Kokie reikalingi leidimai, licencijos norint užsiimti tarptautinių siuntų, krovinių pervežimu?

Žinių bazė

2014.07.19

Sveiki. Noriu užsiimti tarptautinių siuntų, krovinių, tarptautinių perkraustymų verslu. Veikla būtų vykdoma mikroautobusu (bendras tonažas su kroviniu neviršytų 3,5t ) . Veiklą manau forminti MB pavidalu. Tad noriu paklausti, kokie reikalavimai, leidimai ar licencijos taikmos tokiems pervežimams.

Temos: , .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Publikavimo data: 2014-07-19 23:34

Lietuvos Respublikos krovinių tarptautinių vežimų kelių transportu taisyklių 9.1 punktas numato, kad norint vykdyti tarptautinių siuntų, krovinių pervežimą krovininėmis kelių...

Publikavimo data: 2014-07-19 23:34

Lietuvos Respublikos krovinių tarptautinių vežimų kelių transportu taisyklių 9.1 punktas numato, kad norint vykdyti tarptautinių siuntų, krovinių pervežimą krovininėmis kelių transporto priemonėmis, kurių didžiausioji leidžiamoji masė, įskaitant priekabą (puspriekabę), ne didesnė kaip 3,5 tonos, licencija ir licencijos kortelė, nėra reikalinga.

Vykdant tarptautinius vežimus būtina laikytis Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse ir Krovinių tarptautinių vežimų kelių transportu taisyklėse numatytų reikalavimų. Reikėtų paminėti, kad vienas iš svarbiausių šiuose teisės aktuose numatytų reikalavimų, yra krovinio vežimo sutarties ir važtaraščio, kai vežamas ne vežėjui nuosavybės teise priklausantis krovinys, turėjimas. Veždamas krovinį pagal sutartį vežėjas įsipareigoja nuvežti jam patikėtą krovinį į paskirties vietą ir perduoti jį gavėjui. Užpildytą važtaraštį, kartu su kroviniu, vežėjui perduoda siuntėjas. Šis dokumentas yra itin svarbus, nes jame nurodomi gavėjo rekvizitai, krovinio pavadinimas, vežėjo pastebėti krovinio ar jo pakuotės defektai ir kita, su kroviniu susijusi, informacija. Užsiimant tarptautiniu siuntų pervežimu siuntos vežimo sutartį patvirtinantis dokumentas yra kvitas. Svarbu atkreipti dėmesį, kad vežėjas, kaip savo srities profesionalas, atsako už siuntėjo perduotą jam krovinį ar siuntą nuo jo priėmimo iki perdavimo gavėjui, nebent įrodo, kad žala kroviniui kilo ne dėl jo kaltės.

Kadangi planuojami vežimai bus vykdomi tarptautiniu mastu, jų atlikimą neretai reguliuoja valstybių sudarytos tarptautinės sutartys. Viena iš tokių sutarčių yra Tarptautinių krovininių vežimo keliais (CRM) konvencija. Nacionalinė teisė tarptautinio pervežimo santykiuose, šiuo atveju, taikoma tik tiems su tarptautiniu krovinių pervežimu susijusiems santykiams, kurių CMR konvencija tiesiogiai nereglamentuoja. Prie CMR konvencijos yra prisijungusi didžioji dalis valstybių. Joje išsamiai reglamentuoti siuntėjo ir vežėjo santykiai, pavyzdžiui, krovinio sugadinimo atveju vežėjas turi sumokėti krovinio nuvertėjimo sumą, tačiau jeigu priimdamas krovinį vežėjas pastebėjo jo ar jo pakuotės defektus, apie tai pažymėjo važtaraštyje ir dėl minėtų defektų vežėjas patyrė nuostolių, pastaruosius privalo atlyginti siuntėjas. CMR taip pat numatyta, kad jeigu vežėjas, priimdamas krovinį, apie pastebėtus jo defektus nepažymi važtaraštyje, laikoma, kad defektai atsirado krovinio vežimo metu ir už juos atsakomybė kyla vežėjui. Praktikoje pasitaiko atvejų, kuomet vežamo krovinio defektas yra toks mažas, kad vežėjas, objektyviai vertinant, jo negalėjo pastebėti ir apie tai pažymėti krovinio vežimo važtaraštyje, taigi atsakomybė už minėta defektą vežėjui nekyla.

Apibendrinant pažymėtina, kad norint vykdyti tarptautinius vežimus transporto priemone, kurios bendras svoris (su kroviniu ir priekaba) neviršija 3,5 tonos, licencijos ir licencijos kortelės įgyti nereikia. Tokiu atveju, svarbu vadovautis bendraisiais, tarptautiniams vežimams reglamentuoti skirtais reikalavimais bei šalių, tarp kurių atliekami vežimai, sudarytomis tarptautinėmis sutartimis.

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.