...

Verslo idėją įkvėpė svečiai

Verslas

2020.07.28

Autorius: Julija Kuliešiūtė

Temos: .

Verslo idėją įkvėpė svečiai

Asmeninio albumo nuotr.

Kekso butikas“ – elektroninė parduotuvė, įkurta simbolinę dieną – šių metų vasario 14-ąją. Tai Prienų rajone gyvenančių sužadėtinių Simonos Jašauskytės (36) ir Modesto Kapustinsko (28) keletą metų kurtas produktas. Šis verslas paremtas begaline empatija ir meile keturkojams gyvūnams, o viskas prasidėjo nuo dviejų svečių – Kekso ir Braškės. 

Pastebėjo trūkumus rinkoje

„Keksas el. parduotuvės pavadinime atsirado ne šiaip sau – tai buvo vienas pirmųjų keturkojų svečių. Pora laikinai prižiūrėdavo gyvūnėlius, kol jų šeimininkai būdavo išvykę. Laikui bėgant S. Jašauskytė ir M. Kapustinskas pastebėjo, kad keturkojai gyvena ne patį komfortiškiausią gyvenimą: „Kekso butikas“ atsirado tik po kelerių metų, kai mūsų namus aplankė ne vien Keksas ir Braškė, bet ir kiti keturkojai, kurių šeimininkams tekdavo išvykti. Guoliai mums pasirodydavo nepakankamai minkšti, pirkdavome storas antklodes, valydavome ausytes, maudydavome šuniukus. Tuomet nusprendėme įkurti „Kekso butiką“, kuriame būtų kokybiškos, mūsų pačių ar kitų gamintojų sukurtos prekės.“

Pora internetinę parduotuvę įkūrė bendromis jėgomis: Modestas užsiėmė tinklalapio kūrimu, Simona fotografuoja produktus, o kartu kuria skilčių pavadinimus, aprašymus. Nors įkūrėjai ir nėra dideli „zero waste“ propaguotojai, bet šį judėjimą skatina el. parduotuvėje: „Ne paslaptis, kad dauguma prekių, skirtų gyvūnams, yra nepatvarios, menkavertės. Po itin trumpo panaudojimo jos keliauja į šiukšlyną. Tai kenkia ir gamtai, ir piniginei. Tad apgalvojome daugelį savo produktų – kad jie būtų kuo ilgalaikiškesni, patvaresni, funkcionalesni. Argi ne puiku įsigyti guolį, kurį pakanka nuvalyti vandeniu ir lašeliu eterinio aliejaus? Jokio skalbimo! O susidėvėjusį kamšalą galima lengvai ir nebrangiai pakeisti nauju. Ir guolis vėl purus, elastingas, patogus.“

S. Jašauskytė pastebi ir tai, kad rankų darbo produktai yra „Kekso butiko“ išskirtinis bruožas: „Kokybės prasme konkurentų yra vos vienas kitas. Manau, unikalumas ir rankų darbo gaminiai tą konkurenciją sumažina. Klientai tuomet renkasi ne iš dviejų vienodų prekybos taškų, o pagal savo ir augintinių poreikį.“

Tikėjimas vizija – būtinybė!

Pašnekovė prisimena, kad, nusprendus atidaryti el. parduotuvę, aplinkiniai reaguodavo pasyviai: „Juk visko jau yra, daug kas siunčiasi prekes iš Kinijos.“ Pora tokius komentarus praleisdavo ir tik dar labiau tikėjo tuo, ką daro: „Mūsų tikslas yra visiškai kitoks. Nenorime būti standartine gyvūnų reikmenų parduotuve, viena iš daugelio. Visada bus žmonių, naudojančių nepatvarius daiktus, perkančių nekokybišką maistą augintiniams ir pan. Mūsų gaminiai yra rankų darbo, funkcionalūs, natūralūs, kitokie, tad tikime savo idėja nuo pat pirmųjų jos atsiradimo minučių. Jei yra dvejonių, kam kurti verslą?“

„Kekso butiko“ įkūrėja teigia, kad nuo pačios pirmos vizijos kuriant produktą kartu su gamintojais žino konkrečią jo funkciją ir nedvejoja. Patirtis, sukaupta prižiūrint skirtingų charakterių ir veislių gyvūnėlius, praverčia ne tik generuojant parduotuvės pasiūlą, bet ir kuriant „Facebook“ įrašus: „Socialiniai tinklai yra būtinos priemonės, jei nori tapti žinomas. Stengiamės parodyti įdomesnes produktų nuotraukas, papasakoti tikras istorijas, pasiūlyti problemų sprendimą. Kiekvienas socialinių tinklų įrašas yra iš patirties, kuri susikaupė bendraujant su gyvūnais. Kai kurie iš jų – senjorai, tad ir jų priežiūra turi būti ypatinga.“

Sinergija tarp partnerių

S. Jašauskytė teigia, kad be kolegų būtų kaip be rankų. Tai kruopščiai atsirinkti partneriai, kurie patys augina ir myli keturkojus gyvūnus. Pasak pašnekovės, dirbant kartu pavyksta įgyvendinti unikalias idėjas: „Tiekėjus atsirinkome visų pirma pagal produktų natūralumą, tvarumą ir kokybę. Bet kitas labai svarbus kriterijus buvo, kad jie mėgtų tai, ką daro. Na, o mūsų gamintojai, savo rankomis lipdantys, siuvantys, neriantys mūsų sukurtus produktus, pasirodo, patys iš tiesų myli gyvūnus, juos augina. Tad nėra sunku įgyvendinti įdomesnes vizijas.“

„Kekso butiko“ įkūrėja atskleidžia, kad ateityje planuoja įdarbinti ir savo rankas autentiškų produktų gamybai: „Parduotuvės asortimentas kyla iš poreikio. Kol kas mes daugiau turime tų idėjų, nes matome labai konkrečius gyvūnų poreikius. Kantrybės ir metų pabaigoje galbūt išvysite didelį „Kekso butiko“ asortimentą.“

Trys „Kekso butiko“ patarimai verslui

  1. Verslas visų pirma turi turėti unikalią idėją, o idėja turi turėti viziją – ne imti, o duoti.
  2. Galvoti vien apie pelną nėra išmintinga.
  3. Nepaprastai svarbu bendrauti su klientais – tuomet reklama eis iš lūpų į lūpas dėl realių rezultatų: kokybiškų produktų, naujovių, draugiškumo ir nuoširdaus rūpinimosi klientais.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.