...

Pirmasis Baltijos šalyse japoniškų koldūnų baras it magnetas traukia lankytojus

Verslas

2017.07.28

Autorius: Eglė Jurevičiūtė

Temos: , .

Pirmasis Baltijos šalyse japoniškų koldūnų baras it magnetas traukia lankytojus

Baro „Gyoza“ įkūrėjas Mantas Petrauskas. Valerijos Stonytės nuotr. (VMGonline.lt)

Japonų virtuve ir kultūra besidominčius gyventojus jau kurį laiką užsukti vilioja pirmasis Baltijos šalyse japoniškų koldūnų baras „Gyoza“. Rytietiška kultūra dvelkiantis baras klientams siūlo paragauti ne tik tradicinių japonų virtuvės patiekalų, bet ir išskirtinių japoniškų koldūnų – gyoza.

Verslo idėja kilo studijuojant Japonijoje

Baro „Gyoza“ įkūrėjas – išradingumo ir užsispyrimo nestokojantis vilnietis Mantas Petrauskas (23). Verslo įkūrimo idėja vaikinui kilo studijuojant Japonijoje, kur japoniškos virtuvės paslapčių jis mokėsi pas garsų virtuvės šefą Mr. Matsutaką.

„Idėja kilo, kai kelerius metus mokiausi ir gyvenau Japonijoje. Kadangi nuo vaikystės domėjausi maistu ir mėgau gaminti, gyvendamas Japonijoje itin domėjausi maisto kultūra, tradicinių patiekalų ruošimo būdais, buvau sužavėtas japonų virtuvės patiekalų įvairove (gyoza, tempura, sušiai, tonkatsu ir t. t.) ir tuo, kad visas maistas čia itin šviežias. Kadangi japonų kultūra mane labai žavėjo, pradėjau dirbti su japonų šefais ir mano tikslas buvo perduoti lietuviams kuo dagiau japoniško skonio bei tradicinės Japonijos. Taip gimė idėja atidaryti barą „Gyoza“, – pasakoja jo įkūrėjas.

Nuo mažens maisto ruošimu besidomintis vaikinas savo svajonės siekė kryptingai. Pirmasis jo darbas buvo privačių vakarienių organizavimas. Vaikinas sėmėsi patirties visur, kur tik galėjo. Visgi, norint atidaryti nuosavą verslą, meilės savo darbui ir pradinės idėjos nepakanka. Plėtojant baro „Gyoza“ veiklą, vaikinui pravertė ISM Vadybos ir ekonomikos universitete įgytos verslo vadybos ir analitikos žinios.

Ypatingas patiekalas – koldūnai gyoza

Idėja, kaip pavadinti savo barą, įkūrėjui kilo iš čia siūlomų japoniškų koldūnų. „Pavadinimas kilo iš pagrindinio mūsų patiekalo – koldūnų gyoza. Kaip ir Japonijoje gyoza kavinės vadinamos barais, todėl ir mūsiškis taip pat baras“, – atskleidžia M. Petrauskas.

 

„Idėja gimė gana seniai, tačiau ilgai ieškojau tinkamos vietos barui atidaryti.“

M. Petrauskas.

 

Šių koldūnų asortimentas gana didelis. Galima rinktis koldūnus su daržovėmis, antiena, kiauliena, krevetėmis ir kt. Koldūnai gaminami tik rankomis ir iš itin plonos tešlos. Jie nešaldomi. Japoniškų koldūnų kainos svyruoja nuo 4 iki 6 eurų. Senamiesčio širdyje (Vokiečių g.) įsikūrusiame bare galima įsigyti ir kitų tradicinių japoniškos virtuvės patiekalų.

Pasak M. Petrausko, tinkamos vietos barui paieškos užtruko. „Atsidarėme šių metų vasario 14 dieną. Baro įkūrimas vyko gana sklandžiai, idėja gimė gana seniai, tačiau ilgai ieškojau tinkamos vietos barui atidaryti. Buvo daug svarstymų, kur įsikurti, o kai suradau šią nedidelę vietą Vokiečių gatvėje, supratau, kad tai yra būtent tai, ko ieškojau“, – tikina jis.

Japonai virtuvės paslaptis atskleidžia ne visiems

Tradicinių patiekalų receptus ir gaminimo būdus Japonijos virtuvės šefai linkę laikyti paslaptyje. Virtuvė – šefų tvirtovė, tad, gerai nepažinę mokinio, receptų jie neatskleis.

M. Petrausko teigimu, virtuvės šefo mokiniu tapti gali ne visi norintieji: „Sunkiausia buvo stažuojantis pas Japonijoje garsų šefą Mr. Matsutaką. Kai atvažiavau, pirmas dvi savaites mes susitikdavome kiekvieną dieną ir kalbėdavomės apie mano šeimą, verslo idėją, patirtį. Šefas man taip pat pasakojo apie save. Tik po kurio laiko, kai šefas mane pažino, leido įeiti į savo restorano virtuvę. Kaip ir tikėjausi, iš pradžių tik stebėjau, kaip dirba profesionalūs šefai. Po kurio laiko man taip pat leido prisidėti prie patiekalų ruošimo. Šis laikotarpis buvo pilnas nežinomybės ir sunkumų, tačiau viskas galiausiai buvo puiku, o įgyta patirtis neįkainojama.“

Lietuviai klientai santūresni už japonus

M. Petrauskas barą „Gyoza“ stengėsi įrengti pagal japoniškas tradicijas, tačiau ne visiems lietuviams ši idėja pasirodė patraukli.

„Turbūt didžiausia pamoka, kurią išmokau, – atsižvelgti į klientų poreikius. Pavyzdžiui, mūsų bare pagal japoniškas tradicijas įrengtas didelis baras, prie kurio sėdint galima stebėti, kaip kepami koldūnai. Tačiau, kaip pastebėjome, lietuviams šiek tiek nejauku sėdėti prie baro su nepažįstamais žmonėmis. Jie mieliau renkasi dviviečius staliukus“, – pasakoja jaunasis verslininkas.

Baro „Gyoza“ įkūrėjas džiaugiasi sėkminga verslo pradžia ir tikisi, kad pradinės investicijos atsipirks jau artimiausiu metu. Visiems pradedantiesiems ar dar tik apie savo verslo pradžią svajojantiems jaunuoliams M. Petrauskas linki patikėti savo idėja, o suklupus ir padarius klaidą ragina nesustoti ir toliau ryžtingai siekti svajonės įgyvendinimo.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.