Pradėjęs verslą suprato, kad originalumu galima įveikti konkurentus
2020.02.28
Temos: Verslo pradžia.
„Vyrai virtuvėje“ – greičiausiai daugeliui šypseną sukeliantis projekto pavadinimas, kurio autorius Paulius Stoškus (35) iš Šiaulių sutiko papasakoti apie verslo idėjos vystymą. Originalumo ieškanti komanda jau penkerius metus užsiima švenčių dalyvių aptarnavimu bei maitinimu visoje Lietuvoje.
Pašnekovas baigė itin perspektyvias informatikos studijas Vilniaus universitete, šiuo metu vadovauja skaitmeninių kanalų padaliniui vienoje iš telekomunikacinių įmonių, tačiau meilė kulinarijai užima didelę dalį laisvalaikio. P. Stoškus greičiausiai niekuomet nebūtų pagalvojęs, kad įsisuks į kulinarijos verslą, tačiau idėja išsivystė iš pomėgio.
„Neturėjau jokių planų užsiimti šiuo verslu, bet spartus „Facebook“ puslapio „Vyrai virtuvėje“ sekėjų augimas įspraudė į kampą… Nuolat save vadinau maisto „blogeriu“ (pašnekovas maisto tinklaraščius pradėjo kurti 2010 m. – aut. past.), dalyvavau skirtinguose renginiuose, žinomų prekių ženklų pristatymuose, kad juos paminėčiau savo „Facebook“ puslapyje. Vėliau netikėtai sulaukus užklausos, ar galėtume suorganizuoti vestuvių vaišes, ėmėmės avantiūros ir tai išsivystė į verslą“, – pasakoja pašnekovas. Verslo rinkose P. Stoškus nėra naujokas – ilgą laiką buvo vienos IT įmonės bendrasavininkis.
Originalus pavadinimas pelnė ne vieną simpatiją
Šypseną keliantis pavadinimas gimė visiškai atsitiktinai: „Tuo metu vyravo stereotipai, kad virtuvėje sukasi tik moterys, o aš buvau priešingai nusiteikęs. Tiesa, pavadinimas nepaliko abejingų ir Lietuvių kalbos komisijos pavadinimas buvo išrinktas į 10-uką gražiausių pavadinimų Lietuvoje, buvo atsiimtas padėkos raštas Lietuvos Respublikos kultūros ministerijoje, o „Delfi“ skaitytojų balsavime liko antroje vietoje.“ Tačiau pavadinimas dar ne viskas: nors iškyla aliuzija, kad šioje komandoje darbuojasi tik vyrai, tačiau tai visiškai netiesa – moteris taip pat dažnai pamatysite renginiuose, kurių dalyvius aptarnauja „Vyrai virtuvėje“.
Komandoje ir draugai, ir žinomi restoranų šefai
Komanda buvo formuojama labai įvairi – joje yra ir P. Stoškaus draugų, bendraminčių, bet taip pat ir gerą vardą pelniusių virtuvės meistrų, kurie prisijungia prie projekto tik renginių metu.
„Svarbu paminėti, kad dauguma komandos narių prisijungia tik renginiams, o įprastu ritmu dirba įvairiuose restoranuose. Kaip mėgstu sakyti, mes kaip krepšinio rinktinė: prieš kokį čempionatą susirenkame vasaros pradžioje, o rudenį, pasibaigus sezonui, visi grįžta į įprastą ritmą ir savo darbus“, – atskleidžia pašnekovas ir priduria, kad šiuo metu komandoje dirba 12 žmonių, tarp kurių vyksta rotacija, atsižvelgiant į kiekvieno galimybes prisijungti prie specifinio renginio datos.
Renkasi didesnius ir išskirtinius renginius
Greičiausiai dauguma maisto tiekėjų dažnai patenka į ekstremalias situacijas, ne išimtis ir „Vyrai virtuvėje“. Komanda ne sykį turėjo vykti į renginį, apie kurį sužinojo vos prieš kelias dienas. P. Stoškus teigia, kad komanda linkusi dirbti didesniuose renginiuose, kuriuose prašoma degustacinės vakarienės ar kažko išskirtino: „Kadangi tai vis dar pomėgio verslas, nesiekiame dalyvauti visuose renginiuose – stengiamės, kad užsakovai gautų pakankamai dėmesio, kad sukurtume kažką asmeniško ir išskirtinio. Todėl nemažai investuojame į šventės rekvizitą, gėles, dekorą ir siekiame pateikti savo maistą vizualiai patraukliai ir išskirtinai.“
Gamina nestandartinėse vietose
Pirmasis komandos renginys buvo vestuvės, tačiau bėgant metams mažai kas pasikeitė, nes visgi dažniausi užsakymai būna iš jaunavedžių. „Esame kaip keliaujantis cirkas su visa įranga, reikalinga renginių dalyviams kokybiškai aptarnauti. Atvykstame ir į paplūdimį Preiloje, ir į kaimo sodybos kiemą Joniškyje“, – tikina pašnekovas.
Pasak P. Stoškaus, dažnai tenka gaminti nestandartinėse situacijose, tačiau „Vyrų virtuvėje“ komanda yra labai lanksti ir greitai prisitaiko prie neįprastų sąlygų: „Teko dirbti paplūdimyje per dideles vestuves, kaimo sodybose, kur vienintelė patalpa yra tiesiog seno namo virtuvėlė. Gaminome ir maistą su skėčiais rankose ant stogo viename iš Vilniaus senamiesčio pastatų.“
Konkurencija motyvuoja išlaikyti originalumą
Maisto tiekimo srityje konkurencija Lietuvoje yra tikrai nemaža. Tačiau kartais į tai galima žvelgti kaip į galimybę ir stengtis išlikti originaliems bei tobulėti, kas padeda neprarasti užsakovų.
„Konkurencija tikrai labai padidėjusi, bet kol kas daug vasarų iš eilės mes užsipildome visiškai. Kol nesijaučia ekonominio nuosmukio rinkoje, tol, manau, visiems atsiras vietos“, – įsitikinęs pašnekovas.
Geriausia rinkodara – iš lūpų į lūpas
„Iš principo šiame versle viskas veikia iš lūpų į lūpas. Neskiriame daug dėmesio reklamai, nedalyvaujame parodose, bet kasmet stengiamės pasiūlyti kažką naujo ir įdomaus. Išsiskirti iš kitų tiekėjų, skirti daug dėmesio maisto pateikimui, prisideriname prie skirtingų vestuvių tematikų“, – vardija verslą plėtojantis P. Stoškus.
Pašnekovas įsitikinęs, kad tai pagrindiniai veiksniai, kurie dažniausiai sužavi užsakovus, ieškančius išskirtinumo. Taip pat labai svarbu jau per pirmuosius susitikimus išsiaiškinti svarbiausius klausimus bei užsakovo lūkesčius, siekiant abipusių susitarimų.
Nenorėkite būti visur geriausi
Pradedantiesiems P. Stoškus linki nebijoti kurti ir tobulėti: „Atraskite savo išskirtinumus ir išnaudokite juos. Jei jūsų išskirtinumas yra verslo renginių aptarnavimas, ten ir būkite geriausi, jei vestuvės – tuomet pirmyn šioje srityje, jei gimtadieniai ar vakarėliai – tuomet fokusuokitės ten. Nenorėkite būti visur geriausi, tuomet pamesite koncentraciją ir galiausiai pasidarysite nebeįdomūs.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.