Vytenis Benetis: „Verslo pradžioje svarbi ideologija, vėliau – ištvermė ir taktika“
2016.07.13
Temos: Vadyba.
Į Lietuvą iš Belgijos atvežtos naujovės – bendro įmonių sporto ir pramogų festivalio „Hercules Trophy“ organizatoriai antrus metus siekia rinkoje įtvirtinti šį tarptautinį prekių ženklą. Aštuonerius metus skaičiuojančių multisporto varžybų „Vilnius Challenge“ organizatorius bei startuolio „Emovents“ įkūrėjas Vytenis Benetis (38) teigia, kad bendraujant su įmonių atstovais tenka susidurti su skepticizmu. Nors dauguma jų atviri naujiems potyriams ir idėjoms, išbandyti juos praktiškai ryžtasi ne visi.
Įkvėpė belgų pavyzdys
„Ilgainiui viliamės sukurti ilgametes sporto renginių tarp įmonių tradicijas, kurių Lietuvoje kol kas nėra.“
V. Benetis.
Festivaliai „Hercules Trophy“ Belgijoje vyksta jau 16 metų. Juose per tris savaitgalio dienas (nuo penktadienį iki sekmadienio) 12 originalių rungčių išbando ir tarpusavyje susirungia daugiau nei 300 įvairių įmonių komandų. Pats šio originalaus formato renginyje dalyvavęs V. Benetis susipažino su jo sumanytoju belgu Yvesu Vekemansu ir nuo tos dienos lietuvio neapleido mintis, kaip šį projektą įgyvendinti Baltijos regione. Po dvejus metus trukusių sėkmingų derybų tai virto realybe. „Įmonių pramogų ir sporto festivalio „Hercules Trophy“ koncepciją pritaikėme Lietuvos rinkai pagal savo supratimą apie komandos formavimą, varžybas ir pramogas. Ilgainiui viliamės sukurti ilgametes sporto renginių tarp įmonių tradicijas, kurių Lietuvoje kol kas nėra“, – sako V. Benetis.
Įmonių sporto ir pramogų šventės „Hercules Trophy“ idėja unikali tuo, kad įmonės kviečiamos suburti 5–7 žmonių komandą ir varžytis 12 originalių rungčių, kurioms įveikti reikia fizinių jėgų, loginio mąstymo, komandos susiklausymo ir sėkmės. Tai puiki proga sustiprinti komandinę dvasią, patirti gerų emocijų, užmegzti naujų verslo ryšių, prisistatyti viešojoje erdvėje ir padidinti prekių ženklo žinomumą. V. Benetis, neabejoja, kad ilgainiui „Hercules Trophy“ išaugs į didžiausią bendrą įmonių šventę Baltijos šalyse.
Klientai sugrįžta
Verslininkas džiaugiasi, kad išbandžiusieji jų organizuojamus netradicinius sporto renginius lieka maloniai nustebę ir patenkinti, todėl vėliau klientai sugrįžta. „Emovents“ organizuojamuose netradiciniuose sporto renginiuose, skirtuose įmonėms, daug dėmesio skiriama sveikai konkurencijai, įmonių bendradarbiavimui ir varžybų elementams. Kita vertus, verslininkas atkreipia dėmesį, kad verslo verslui (B2B) rinkoje klientų ratą išplėsti užtrunka gerokai ilgiau, nei dirbant su plačiąja visuomene. Pasak V. Benečio, „Emovents“ siekia užtikrinti nepakartojamas emocijas, unikalią sporto renginių patirtį, orientuojantis į verslo klientus. Įmonės siūloma ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos regione unikali netradiciniams sporto renginiams skirta įranga suteikia renginių dalyviams azarto ir žaidybinių potyrių, leidžia atsipalaiduoti ir pasijusti vaikais. Vis dėlto pašnekovas teigia, kad lietuviai yra santūrūs, atsargiau vertina fiziškai aktyvias pramogas. Lietuvoje įmonės vis dar kelia klausimą, ar investuoti į originalius, naujus potyrius, ar mokėti už jau patikrintą, metų metus veikiantį modelį: sodybos nuomą, irklavimą baidarėmis, krepšinį, tinklinį ar tiesiog gerą vakarėlį su kubilu ir pirtimi. Vadovai vis dar labai dažnai linkę rinktis jau patikrintas veiklas, tačiau tie, kuriems pavyksta įveikti skepticizmą ir atsargumą, ne kartą patvirtino: komandos formavimo efektyvumas kartu žaidžiant, užsiimant aktyvia veikla – ne iš piršto laužtas. Darbuotojai dar ilgai dalijasi naujais potyriais bei įspūdžiais ir pradeda laukti naujų iššūkių, kartu jiems ruoštis.
Klaidos – galimybė augti
Apžvelgdamas verslo pradžią, V. Benetis apie padarytas klaidas negalvoja. „Klaidų nėra, tik išmoktos pamokos ir galimybė augti. Pasitaikė atvejų, kai užlipome ant grėblio, tačiau į priekį stumia azartas, ambicijos ir noras pasiekti didesnių tikslų“, – sako „Emovents“ įkūrėjas. V. Benečio tikslas – save išlaikantis verslas ir paslaugų pardavimas, užtikrinantis nuolatinį verslo augimą, įdedant mažiau pastangų. Verslininkas prisipažįsta, kad, organizuojant pirmuosius „Emovents“ netradicinius sporto renginius įmonėms, buvo nepakankamai iškomunikuota informacijos, todėl ji nepasiekė kritinės masės, nors visi renginio dalyviai liko nepaprastai patenkinti.
V. Benetis įsitikinęs, kad tipinė startuolių daroma klaida yra pernelyg didelis dėmesio sutelkimas į kuriamą produktą ar paslaugą, užmirštant klientų pritraukimą. Pasak pašnekovo, socialiniai tinklai tik sukuria iliuziją, kad lengviau pritraukti klientus, tačiau realybėje žmonės kasdien atakuojami didžiulių informacijos srautų, todėl pasiekti tikslinę auditoriją darosi vis sunkiau. „Potyrių paslaugos nėra tokios apčiuopiamos kaip fizinis produktas, todėl potencialiam klientui sunkiau perteikti jų vertę ir naudą, o tai lemia lėtesnius pardavimo procesus“, – aiškina V. Benetis.
Žemėlapio svarba
V. Benetis – orientacininkas, aktyviai sportuojantis nuo mažens, todėl jo negąsdina konkurencija. Atvirkščiai, ji padėjo pasiekti viso to, ką yra sukūręs. Pašnekovo teigimu, sveika konkurencija ir žaidimas atviromis kortomis yra būtina augimo ir tobulėjimo sąlyga. Verslininkas viliasi, kad ilgainiui „Emovents“ rinkoje taps natūraliu monopolistu, sukuriančiu didžiausią įmanomą vertę savo klientams, o varžovai tiesiog nebematys prasmės konkuruoti. „Verslo pradžia – kaip fantastiškas sprintas, tačiau jau po pirmųjų įveiktų 100 m laukia maratonas, vienus sukrečiantis labiau, kitus mažiau. Kaip ir orientavimosi sporto varžybose, kuo greičiau nusibrėšime ir suvoksime žemėlapį, tuo greičiau iš taško A pasieksime tašką B“, – sako V. Benetis. „Emovents“ įkūrėjas įsitikinęs, kad verslo ideologija ir entuziazmas yra svarbūs verslo pradžioje, tačiau vėliau daug svarbesnį vaidmenį atlieka strategija, taktika ir ištvermė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.