...

Pasivaikščiojimas miške padiktavo verslo idėją

Verslas

2016.05.13

Autorius: Julija Kurilaitė

Temos: .

Pasivaikščiojimas miške padiktavo verslo idėją

„Toga Design“ įkūrėjai Tomas Zaveckas ir Gabrielė Jokubauskaitė. Asmeninio archyvo nuotr.

Iš Kuršėnų kilusi Gabrielė Jokubauskaitė (29) ir marijampolietis Tomas Zaveckas (39) savo verslo idėją subrandino vaikščiodami miške po įtemptos darbo dienos. Abu tuomet turėjo kitus darbus, tačiau kūrybinės laisvės trūkumas bei nustatytų darbo valandų apibrėžtumas padarė įtaką jų sprendimui imtis verslo. „Darbą, kuriam iš pradžių buvo skiriamas visas laisvalaikis, savaitgaliai ir atostogos, pagaliau galime vadinti savo pagrindine veikla“, – pasakoja rankų darbo baldų ir aksesuarų internetinės parduotuvės „Toga Design“ įkūrėjai.

Pažinties istorija

T. Zaveckas nuo pat mažens mėgo kurti ir meistrauti, todėl, nusprendęs sieti veiklą su namų kūryba, sąmoningai judėjo šia kryptimi. Kauno technologijos universitete baigė medienos gaminių dizaino studijas ir dar būdamas studentas pradėjo dirbti baldų gamybos įmonėje. G. Jokubauskaitės vaikystės svajonę būti dizainere prislopino nuogąstavimai dėl karjeros galimybių, todėl, Vilniaus universitete pasirinkusi anglų filologijos studijas, kurį laiką dirbo vertimo srityje. Pašnekovė teigia vieną dieną tiesiog suvokusi, kad nėra laiminga, nes negali išnaudoti savo kūrybinio potencialo. Taigi netrukus įsidarbino viename interjero salone Vilniuje, kur ir susipažino su savo verslo bendraįkūrėju Tomu.

 

„Vieną dieną nusprendėme pasivaikščioti po mišką, o vaikštinėdami išsipasakojome vienas kitam savo svajones ir kažkodėl atidėtus planus. Mūsų pokalbis virto pokalbiu apie „Mišką“ – mūsų pirmąją kolekciją.“

G. Jokubauskaitė

 

Streso kupiną darbą iškeitė į kūrybinę laisvę

Toga Design“ įkūrėjai pokalbį pradeda klausimu: kaip jaučiatės po įtemptos darbo dienos biure? „Kai pro langus matai praeinančią vasarą, bet nespėji ja pasidžiaugti dėl nustatytų darbo valandų? Kai supranti, kad atlikti „degančias“ užduotis yra svarbiau nei papietauti, o per dieną į kompiuterį tenka žiūrėti ilgiau nei į draugą ar mylimą žmogų? Po vienos tokios darbo dienos supratome, kad mums trūksta oro ir plaučiuose, ir gyvenime“, – pasakoja verslininkė.

Pradžioje namai kvepėjo medžiu

T. Zaveckas ir G. Jokubauskaitė turėjo daug idėjų ir buvo įsitikinę, kad jos sulauktų dėmesio. „Vieną dieną nusprendėme pasivaikščioti po mišką, o vaikštinėdami išsipasakojome vienas kitam savo svajones ir kažkodėl atidėtus planus. Mūsų pokalbis virto pokalbiu apie „Mišką“ – mūsų pirmąją kolekciją“, – prisimena įkūrėja.

Atskiros idėjos sugulė į bendrą viziją, kurią reikėjo išgryninti. „Ribotas biudžetas vertė elgtis atsargiai, todėl nutarėme ištirti vietinę rinką, pasiūlydami ne vieną produktą, o keletą skirtingų kategorijų gaminių“, – pasakoja G. Jokubauskaitė. Verslininkai tikėjosi išsiaiškinti, su kuriomis idėjomis verta dirbti toliau. „Namai pakvipo medžiu. Tomas vieną po kito ruošė bandomuosius gaminių pavyzdžius. Viską darėme dviese, todėl teko atlaikyti didžiulį krūvį, bet perėję šį etapą suvokėme, kad mums nebus baisūs jokie kiti išbandymai“, – šypsodamasi sako pašnekovė.

Gyvos idėjos gyviems namams

Toga Design“ gamina baldus ir aksesuarus iš natūralių medžiagų, paprastai iš medžio masyvo. „Kartais medis, iš kurio pagamintas baldas, būna nevisiškai sausas, todėl džiūdamas trūkinėja ir skleidžia garsus. Baldai gyvena kartu su savo šeimininkais, suteikia namams gyvybės, o mūsų klientai tą gyvybę labai vertina“, – tikina G. Jokubauskaitė. Verslininkai pastebi, kad pats perkamiausias baldas yra stalas. „Nieko keista, juk jis dalyvauja kone visuose svarbiausiuose mūsų gyvenimo ritualuose: prie jo valgome, dirbame, kalbamės, sutinkame šventes“, – aiškina ji.

Lietuviai pasiilgo natūralumo

„Toga Design“ įkūrėjai medžiagų savo gaminiams ieško Lietuvoje. „Tomas kruopščiai atrenka tinkamą medieną ir kitas medžiagas. Sudėtingesniems baldams naudojame pasaulyje gerai žinomų gamintojų furnitūrą, taip pat priimame nestandartinių baldų užsakymus“, – sako G. Jokubauskaitė. Anot jos, klientai yra pasiilgę natūralumo ir ieško jų namams idealiai tinkančio nemasinės gamybos baldo. „Šiek tiek rizikavome bandydami patekti į margą ir modernią Lietuvos baldų rinką su natūralia ąžuoline kalade už 69 eurus – daug kas tokį žingsnį vertino skeptiškai. Dabar mes džiaugiamės, kad neišsigandome pirminių reakcijų, nes šiuo metu esame tie gamintojai, kurie diktuoja tendenciją ir stilistiką“, – atskleidžia pašnekovė.

Verslininkai teigia, kad savo produkcija norėjo patraukti abiejų lyčių atstovų dėmesį, ir jiems tai pavyko: „Svetainės lankomumas, tiek vyrų, tiek moterų, labai panašus, tačiau komunikacija dažniau užsiima moterys. Labai dažnas lankytojas – dizaineris arba architektas, kuris kreipiasi dėl individualių projektų. Didžiausias procentas pirkėjų patenka į 25–35 m. amžiaus grupę.“ Ne paslaptis, kad, kuriant savo verslą, visuomet aktualus klausimas – investicijos. Kiek jų prireikė pradiniam startui? „Savo eksperimentą pradėjome su 1,6 tūkst. eurų, ąžuolu sausuoliu iš Tomo miško ir didžiuliu užsidegimu. Suteikę sau laisvę kurti tai, kas patinka patiems, negailėjome laiko ir jėgų – tai buvo didžiausia ir svarbiausia mūsų investicija“, – atvirauja idėjos autoriai.

Aplinkinių palaikymo sulaukė sprendimas kurti savo verslą, o ne pati idėja

G. Jokubauskaitė prisipažįsta, kad nors jų aplinkoje nestigo palaikančių žmonių, tačiau skeptiškų vertinimų taip pat išgirdo: „Kartais išlendantis skepticizmas mus smarkiai motyvavo: jis vertė dar labiau tikėti tuo, ką darome, ir kurstė norą įrodyti, kad mūsų produktai gali sulaukti sėkmės.“

Verslininkų teigimu, didelis biudžetas negali užtikrinti sėkmės taip, kaip didelis įdarbis ir tikėjimas tuo, ką darai. „Kai yra noras, atsiranda ir galimybių. Nėra nieko neįmanoma, jei tiki savo idėja. Vis dėlto, esant palankiai finansinei situacijai, patariame pasinaudoti reikiamų sričių specialistų pagalba – darbai bus atlikti kokybiškiau ir greičiau, o ir patiems liks daugiau laiko pagrindinei veiklai“, – pokalbį baigia „Toga Design“ savininkai.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.