buvau tikra akcijų auka. Pamatydavau, kad drabužiui taikoma 70 procentų nuolaida, ir būtinai pirkdavau. Nesvarbu, ar jo reikėdavo. Rezultatas – susikaupė daug drabužių, net naujų su etiketėmis, kurių taip nė karto ir nevilkėjau“, – apie prieš ketverius metus kilusią idėją pasakoja mergina.

Šiaip ne taip persikrausčiusi į Vilnių Milda per vieną vakarėlį tokio portalo sumanymu pasidalijo su draugu programuotoju Justu. Verslus vaikinas iš karto patikėjo šia idėja ir į vidury nakties išsakytą mintį reagavo žaibiškai: „Tai darome!“

Idėja įgyvendinta per dvi savaites

„Kai sukirtome rankomis, kad darome, pradžioje tai atrodė kiek nerimta, bet Justas iš karto pradėjo programuoti. Paskambino man po poros dienų ir paklausė, ar tinka interneto adresas www.manodrabuziai.lt“, – prisimindama greitai įgyvendintą idėją pasakoja mergina.

Milda teigia, kad vaikinas šia mintimi tikėjo daugiau kaip verslu, o ji – kaip socialiniu projektu. Taigi šie du dalykai susidėjo ir viskas pradėjo eitis puikiai. Kūrėjai savo veiklą vadina socialiniu projektu (angliškai social shopping): paprastas pirkimas tampa idėjinis – žmogus neišmeta savo drabužių, o tampa prasmingu vartotoju ir atiduoda juos kitiems. Manodrabuziai.lt naudą jau spėjo įvertinti ir ekologija besirūpinantys, ir taupūs, ir mažai laiko turintys žmonės, kurie ištisą parą neišeidami iš namų gali įsigyti drabužių. Manodrabuziai.lt patinka ir mėgėjams bendrauti – jie aktyviai dalyvauja bendruomenės veikloje.

Draugai, dirbantys kitus darbus, aptarti savo sumanymo susitikdavo per pietus ir vakarais. Gerai viską apgalvojus ir įkėlus pirmus du šimtus Mildos drabužių nuotraukų, po dviejų savaičių svetainė ėmė veikti. Investicijoms nebuvo skirta jokių lėšų.

„Tuomet parašiau elektroninį laišką draugams – papasakojau, kad atidarėme tokią interneto svetainę, ir paprašiau kelti savo jau nenešiojamų drabužių nuotraukas. Draugai padirbėjo iš peties. Laiškas taip pasklido, kad tą pačią dieną apie mus parašė didžiausi šalies interneto naujienų portalai, susidomėjo paprasta spauda!“ – pasakoja mergina.

Nuo tos minutės, kai per savaitę atsirado daugiau kaip trys šimtai narių, svetainė tik auga.

Užsienyje įdarbinti „Couchsurfing“ nariai

Naktinis hobis užkabino Mildą ir Justą. Sparčiai populiarėjanti svetainė jaunuoliams įkvėpė dar daugiau ambicijų dirbti.

Kaip netikėtai gimė ši idėja, kaip netikėtai per vakarėlį pradėta mąstyti, kaip ją įgyvendinti, taip netikėtai ji pradėjo plėstis ir užsienyje.

Tiek Milda, tiek Justas yra aktyvūs svetingumo namų „Couchsurfing“ nariai. Jie mėgsta keliauti po užsienį ir apsistoti pas bendraminčius, be to, patys nuolat priima svečius savo namuose. Per vieną tokią viešnagę, kai dvi jaunos vokietės svečiavosi Justo namuose, vaikinas intensyviai programavo. Merginos pasiteiravo, ką jis tiek dirba. Tuomet Justas ir papasakojo apie pusantrų metų jau veikiančią svetainę manodrabuziai.lt.

„Kaip Vokietijoje reikėtų tokios svetainės!“ – sušuko merginos. Taip viskas ir prasidėjo. Justui pritarus vokietės išvertė svetainę į savo kalbą ir paleido Vokietijoje. Kaip ir lietuviai, pradžioje jos dirbo savanoriškai, o prieš metus buvo oficialiai įdarbintos.

Taip svetainė auga. Čekijoje dirba šių vokiečių draugės, Didžiojoje Britanijoje šiuo metu renkamas personalas. Iš viso dabar tokios svetainės veikia beveik dešimtyje šalių. Vis dėlto nuspręsta kol kas orientuotis į keturias prioritetines, veikiančias Vokietijoje, Čekijoje, Didžiojoje Britanijoje ir Lietuvoje.

Šiose šalyse manodrabuziai.lt komandoje jau dirba dvidešimt žmonių.

Žinomumą suteikia socialinės medijos

Kaip prisipažįsta verslininkė, šiam verslui iki šiol neskirta jokios perkamos reklamos. Žmonės apie svetainę sužino vieni iš kitų ir per socialines medijas. Pavyzdžiui, per socialinį tinklą „Facebook“, kuriame manodrabuziai.lt jau turi beveik 30 tūkstančių draugų. „Kai savo narių paklausiame, iš kur sužinojo apie portalą, dažniausiai atsako, kad pasakė bendradarbė, draugė ir panašiai. Taip ir sklinda informacija, nes moterys mėgsta kalbėtis, iš kur gauna drabužių. Anot Mildos, geriausia rinkodara yra pats produktas. Jį reikėtų tobulai išdirbti, kad vartotojai patys džiaugtųsi, nuolat naudotų ir dar reklamuotų kitiems.

Kai sekasi, norisi dirbti daugiau

„Iš biuro išeiname apie antrą valandą nakties, o darbą pradedame apie vienuoliktą dienos. Dirbame ir savaitgaliais. Mes sakome, kad neturime darbo valandų, nes šiais metais svarbiausia yra įgyvendinti savo ambicingus tikslus. Jie mus labai motyvuoja. Matome, kad sekasi, todėl dar labiau norisi dirbti“, – šypsosi mergina.

„Aš atsitiktinai tapau verslininke. Kartais susimąstydavau, kaip būtų smagu turėti savo verslą, bet neturėjau tam jokių reikiamų savybių. Buvau neversli, daugiau galvojau apie socialinį darbą ir panašiai. O dabar labai džiaugiuosi, kad dirbu su žmonėmis, su šaunia bendruomene, kurią reikia valdyti. Verslumas atsirado natūraliai, o reikiamas savybes išsiugdžiau. Per tuos trejus metus tiek daug išmokau!“ – teigia mergina, kurios galvoje vis dažniau kirba įvairios verslo idėjos.

Pasak jos, pradėdamas verslą žmogus nebūtinai turi būti verslus. Jeigu gimsta gera mintis, tiesiog reikia imti ir daryti.

Šiai šauniai komandai jokių sunkumų nekilo, nereikėjo nei investicijų, nei sudėtingų rinkos tyrimų. Jie paprasčiausiai daug dirbo ir norėjo įgyventi savo idėją.

„Pradėti savo verslą mums buvo tik­rai lengva – vienas, du, ir viskas. Apskritai lietuviai per daug dejuoja. Valstybė yra sudariusi visas sąlygas imtis savo verslo. Pažiūrėkite, net Valstybinė mokesčių inspekcija iš karto pasveikino mus tapus nauju klientu ir skyrė asmeninį konsultantą, kuriam bet kada galime skambinti ir konsultuotis! Argi ne puiku? Reikia mažiau skųstis ir verkti, daugiau daryti. Tegul žmonės eina į „startupų“ bendruomenes, kurios atviros ir noriai dalijasi patirtimi.

Įdomūs faktai

Portalas manodrabuziai.lt – tarp įvairaus amžiaus žmonių, ypač moterų, sparčiai populiarėjanti interneto svetainė. Ji skirta visiems, siekiantiems prasmingai panaudoti jau nereikalingus drabužius. Tai tarsi virtualus turgelis, kuriame gali paskelbti nenešiojamų ir norimų parduoti ar padovanoti savo drabužių ar aksesuarų nuotraukas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.