Kada socialiniai tinklai tampa rakštimi verslui?
2015.05.05
Temos: Marketingas, Vadyba.
Socialiniai tinklai šiuo metu laikomi kritiškai svarbia daugelio bendrovių rinkodaros programos dalimi. Jie padeda smulkiajam ir vidutiniam verslui pranešti apie save galimiems klientams ir sudominti juos savo veikla. Tačiau ar visuomet verslo atstovai socialiniuose tinkluose elgiasi teisingai? Kada socialinis tinklas kuria ne pridėtinę vertę, o priešingai – tampa rakštimi verslui? Apie tai šnekučiavomės su reklamos agentūros „La Propaganda“ specialistu Pauliumi Melkūnu, kurio reklamos parodytos daugiau nei 400 mln. kartų šešiuose pasaulio žemynuose.
Socialinis tinklas – ne būtinybė, o galimybė
Daugumai įmonių puslapis socialiniame tinkle leidžia tapti pastebimesnėms. „Šiuolaikinis vartotojas dažnai informacijos apie įmonę ieško ne tik per „Google“ paiešką, bet ir patikrina socialinį tinklą „Facebook“. Tačiau verslas tikrai gali sėkmingai egzistuoti ir be socialinių tinklų puslapių. Pagal 2014 m. statistiką 71 proc. internete prieigą turinčių suaugusių žmonių naudojasi socialiniu tinklu „Facebook“. Būtina pabrėžti, kad čia vartotojų amžiaus grupė svyruoja tarp 25 ir 34 metų. Tad derėtų gerai pagalvoti, kas yra tikslinis verslo vartotojas. Galbūt reiktų pasirinkti kitą priemonę, kuria būtų pasiekiamas potencialus klientas. Dėl šių priežasčių puslapis socialiniame tinkle nėra visiška būtinybė, tačiau, be abejo, tai padės vartotojams lengviau ir greičiau susipažinti su įmone ir rasti informacijos apie ją“, – socialinių tinklų trūkumus ir pranašumus vardija P. Melkūnas.
Svarbu apsibrėžti savo tikslus ir išsiaiškinti tikslinės auditorijos bruožus. Tuomet nuspręsti, kaip ir ką jiems norima parodyti ir pasakyti.
P. Melkūnas
Netinkama komunikacija
Viena pagrindinių socialiniame tinkle daromų klaidų – netinkama komunikacija. Ekspertas pastebi, kad neretai pamirštama pagrindinė socialinių tinklų funkcija – galimybė bendrauti asmeniškai su kiekvienu vartotoju bei užmegzti su juo individualius santykius. Elgiamasi priešingai – socialiniai tinklai naudojami visiškai beasmeniam bendravimui su savo vartotojais. „Socialiniai tinklai skirti ne žinutėms perduoti, o bendrauti. Taip galima labai lengvai asmeniškai supažindinti visus potencialius vartotojus su produktu, galima atsakyti į individualius klausimus. Tai lengviausias būdas gauti tiesioginį grįžtamąjį ryšį iš kiekvieno vartotojo ir suprasti, ko jis nori iš gaminamos produkcijos ar teikiamų paslaugų“, – dėsto P. Melkūnas.
Taip pat dažna komunikacijos socialiniuose tinkluose klaida, eksperto teigimu, yra ta, kad įmonės pradeda savo socialinio tinklo paskyroje kelti nuotraukas vien iš savo darbo kasdienybės: „Kartais, tai reikia padaryti, bet, kai įmonės puslapis tampa vieta, kurioje viešinamos nuotraukos, ką darbuotojai valgo kasdien pietums, tuomet puslapis tikrai tampa nebeįdomus vartotojui. Svarbu visada atnaujinti informaciją apie esmines įmonės charakteristikas, jos produkcijos atnaujinimą. Nereikėtų klaidingai manyti, jog iškart esi įdomus vartotojams ir tavo produktas turi juos sudominti. Prie vartotojo reikia taikytis, pateikti jam turinį, kuris jį jau domina, ir taip leisti susipažinti su tavo įmonės teikiama produkcija ar paslaugomis“, – pataria pašnekovas.
Klaidingas požiūris į socialinius tinklus
P. Melkūnas atskleidžia, kad socialiniai tinklai rakštimi tampa tik tada, kai įmonė priima socialinį tinklą kaip panacėją verslui skatinti. „Kartais verta pagalvoti, ar tai yra būtent tas kanalas, kuriuo pasiekiama daugiausia esamų ir būsimų vartotojų, ar tai yra ta verslo sritis, į kurią reikia investuoti daugiausia laiko ir pastangų, siekiant tapti patraukliam. Galbūt problemos slypi įmonės teikiamame produkte ir reiktų tiek laiką, tiek finansinius išteklius skirti būtent produktui tobulinti, o ne tikėtis, kad jei sudėsi pinigus į socialinio tinklo puslapio plėtojimą, tuomet stebuklingai prastas produktas bus parduodamas milijonams. Žinia apie prastą produktą tokiu atveju tik greičiau pasklinda tarp esamų ir būsimų klientų“, – pabrėžia pašnekovas.
Pagrindinis dalykas, padedantis išvengti klaidų socialinėje erdvėje, yra noras domėtis socialinių tinklų komunikacija ir rinkodara, nepatingėti perskaityti kelis straipsnius šia tema, o tada ir realiai pritaikyti geriausius sprendimo būdus savo versle. Pašnekovas tikina, kad svarbiausia yra turinys. Tad būtina suprasti savo tikslinį vartotoją. Šis veiksmas nėra sudėtingas – tereikia pasitelkti socialinio tinklo teikiamus įrankius. Svarbiausia suprasti, koks vartotojas naudojasi ir ar norės naudotis jūsų prekėmis ar paslaugomis. Tik tuomet pateikti turinį, kuris domina jūsų vartotoją. Jei verslo atstovai, kurie yra atsakingi už komunikaciją socialiniuose tinkluose, tikrai domisi šia sritimi ir kiekvieną dieną stengiasi sužinoti ką nors nauja apie geriausius būdus išnaudojant socialinius tinklus, tuomet socialinės žiniasklaidos kanalai išnaudojami tinkamai. Kiekviena įmonė turi skirtingų siekių ir vykdo skirtingas kampanijas šiems tikslams įgyvendinti. Svarbu apsibrėžti savo tikslus ir išsiaiškinti tikslinės auditorijos bruožus. Tuomet nuspręsti, kaip ir ką jiems norima parodyti ir pasakyti. Visada reikia suderinti tiek savo siekius, tiek tai, ką nori matyti vartotojas“, – patarimais dalijasi P. Melkūnas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.