...

„Turntables“. Orus būdas klausytis muzikos

Verslas

2013.07.25

Autorius: Justina Ūsaitė

Temos: .

„Turntables“. Orus būdas klausytis muzikos

J. Jakutis BFL/Aliaus Koroliovo nuotr.

Patefonu klausytis muzikos šiais laikais išdrįsta ne kiekvienas. Vis dėlto, vintažu vadinama klasika šiuo metu yra madinga. Ketvirtus metus patefonus Lietuvoje pats gaminantis J. Jakutis siekia išgauti kuo aukštesnę muzikos kokybę.

Kūrybai inspiravo menka technikos pasiūla

Ponui Jonui Jakučiui yra 60 metų. Prieš daugiau kaip 30 metų buvusiame KPI (dabar KTU) jis įgijo radijo inžinieriaus specialybę. Dar studentavimo laikais su draugais konstruodavo įvairią buitinę audio aparatūrą, kadangi tais laikais parduotuvėje buvo labai skurdus audio aparatūros pasirinkimas, o geresni aparatai buvo parduodami už talonus. Apie importinius gaminius galėjai tik pasvajoti. „Dabartiniam jaunimui, kada prekybos centrai lūžta nuo audio ir video technikos gausos anų laikų situacija neįsivaizduojama. Todėl nuolat ką nors po darbo, o ir darbo metu konstravau. Tai kokį audio stiprintuvą, tai patefoną ar garso kolonėles“ – pasakojo vyras.

Potraukis technikai išliko nuo vaikystės

Poną Joną visuomet traukė dvi sritys – mechanika ir muzika. „Nežiūrint to, kad esu radijo inžinierius, visą laiką nuo pat mažens mane labai domino mechanika, t.y. įvairūs mechanizmai ypač tikslioji, precizinė mechanika.“ Jau nuo mokyklos laikų jo gyvenimas yra susijęs su muzika. Vyras grojo mokyklos, vėliau ir instituto orkestruose.

„Patefonas yra toks įrenginys, kuriame susijungia visi šie komponentai – elektronika, tiksli mechanika, akustika, dizainas ir viską apjungia MUZIKA. Jaučiuosi pilnai realizavęs save“ – džiaugėsi ponas Jonas.

Imtis patefonų gamybos verslo ėmėsi prieš keturis metus.

Patefonas – daugiau negu CD

„Daugelis klausia, kam yra reikalingas patefonas, jeigu jį senai pakeitė CD. Vinilinė plokštelė, kaip įrašo formatas, yra labai nepatogus naudojimui, čia jį CD aplenkia. Tik palyginkime: su patefonu ir ypač su jo pagrindine dalimi tonearmu, kuris laiko galvutę, reikia elgtis labai atsargiai, pati jautriausia vieta – galvutės adatėlė, kurią galima nulaužti vienu neatsargiu judesiu, prieš grojimą reikia nuvalyti dulkes nuo plokštelės ir adatos, plokšteles reikia plauti, tam reikalingas specialus nepigus plovimo įtaisas, aukštos klasės patefonai ir jų galvutės kainuoja labai brangiai. Kai tuo tarpu su CD naudojimu nėra jokių sunkumų – nei dulkių valyti, nei saugoti, nei diskų plauti, o ir patys CD diskai daug pigesni už vinilo plokšteles, nekalbant jau apie tai kad CD galime įsirašyti patys, o vinilinės plokštelės nepasigaminsime“ – dalinosi laikmenų subtilybėmis verslininkas.

Muzika iš vinilinės plokštelės – natūralesnė

Atsiradus CD atrodė, kad vinilinė plokštelė palaidota visiems laikams. Patefonų gamyba ėmė mažėti, nors kai kurios firmos nemažino jų gamybos matyt ką nujausdamos. Ir iš tikrųjų, po keleto metų CD klausymo, daugelis pajuto, kad, nežiūrint žymiai geresnių techninių CD įrašo parametrų, muzika iš vinilinės plokštelės yra natūralesnė, negu iš CD, ypač klausant klasikinę muziką. Prasidėjo patefonų renesansas, jų gamyba smarkiai išaugo, atsirado šimtai naujų patefonų gamintojų, kurie naudoja naujus techninius sprendimus.

J. Jakutis pastebi, kad plokštelių įrašų klausymą galima priskirti prie tokių užsiėmimų kaip arbatos gėrimo ceremonija ir kokybiško maisto valgymas neskubant, kurie šiais visuotinio skubėjimo laikais atrodo niekam nereikalingi.

„Prisirašei pilną CD MP3 įrašų ir klausai mašinoje be jokių problemų. Daugelis net nežino, kaip skamba kokybiška muzika klausant per aukštos klasės atkūrimo aparatūrą. Aišku, tam, kad patefonas gerai atkurtų įrašytą į plokštelę muziką, reikia, kad ir kiti atkūrimo sistemos komponentai – stiprintuvas, kolonėlės – būtų atitinkamo lygio. Deja, tas lygis tiesiogiai surištas su kaina.“

Didelė konkurencija nesustabdė

„Nutariau ir aš pabandyti, nepaisant labai didelės konkurencijos.“ Techninių problemų pradedant verslininkui nekilo, kadangi gamybai nereikia ypatingų detalių ar medžiagų. „Praktiškai visas detales pasigaminu pats, kai kurias užsakau pagaminti kitur. Svarbu yra turėti idėjų ir sugalvoti kaip jas realizuoti“ – pasakojo Jonas Jakutis.

Sunkumų kelia rinkodara

Verslininkas atskleidžia, kad sunkiausia jam – vystyti verslo rinkodarą. „Kadangi rinka užpildyta daugybe jau žinomų gamintojų, įsiterpti į ją labai sunku. Paties patefono pagaminimui didelių investicijų nereikia, bet tam, kad jį parduoti, investicijos reikalingos žymiai didesnės“ – neslėpė srities niuansų ponas Jonas.

„Tam, kad tavo gaminys taptų žinomas audiofilų pasaulyje, jis turi būti pademonstruotas parodose, įvairiuose audio šou. Dar svarbiau kad jis būtų aprašytas ir pagirtas audiofilų pripažintuose žurnaluose. Visa tai atlikti kainuoja didelius pinigus. Kadangi aš neturiu galimybės investuoti tokias lėšas į reklamą, verslas vystosi labai lėtai“ – neslėpė nusivylimo pašnekovas.

Visa produkcij eksportui

Šiuo metu visi pagaminti patefonai iškeliauja į užsienį: Italiją, Graikiją, Taivanį, Švediją, Singapūrą ir t.t. „Būtų smagu, jeigu atsirastų pirkėjų Lietuvoje, atkristų bent viena labai rizikinga ir neprognozuojama procedūra – siuntimas“ – pasakojo verslininkas.

Sunku įrodyti ne vardinės prekės kokybę

„Nors gaminant reikia įdėti daug darbo, dažnai kas nors nepavyksta, reikia daryti iš naujo, bet rezultatas teikia džiaugsmą, darbas įdomus, kadangi jame labai daug kūrybos. Smagu, kada pavyksta savo gaminyje realizuoti kokią nors techninę idėją. Pavyzdžiui, naujausiuose mano patefonuose disko ašis remiasi ne į kietą atramą, kaip įprasta, bet į magnetinę pagalvę. Tai padeda smarkiai sumažinti guolio trinties jegą. Šioje veikloje sunku įrodyti, kad tavo gaminys yra toks pat kokybiškas, kaip ir garsių firmų gaminiai, nors ir penkis kartus pigesnis už juos.“ Svarbiausiu šios veiklos principu pašnekovas įvardino kokybę. „Jeigu nori parduoti, turi pagaminti kaip įmanoma kokybiškiau, nes pasirinkimas pirkėjui milžiniškas“. Šis mano verslas vienintelis, negaliu dar kažkuo užsiimti, nes dirbu tik vienas. Kadangi dirbu vienas, gamybos apimtis yra nedidelė.

Planuose – gaminio reklamos apimčių didinimas

Paklaustas, ar verslui įtakos turėjo krizė, ponas Jonas atsakė, kad veiklos pradžioje, prieš krizę, susidomėjimas jo darbu audio pasaulyje buvo didesnis.

Pokalbio pabaigoje verslininkas atskleidė savo žemišką svajonę. „Artimiausiuose planuose – rinkodarinių klausimų sprendimas. Tai leis maksimaliai suaktyvinti gamybą.“

Patefono gamyba

Detales patefonui gamina pats J. Jakutis, kai kuriuos ruošinius iš metalo užsako Lietuvos įmonėse, paskui pats juos apdirba. Detales iš granito užsako iš akmens apdirbėjų. Vienintelė importuota detalė – elektros variklis.

Patefoną priklausomai nuo sudėtingumo galima pagaminti per mėnesį arba ilgiau.

Papildoma informacija:

Pagrindinės eksporto šalys: Italija, Graikija, Taivanas, Švedija, Singapūras ir kt.

Vieno patefono kaina svyruoja nuo 2 iki 10 tūkst. Lt

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.