Ar galima reikalauti asmens duomenų dėl lojalumo kortelės?

Žinių bazė

2019.11.21

Sveiki, vienas prekybos tinklas prašo asmens duomenų, tokių kaip adresas (privalomai) ir kt., kad išduotų lojalumo kortelę. Ar tai teisėta, ar tai jų reikalas, kokius duomenis rinkti ir ar aš sutinku, ar ne. Ir jei nesutinku, neišduos kortelės. Nors mano namų adresas visiškai su tuo nesusijęs, nes tikrai nenoriu nei laiškų gauti, nei planuoju prekes užsakyti į namus.

Temos: , .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Martynas Bieliūnas

Vykdantysis partneris / „Privacy Partners“

Premium

Publikavimo data: 2019-11-22 1:04

Vienareikšmiškai atsakyti šiuo atveju sudėtinga. Lojalumo kortelės paprastai yra susijusios su atvejais, kai klientas gauna materialinės naudos (nuolaidos, prekių pavyzdžiai,...

Publikavimo data: 2019-11-22 1:04

Vienareikšmiškai atsakyti šiuo atveju sudėtinga. Lojalumo kortelės paprastai yra susijusios su atvejais, kai klientas gauna materialinės naudos (nuolaidos, prekių pavyzdžiai, gaminių demonstracijos, akcijos, dalies pinigų grąžinimas į sąskaitą ir pan.). Kai kurie prekybininkai (pvz., Amerikoje veikiantis prekybos tinklas) savo klientus padaro netgi akcininkais pagal pirkinio sumą. Vieno iš alkoholinių gėrimų pardavėjas klientams kaip lojalumo prizą teikdavo kvadratinę pėdą žemės Škotijoje už kiekvieno jų produkto vieneto pirkimą ir pan. Tai reiškia, kad tarp kliento ir pardavėjo per lojalumo programas ar korteles gali susidaryti komerciniai santykiai, o tam gali būti reikalinga visiška kliento identifikacija. Kita galima priežastis – lojalumo kortelė gali būti naudojama pirkimo procese identifikacijai, t. y. materialinės naudos galbūt negaunama, bet atsiranda patogumas (pvz., supaprastintas ir pagreitintas atsiskaitymas).

Norint naudoti namų adresą, turi būti aiškiai suformuluotas juridinis pagrindas – galbūt tai ataskaitų ar prekių siuntimas. Žiūrėkime labai paprastai: asmens duomenys šiuo atveju yra atsiskaitymas už materialinę naudą, teikiamą per lojalumo programą. Jei tai yra neproporcingi mainai (suteikiate labai daug asmeninių duomenų, o mainais gaunate nedaug naudos), jūsų valia rinktis.

Ekspertai

Martynas Bieliūnas

Martynas Bieliūnas

Vykdantysis partneris / „Privacy Partners“

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.