Startuolio „Išėjimo strategija"
2014.09.23
Sveiki, kodėl jaunai įmonei, startuoliui. yra svarbu turėti išėjimo (angl. EXIT) strategiją? Ką ji turi apimti kai to klausia Rizikos kapitalo fondas?
Temos: Finansai, Teisė, Verslo pradžia.
Į klausimą atsakė:
Atsakyti į klausimą
Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.
Ekspertai
Silvestras Tamutis
Partneris / „Practica Capital”
Tapk ekspertu
Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!
Partneris / „Practica Capital”
Publikavimo data: 2014-09-23 16:54
Apie išėjimą reikia galvoti nuo pat pradžių, o išėjimo strategija turi būti verslo plano dalimi. Visų pirma, aiškiai apibrėžta išėjimo...
Publikavimo data: 2014-09-23 16:54
Apie išėjimą reikia galvoti nuo pat pradžių, o išėjimo strategija turi būti verslo plano dalimi. Visų pirma, aiškiai apibrėžta išėjimo strategija palengvina kapitalo pritraukimą, nes leidžia pritraukti investuotojų, kurių išėjimo strategija sutampa ar yra suderinama su esamų startuolio akcininkų išėjimo strategija ir leidžia išvengti problemų ateityje. Antra, ji leidžia tiksliau planuoti startuolio veiksmus, veiklą ir valdymą bei nustatyti tikslus, kuriuos pasiekus išėjimo strategija gali būti įgyvendinta.
Strategija turi apimti galimus išėjimo kelius (pardavimas strateginiam ar finansiniam investuotojui, susijungimas, MBO, IPO ir kt.); strategijos įgyvendinimo veiksmų planą; planuojamą išėjimo laiką atsižvelgiant į ekonominį ciklą arba veiklos, finansinius ar investuotojų grąžos rodiklius, kuriuos pasiekus išėjimas būtų vykdomas. Planuojant pardavimą, svarbu pastoviai tirti rinką, identifikuoti potencialius pirkėjus, gerai suprasti jų veiklą, užmegzti ryšius. Taip pat, strategija turi būti suderinama su steigėjų/verslininkų keliamais sau tikslais.