Pirmasis Lietuvoje komunikacijos darbus palengvinantis startuolis
2017.05.22
Temos: Marketingas, Startuolis, Technologijos.
„Mažiau streso kasdieniame darbe, rūpinantis ryšiais su visuomene“, – tokią žinutę siunčia viešinimo darbus palengvinančio startuolio „Zen PR“ įkūrėjai. Žurnalistas, komunikacijos konsultantas vilnietis Gintaras Gimžauskas (32), rinkodaros ir reklamos specialistas kaunietis Arnas Grigaliūnas (39) ir skaitmeninių sprendimų ekspertai, „Tvarkytojai.lt“ kūrėjai: vilnietis Vytenis Škarnulis (28) ir iš Šiaulių kilęs Dovydas Stulpinas (27).
Būdas išvengti rutininio darbo
Prieš kelias savaites šie vyrai rinkai pristatė naują internetinę sistemą, leidžiančią greitai ir patogiai išsiųsti informaciją Lietuvos žiniasklaidai. Projektas sukurtas norint sujungti tris suinteresuotas šalis: žurnalistus, viešųjų ryšių specialistus ir verslą. Siekiama, kad visi jie atrastų ar galėtų pasiūlyti vertę: žurnalistai gautų kokybišką informaciją, viešųjų ryšių žmonės galėtų patogiai pateikti informaciją, o bendrovės sutaupytų išteklių.
„Zen PR“ padeda išvengti dalies techninio, rutininio darbo: nereikia rūpintis žiniasklaidos kontaktų paieška bei atnaujinimu ar gaišti laiko siunčiant informaciją įprastu el. paštu. Žmonės sutaupytą laiką gali skirti kokybiškai žinutei sukurti ar kitiems didesnę pridėtinę vertę teikiantiems darbams“, – sprendimą pristato G. Gimžauskas.
Džiaugiasi pirmojo etapo sėkme
Ką tik startavę projekto kūrėjai jau džiaugiasi klientų ir rinkos dalyvių dėmesiu. Tarp pasinaudojusiųjų naująja „Zen PR“ sistema yra ir stambių bendrovių, ir smulkiojo verslo atstovų, ir laisvai samdomų specialistų, ir net komunikacijos agentūrų ar nevyriausybinių organizacijų. G. Gimžauskas džiaugiasi, kad ir pačios žiniasklaidos priemonių redakcijos rašė startuoliui el. laiškus su prašymais įtraukti jas į „Zen PR“ sistemos žinučių gavėjų sąrašą.
„Apibendrindamas šias kelias savaites, galiu drąsiai sakyti, kad buvo visokių atsiliepimų: teigiamų, santūrių, gal šiek tiek skeptiškų, bet niekas nepasakė, kad tai, ką pradėjome, yra nesąmonė. Atvirkščiai, dauguma reagavo teigiamai. Net nustebome, kiek gavome palaikančių žodžių“, – sako G. Gimžauskas.
Skatina pokyčius industrijoje
Pašnekovas tikina, kad pradiniame etape nėra ketinimų žūtbūt pritraukti kuo daugiau klientų, tiesiog norima paslaugą išbandyti realiomis rinkos sąlygomis, kad galima būtų parinkti tolesnį sprendimo plėtros būdą. Labiausiai G. Gimžauskas džiaugiasi, kad pavyko atkreipti specialistų dėmesį ir paskatinti viešą diskusiją. „Iš diskusijų socialiniuose tinkluose matyti, kad su komunikacija dirbantys žmonės pradėjo daugiau galvoti ir klausti savęs: „Ar aš galėčiau efektyviau dirbti? Gal kažką galima keisti?“ Aišku, tai nereiškia, kad reikia pulti ir naudoti mūsų sistemą. Gal mums net nepavyks išplėtoti „Zen PR“, bet aš net nesėkmės atveju būsiu laimingas, kad padėjau sukelti tą diskusiją. Net neabejoju, kad po kurio laiko tai duos teigiamų rezultatų ir pokyčių“, – teigia pašnekovas.
Šiuo metu tai vienintelis tokio tipo projektas Lietuvoje. Jo autoriai tikina apie konkurenciją net negalvojantys, tiesiog daro tai, ką sugeba geriausiai. „Jeigu nutiks taip, kad kas nors padarys geriau už mus, jėga, aš būsiu pirmas, kuris naudosis kita sistema. Visgi tas, kuris pirmas pradeda, turi tam tikrą pranašumą ir moralinę teisę lyderiauti, nustatyti toną“, – įsitikinęs G. Gimžauskas.
Tiki skaičiais pagrįsta komunikacija
Startuolio įkūrėjai jau kuria „Zen PR“ sistemos atnaujinimus ir ateityje ketina pateikti klientams įvairią statistiką, stebėsenos rezultatus. Jų manymu, komunikacija turėtų būti skaičiais paremta veikla, o kol kas dauguma įmonių dirba pasikliaudamos kažkieno nuojauta. „Neretai komunikacijos žmonės dirba kaip detektyvai iš Holivudo filmų, kurie turi mistinį šeštąjį pojūtį ir pagal jį sprendžia, kada, kaip ir ką daryti. Kartais suveikia, o kartais ne. Mes manome, kad tokią praktiką reikia palengva pradėti keisti, nes tam visos techninės galimybės jau yra“, – aiškina G. Gimžauskas.
Investavo laiką ir profesinę patirtį
Pirminei „Zen PR“ sistemos versijai sukurti reikėjo daug laiko ir sukauptų profesinių žinių, tačiau tiesioginių investicijų neprireikė. „Jeigu kuri paslaugą, o ne užsiimi, pavyzdžiui, gamyba, verslą gali pradėti ir už vieną eurą, tereikia turėti vidinių resursų. Laimei, mūsų komanda jų turėjo, todėl galėjo sau leisti sparčiai įgyvendinti idėją“, – atskleidžia G. Gimžauskas. Jo teigimu, prireikė beveik dviejų mėnesių įtempto darbo, kol „Zen PR“ iš idėjos virto realiu įrankiu.
Nors sistema yra visai nauja, o įdomiausios jos funkcijos, pavyzdžiui, suasmenintos klientų paskyros, kuriose galima gauti įvairią statistinę informaciją apie išplatintą informaciją žiniasklaidai, dar tik kuriamos, tačiau jau dabar startuolio įkūrėjai mato realias plėtros galimybes. Jie planuoja projektą išbandyti Lietuvoje ir plėsti į Baltijos šalių rinkas.
Ne pinigais matuojama verslo sėkmė
„Mano supratimu, yra viena pagrindinė verslo taisyklė – negalima kurti verslo dėl pinigų. Jeigu viską darai dėl pinigų, kažką gyvenime darai ne taip. Aišku, pinigai yra svarbu, bet, jei matai tik juos, tai tikriausiai nepastebėsi žmonių reakcijų, atsiliepimų. O būtent įspūdžiai ar atsiliepimai ir turėtų būti pagrindinis kiekvieno verslo variklis. Mes stengiamės to nepamiršti, todėl leidžiame sau pasvajoti apie didelius dalykus tolimoje ateityje. Tačiau viskas prasideda čia – nuo kiekvieno individualaus atvejo ar potyrio“, – „Zen PR“ veiklos pradžią apibendrina G. Gimžauskas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.