„No Forks“ formuoja naują greitojo maisto kultūrą
2016.08.31
Temos: Vadyba.
Skubantys vilniečiai ir sostinės svečiai jau nuo vasaros pradžios greitojo maisto racioną gali paįvairinti ne tokiu įprastu, tačiau populiarėjančiu meksikietišku maistu – buritais. Pačiame Vilniaus centre atidaryto meksikietiško restorano „No Forks“ įkūrėjai klaipėdiečiai Emilis Kičiatovas (24) ir Lukas Tranavičius (24) į verslą nėrė po daugybės metų pažinties, o dabar griauna mitą, kad greitasis maistas yra nesveikas.
Idėją brandino porą metų
„No Forks“ įkūrėjai pažįstami nuo mažų dienų. Pašnekovai pasakoja susipažinę dar penktoje klasėje ir nuo to laiko tapę draugais. Vėliau kartu įgijo tarptautinio verslo bakalaurą, o studijų metais jiems teko pabūti ir kambario draugais. Nieko keista, kad taip ilgai vienas kitą pažįstantys vaikinai ryžosi įgyvendinti nuo seno brandintą verslo idėją.
Ilgais bičiulystės metais galintys pasigirti verslininkai sako, kad greitojo maisto rinka pradėjo domėtis dar mokydamiesi pirmame kurse. „Man teko daug keliauti po pasaulį ir dirbti skirtingose vietose – Londone, JAV, todėl tikrai esu gerai susipažinęs su šia sritimi“, – pasakoja L. Tranavičius.
Pokalbį pradedame restorane „No Forks“, įsikūrusiame Vokiečių gatvėje, netoli rotušės. Aktyviausias pietų metas jau praėjęs, tačiau čia nuolat zuja žmonės. Kol laukiame verslo partnerio, pašnekovas atskleidžia, kad restorane praleidžia daug laiko, o paklaustas, ar su kolega dirba daugiau nei visu etatu, šypsodamasis atsako: „Visais įmanomais etatais.“
Pasak vieno iš „No Forks“ įkūrėjų, meksikietiško stiliaus restorano koncepcija pasirinkta neatsitiktinai. „Šiuo maistu mes perteikiame savo pagrindinę mintį – greitas, tačiau šviežias maistas, kurį tu gali valgyti kiekvieną dieną, nesibaimindamas dėl jo kokybės, – sako L. Tranavičius ir kiek vėliau priduria: – Mūsų manymu, meksikietiška virtuvė yra tinkamiausia šviežumo ir tikrumo idėjai perteikti. Restorane visas maistas ruošiamas nuo nulio. Šiam principui įgyvendinti mes nenaudojame šaldiklių, norėdami užtikrinti ruošiamo maisto kokybę.“
Pirmiausia kolegos, tik paskui konkurentai
Kalbant apie domėjimąsi greitojo maisto rinka, prie mūsų prisijungia antrasis restorano įkūrėjas E. Kičiatovas. „Idėjų ieškojimas prasidėjo gana seniai, tačiau konkrečiai meksikietiško maisto rinka pradėjome domėtis prieš dvejus metus. Į šį laikotarpį įeina ir patalpų paieškos, nes vien jos mums užtruko metus“, – savo pasakojimą pradeda jis.
„Nenorėjome, kad restorano pavadinimas iš karto asocijuotųsi su meksikietišku maistu, ir ieškojome originalaus varianto.“
E. Kičiatovas ir L. Tranavičius.
Teiraujuosi pašnekovų, kodėl, įžengę į restoranų verslą, jie pasirinko meksikietišką virtuvę su tokiu nestandartiniu ir šios šalies virtuvės neatspindinčiu pavadinimu. „Nenorėjome, kad restorano pavadinimas iš karto asocijuotųsi su meksikietišku maistu, ir ieškojome originalaus varianto. Dabartinis pavadinimas atspindi greitojo maisto kultūrą – jam nereikia įrankių, viskas labai paprasta“, – šypsosi abudu. Paklausti apie konkurenciją, restorano įkūrėjai vienbalsiai teigia, kad konkurentų neturi – tik kolegų: „Turime nemažai kolegų šioje srityje ir džiaugiamės, kad meksikietiško maisto rinka pamažu plečiasi ir auga.“
Šviežias maistas – per kelias minutes
Šiuo metu restorane galima pasirinkti keturių rūšių patiekalus: buritą, „nuogą“ buritą, taką arba salotas ir prie jų išsirinkti pagrindinę sudedamąją dalį: „chipotle“, vištieną, saldžią kiaulieną, „barbacoa“ jautieną arba „portobello“ grybus vegetarams. Visų patiekalų kaina nesiekia penkių eurų. Trečiasis žingsnis išsirinkus pagrindinį patiekalą – priedų pasirinkimas. Restorane „No Forks“ siūlomi ryžiai, juodosios ir baltosios pupelės, sūris ir grietinė, įvairiausi padažai.
Patį valgiaraštį verslininkai kūrė ir jį išbandė su aukščiausios klasės technologu latviu, dirbusiu žinomuose restoranuose Lietuvoje ir Londone. Pastarajame mieste jam teko dirbti kartu su populiariuoju virtuvės šefu Gordonu Ramsay.
Dėl tikslumo reikėtų pasakyti, kad „No Forks“ nėra visiškai meksikietiškas restoranas. Įkūrėjai teigia, kad jų buritų receptuose atsispindi ir amerikietiška dvasia. „Meksika padarė didelę įtaką Jungtinėms Amerikos Valstijoms, ypač Kalifornijos valstijai, nes būtent San Fransiske atsirado toks burito receptas, kokį mes gaminame savo restorane. Joje yra daug didesnis produktų pasirinkimas. Juk amerikiečiai taip mėgsta“, – šypsosi įkūrėjai.
Be patiekiamo maisto, restorane taip pat yra nemažas pasirinkimas gėrimų, labiausiai tinkančių prie greitojo maisto: „Coca-Cola“, „Fanta“, „Sprite“, „Nestea“, „Cappy Ice Fruit“. Be šių standartinių gėrimų, jie taip pat prekiauja ekologišku limonadu „Wostok“, o netrukus asortimentą papildys įvairių rūšių tonizuojanti šaltoji arbata.
Orientuojasi į jaunus žmones
Verslininkai sako, kad maisto paruošimas trunka ilgai, tačiau jo pateikimas klientams – sekundžių reikalas. „Mūsų požiūris yra toks, kad būtina daug dėmesio skirti detalėms. Iš patirties žinome, kas restoranų verslą daro sėkmingą“, – sako jie. Nors restoranas veikia vos kelis mėnesius, pašnekovai sako sulaukiantys nemažai įvairių klientų. „Mūsų tikslinė auditorija yra jaunas, skubantis žmogus, vertinantis kokybišką maistą, tačiau pastebėjome, kad klientų ratas platesnis“, – atskleidžia pašnekovai.
Ar vaikinai nesigaili viską metę ir pasinėrę į nuosavo verslo rūpesčius? „Ne, nes kiekvieną dieną atsitinka vis kažkas nauja, o Lietuvoje yra aukštas verslumo lygis, todėl sulaukiame daug palaikymo iš draugų ir artimųjų“, – atsako L. Tranavičius. Jam pritaria ir kolega E. Kičiatovas, kuris pradedantiesiems verslininkams linki nebijoti: „Kuriant verslą vien idėjos neužtenka – reikia daug darbo ir drąsos, nes išlipti iš komforto zonos yra sunku, tačiau to nepadaręs verslo nesukursi.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.