Elektroninių prekių iš Kinijos garantijų ypatumai Europos Sąjungoje ir Lietuvoje?

Žinių bazė

2012.10.01

Norėčiau atidaryti planšetinių kompiuterių parduotuvę, tačiau visos elektronikos prekės yra Kinijos gamintojų ir turi tik jų garantijas. Kaip aš kaip pardavėjas turėčiau teikti prekių garantijas? Daug smulkių tokios technikos perpardavėjų savo parduotuvėse skelbia suteikią tiesiog 14 dienų garantiją. Ar aš pardavinėdamas technikos prekes su 14 dienų garantija nepažeisiu Vartotojų teisių? Ir kaip galima būtų išspręsti šią problemą?

Temos: , .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Vilija Viešūnaitė

Įkūrėja, partnerė, advokatė / „TRINITI“

Publikavimo data: 2012-10-01 22:07

Lietuvoje teisiškai įtvirtintas dviejų metų garantinis laikotarpis, todėl atsakant į klausimą svarbu paminėti, kad net ir tuo atveju, jeigu parduodamom...

Publikavimo data: 2012-10-01 22:07

Lietuvoje teisiškai įtvirtintas dviejų metų garantinis laikotarpis, todėl atsakant į klausimą svarbu paminėti, kad net ir tuo atveju, jeigu parduodamom elektroninėms prekėms skelbsite teikią keturiolikos dienų ar bet kokį kitokį galiojimo garantijos terminą, trumpesnį nei du metai, pirkėjui išlieka teisė į dviejų metų garantiją pagal įstatymą, kurią privalo suteikti pardavėjas.

Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos teisės aktai numato šešių mėnesių, po prekės įsigijimo, laikotarpį, kuris turi reikšmės įrodinėjant prekių tinkamumą, t.y. paprastai prekės trūkumai, atsiradę per pusę metų po prekės įsigijimo, vertinami kaip buvę iki prekės įsigijimo, ir tokiu atveju pardavėjas turi įrodyti, kad prekė buvo gera. Tuo tarpu, jeigu prekės trūkumus pirkėjas pastebės po daugiau nei pusmečio, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pirkėjas turės įrodyti, kad šie trūkumai egzistavo prekę įsigyjant. Jeigu trūkumai yra įrodomi, už juos yra atsakingas pardavėjas. Pardavėjas tuo tarpu turi regreso teisę į prekę pardavusį asmenį, šiuo atveju Kinijos įmonę.

Be to, vadovaujantis „Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėmis“, kokybiškoms elektronikos prekėms, kurios pirkėjui neįtiko savo forma, dydžiu, spalva, modeliu ar komplektiškumu, nėra taikomas 14 dienų grąžinimo ar keitimo laikotarpis.

Rekomenduojama sutartyje su Kinijos įmone aptarti taikomos garantijos sąlygas bei prekių su trūkumais grąžinimo sąlygas. Priešingu atveju yra rizika, kad visos išlaidos, susijusios su prekių grąžinimu/keitimu dėl trūkumų, teks pardavėjui Lietuvoje.

Ekspertai

Vilija Viešūnaitė

Vilija Viešūnaitė

Įkūrėja, partnerė, advokatė / „TRINITI“

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.