...

Programėlė „TheApp“ – tai ne feisbukas

Verslas

2014.05.13

Autorius: Tomas Federavičius

Temos: .

Programėlė „TheApp“ – tai ne feisbukas

Kaunietis Paulius Barvainas - vienas iš projekto theapp.e įkūrėjų Asmeninio albumo nuotr.

Kaunietis Paulius Barvainas (24 m.) atkreipė dėmesį į tai, kad pastaruoju metu vis daugiau interneto lankytojų tinkle naršo pasitelkę išmaniuosius įrenginius. Tuomet vaikinas nutarė nedelsti ir pakinkyti į Lietuvą atkeliaujančią mobilumo bangą. Kartu su partneriu jis įkūrė projektą theapp.eu ir tikina, kad tokius mobiliųjų technologijų suteikiamus artimosios rinko daros įrankius kaip geolokacija (geolocation), geotvėrimas (geofencing) ir aktyvieji (push) pranešimai turi įvaldyti kiekvienas sumaniai kelio į platesnę klientų auditoriją ieškantis verslininkas.

Tiesiausias kelias pas vartotojus

Per aštuonis mėnesius „TheApp“ spėjo padirbėti su viena didele lietuviška tiekimo įmone, panorusia turėti programėlę, leidžiančią patogiau valdyti vidinius įmonės procesus, ir keliomis pasilinksminimo vietomis – barais, klubais. Pasak P. Barvaino, daugelis verslininkų vis dar nežino, kam reikalingos programėlės ir kaip jas sėkmingai pritaikyti plečiant klientų ratą, skatinant pardavimą. Bene dažniausias klausimas – kuo programėlė skiriasi nuo feisbuko?

„Neabejoju, kad programėlė turi kurti pridėtinę vertę, suteikti naujų galimybių verslui, kitaip investuoti į ją nebūtų jokios prasmės. Be to, sukūrus programėlę būtina tinkamai paskatinti tikslinę auditoriją ja naudotis. Juk pirmiausia programėlė – tai medijos kanalas, padedantis užmegzti ir išlaikyti ryšį su klientu. Esminiu jų pranašumu prieš tradicinius mobiliuosius interneto puslapius laikau galimybę pritaikyti įvairius geolokacijos įrankius, kurie padeda pateikti aktualiausią informaciją tiksliniam vartotojų ratui“, – paaiškino „TheApp“ įkūrėjas.

Tokios geolokacijos priemonės kaip aktyvieji pranešimai leidžia akimirksniu išsiųsti žinutę tam tikru atstumu nuo jūsų fizinės verslo vietos tuo momentu esantiems programėlės naudotojams. Jei esate klubo savininkas, galite visiems kelių kilometrų spinduliu pranešti, kad po pusvalandžio pas jus vyks koncertas. Push pranešimų funkciją galima valdyti ir geotvėrimo būdu, kai kiekvienas priartėjęs prie jūsų verslo tam tikru atstumu automatiškai gaus žinutę apie tą dieną vykstančias akcijas ar taikomas nuolaidas.

„Pasaulinės informacinių technologijų kompanijos investuoja milžiniškus pinigus į artimosios rinkodaros įrankių kūrimą ir plėtrą, mums telieka sėkmingai pritaikyti jų sukurtas technologijas. Stebime naujausius tyrimus ir savo klientams norime pasiūlyti ne tik tai, kas moderniausia, bet ir tai, kas jų versle veiks efektyviausiai“, – teigė pašnekovas.

Taupo laiką, pastangas, pinigus

P. Barvainas atkreipė dėmesį į tai, kad „Facebook“, kuris ilgai buvo vertinamas kaip geriausias nemokamas socialinės rinkodaros įrankis, praranda savo pirminę formą. Papildomos verslui skirtos funkcijos pamažu apmokestinamos, o minimalios investicijos į jas leidžia pasiekti tik 15–20 proc. savo sekėjų. Daugelis verslininkų vis dar klaidingai įsitikinę, kad paskelbtą žinią feisbuke būtinai išvys visi profilio sekėjai.

„Programėlės leidžia savo auditoriją pasiekti efektyviau, jūsų žinutė gali nukeliauti pas kiekvieną programėlės naudotoją asmeniškai. Taip pat svarbu, kad programėlė būtų patogi naudoti. Jei norite joje įdiegti prekių pirkimo ar paslaugų užsakymo funkciją, reikia kuo labiau supaprastinti patį procesą – kad klientas galutinį tikslą pasiektų be komplikacijų, keliais žingsniais“, – pabrėžė pašnekovas.

Programėlė klientui ir verslininkui turi sutaupyti laiko ir pastangų arba pinigų, o geriausia, kai abu kiškiai nušaunami vienu šūviu. Nors dviračio plačiąja prasme išrasti kaskart nereikia, nes Lietuvoje, kaip ir visame Vakarų pasaulyje, anksčiau ar vėliau ima veikti panašūs rinkodaros modeliai, iš minios išsiskirti būtina. Juk išskirtinumas ir personalizacija yra šio dešimtmečio technologijų mantra.

P. Barvaino skaičiavimu, programėlės su standartinėmis funkcijomis kūrimas iki paleidimo užtrunka maždaug du mėnesius, kaina siekia iki 10 tūkst. litų.

Įtrauks aktyvų jaunimą

„TheApp“ įkūrėjas ir prie projekto prisidėję keli bendraminčiai patys sudėtingesnių programavimo darbų neatlieka, po juodąjį kodą nesiknaisioja. Tai daro Los Andžele veikianti kompanija, su kuria „TheApp“ yra pasirašę sutartį. P. Barvainas savo žinias pritaiko rinkodaros mechanizmams įgyvendinti, orientuojasi į tai, kaip sukurtą programėlę maksimaliai išnaudoti kliento keliamiems tikslams pasiekti.

Labiausiai jaunąjį verslininką džiugina galimybė panaudoti sukauptas žinias, plėtojant asmeninius į socialumą orientuotus projektus. P. Barvaino komandos sukurta ir nuo pernai rudens visiems prieinama programėle „Naktinis Kaunas“ kiekvieną savaitę naudojasi daugiau nei tūkstantis vartotojų.

„Sulaukę nemenko susidomėjimo Kaune, nusprendėme pagaminti programėlę „Naktinis Vilnius“. Dar sparčiau kibti į darbus paskatino konferencija „Login“. Iš jos dalyvių susidomėjimo akivaizdžiai pamatėme, kad tokios programėlės žmonėms reikia ir sostinėje. Programėlė Vilniui turėtų pasirodyti po kelių savaičių“,– pažadėjo projekto kūrėjas.

„Naktinis Kaunas“ ir „Naktinis Vilnius“ orientuojasi į pasilinksminimų ieškančią aktyvaus jaunimo auditoriją. Kūrėjai siekia, kad vartotojai jose galėtų rasti visą naujausią informaciją apie to vakaro renginius mieste, kur naktį užkąsti, taksi iškvietimo numerių sąrašą, pagalbos tarnybų kontaktinius duomenis.

„Su savo vartotojais bendraujame neformaliai, taip norime kuo geriau juos pažinti ir suprasti, ko jiems reikia. Jaunimas yra naktinio gyvenimo varomoji jėga, be to, naujoms technologijoms imliausia auditorija. Tikimės, kad su šiomis programėlėmis sėkmingai tapsime jų patikimais naktiniais bičiuliais“, – lūkesčiais pasidalijo „TheApp“ vadovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.