Kokia apskaita užsiimant importu?
2013.04.21
Laba diena, norėčiau užduoti klausimą, galbūt ir kitiems skaitytojams tai bus aktualu, nesenai buvo panašus klausimas apie rūbų importą. Aš planuoju užsiimti didmenine prekybą rūbais – urmu Lietuvoje, importuosiu iš Ispanijos.
Kokių man dokumentų reikia ar pakanka tik to, kad iš Ispanijos kompanijos išrašo PVM sąskaitą mano įmonei ar dar galbūt reiktų kažko? Ir kaip reikėtų elgtis parduodant prekes Lietuvoje, jeigu perka įmonė – išrašau sąskaitą pvm faktūrą, o jeigu fizinis asmuo perka ka reikėtų jam pateikti – pinigų priėmimo kvitą ar galbūt kitaip ?
Temos: Mokesčiai.
Į klausimą atsakė:
Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.
Ekspertai
Kristina Makaveckaitė
Mokesčių konsultantė / KM Consulting
Tapk ekspertu
Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!
Mokesčių konsultantė / KM Consulting
Publikavimo data: 2013-04-21 13:48
Visų pirma atkreipiu dėmesį į tai, kad remiantis LR Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo (toliau – PVMĮ) 14 str. 12 d.,...
Publikavimo data: 2013-04-21 13:48
Visų pirma atkreipiu dėmesį į tai, kad remiantis LR Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo (toliau – PVMĮ) 14 str. 12 d., prievolė apskaičiuoti importo PVM atsiranda, kai prekės ne iš Europos Bendrijų teritorijos įvežamos į šalies teritoriją. Kadangi planuojate atsivežti prekes iš Ispanijos (ES narė), tai – ne importas, o prekių įsigijimas iš kitos valstybės narės.
Dėl dokumentų. Visiems apskaitos dokumentams taikomi bendrieji reikalavimai, o juridiniai asmenys, tvarkydami apskaitą, privalo vadovautis:
Buhalterinės apskaitos įstatymu;
Verslo apskaitos standartais;
Vyriausybės 1999-06-03 nutarimu Nr. 719 „Dėl Inventorizacijos taisyklių patvirtinimo“;
Vyriausybės 2000-02-17 nutarimu Nr. 179 „Dėl Kasos darbo organizavimo ir kasos operacijų atlikimo taisyklių patvirtinimo“.
Vyriausybės 2002-05-29 nutarimu Nr. 780 „Dėl Mokesčiams apskaičiuoti naudojamų apskaitos dokumentų išrašymo ir pripažinimo taisyklių patvirtinimo“.
Jūsų minimu atveju įsigijant prekes iš Ispanijos prekių tiekėjas Jums išrašys sąskaitą, kurią į apskaitą traukti bei sąnaudomis pripažinti galima, remiantis LR Pelno mokesčio įstatymo 11 str. 6 dalimi, jei iš šių dokumentų galima nustatyti ūkinės operacijos turinį bei aiškiai identifikuoti prekių/paslaugų teikėją.
Parduodami prekes tiek fiziniam asmeniui, tiek juridiniam Lietuvoje visada turite išrašyti sąskaitą faktūrą arba PVM sąskaitą faktūrą, jei esate PVM mokėtojas. Pirkėjui atsiskaičius už patiektas prekes / paslaugas grynaisiais pinigais turite surašyti kasos pajamų orderį arba pinigų priėmimo kvitą, priklauso nuo to, kokia patvirtinta grynųjų pinigų priėmimo tvarka įmonės viduje.
Visi Jūsų įmonės surašyti dokumentai privalo turėti privalomus apskaitos dokumentų rekvizitus, kurie nurodyti LR Buhalterinės apskaitos įstatymo 13 str. 1 dalyje.