Kodėl plačiai veikiantys jauni verslininkai perdega?
2014.09.26
Temos: Vadyba.
Kalbėdami apie verslo sėkmės veiksnius, ieškome sėkmės pavyzdžių, formulių, stengiamės atkartoti ar tiesiog susikurti savąją. Be to, sėkmę lemiantys veiksniai priklauso nuo mūsų suvokimo. Juk vienam sėkmė – verslas, kurį plėtojant galima patenkinti savo asmeninius poreikius, kitam – tarptautinių rinkų pripažinimas. Kaip ieškoti sėkmės veiksnių, sukaupta verslo patirtimi dalijasi Darius Nedzinskas, „Lietuvos draudimo“ Verslo klientų departamento direktorius ir valdybos narys.
Svarbi prigimtis ir mūsų pašaukimas
„Prieš pradedant ieškoti sėkmę lemiančių veiksnių, reiktų atsakyti į klausimą, kaip žmonės tampa verslininkais. Aš verslą kurti norinčius žmones skirstyčiau į tris grupes.
Pirmojoje grupėje yra tie, kuriems verslumas įgimtas. Verslas – jų pašaukimas. Net ir nebaigę mokslų, šie žmonės geba atrasti sritį, kurią puikiai išmano. Šios grupės atstovai dažniausiai pasiekia gerų rezultatų ir sukuria sėkmingai veikiančias įmones. Vis dėlto tokių mažuma.
Antroji grupė – gerokai didesnė. Tai žmonės, kurie baigia vienokius ar kitokius mokslus, kurį laiką dirba įvairiose įmonėse, įgyja reikiamos patirties ir tik sukaupę tam tikrą žinių bagažą nusprendžia kurti verslą.
Trečiajai grupei priklauso tie, kurie nuo mažų dienų svajoja apie verslininko nepriklausomybę, tačiau nepersistengia ir dviračio neišradinėja. Paprasčiau sakant, šie žmonės linkę kopijuoti. Kai kuriems pavyksta, kai kuriems ne“, – savo požiūrį atskleidžia pašnekovas.
Nereikia pamiršti, kad už visų mėgstamų sėkmės istorijų slypi daugybė istorijų apie nesėkmes. Dažnai apie jas garsiai nekalbama, priešingai, stengiamasi nuslėpti.
D. Nedzinskas
Būkite realistai, nesėkmės istorijų irgi yra
Kaip ir kiekvienoje srityje, niekas negali užtikrinti, kad verslas bus sėkmingas, todėl reiktų tai prisiminti prieš pradedant verslą. „Nereikia pamiršti, kad už visų mėgstamų sėkmės istorijų slypi daugybė istorijų apie nesėkmes. Dažnai apie jas garsiai nekalbama, priešingai, stengiamasi nuslėpti. Reikia suvokti, kad pasiseka ne visiems. Esu įsitikinęs, kad verslininko kelią pasirinkęs žmogus turi gebėti įvertinti savo galimybes ir nuspręsti, ar jis yra kūrėjas, ar vykdytojas. Asmeninės žmogaus savybės yra pagrindinis sėkmės veiksnys kuriant verslą, – primena D. Nedzinskas. – Kitas klausimas, kaip bus kuriamas verslas: siaurai, bet giliai ar plačiai, bet paviršutiniškai. Pradedančiajam verslininkui siūlyčiau pradėti nuo pirmojo varianto, t. y. nuodugniai įsigilinti į vieną sritį ir daryti tai, ką geriausiai žino ir išmano. Svarbu suprasti, kad sėkmės lydimas verslininkas yra geriausias savo srities žinovas. Plačiai veikiantys jauni verslininkai perdega: nebeužtenka nei jėgų, nei išteklių, nei gebėjimų verslui suvaldyti. Plėtrą palikite ateičiai, imkitės veiklos, kurioje turite pranašumą.“
Penki dalykai, kuriuos verta žinoti siekiant sėkmės pagal D. Nedzinską:
Verslui nėra nepalankių rinkos sąlygų, yra tik nepalankūs, neprotingi ar ne laiku priimti sprendimai.
Startuolis – žmogus orkestras, todėl labai svarbu, kad jis pasirinktą kūrinį sugrotų iki galo.
Investicinį sprendimą nulemia ne specialistų ant popieriaus surašytas verslo planas, o asmenybė.
Sakoma: „Devynis kartus pamatuok, o dešimtą kirpk.“ Pradėdamas savo verslą pamatuok bent devyniasdešimt devynis kartus ir iš visų pusių.
Netikiu spontaniškomis idėjomis. Netikiu, kad einant gatve į galvą ima ir ateina auksinė mintis. Manau, tai mūsų pasąmonėje subrendusių praeityje sukauptų patirčių ir įgytų žinių rezultatas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.