Virtuali mokykla, padedanti vaikams atrasti norą tobulėti
2020.12.07
Temos: Startuolis.
Prasidėjus COVID-19 pandemijai, mokyklos persikėlė į virtualią erdvę. Deja, moksleivių atsiliepimai ir rezultatai rodo, kad šis mokymosi būdas neveiksmingas. Silvestras Stonkus kartu su partneriais nusprendė vystyti tokį projektą, kuris būtų ne tik geriausias savo srityje, bet ir visapusiškai naudingas vaikams. Šiandien virtuali mokykla „Digiklasė“ ne tik moko chemijos ar lietuvių kalbos: kuria tinklalaides, o mokytojams moka beveik dešimt kartų daugiau, nei dirbant korepetitoriumi.
Geriausi savo srityje
„Digiklasė“ turi tris įkūrėjus: Eimantą Bekėžą, Silvestrą Stonkų ir Mantą Stonkų. Nors Mantas prisijungė vėliau, Silvestro teigimu, visų indėlis kuriant virtualią mokyklą yra labai svarbus: „Pirminė idėja kurti atvirai pasiekiamą skaitmeninio mokymosi turinį kilo Eimantui, tačiau visi trys bendraįkūrėjai lygiomis dalimis atnešė vertės, be kurios šis projektas nebūtų realizuotas.“
Pasak S. Stonkaus, nesinorėjo, kad idėja nepasisektų ne dėl koncepcijos, o dėl prasto mokymo. Tad virtualios mokyklos įkūrėjai išsikėlė sau aiškų kriterijų – geriausias projektas savo srityje.
„Tai lėmė, kad mokame kone dešimt kartų tiek, kiek mokytojui būtų pasiūlyta dirbant korepetitorių mokykloje. Gera socialinė iniciatyva, kuri įgalina mokytojus augti ir pasiekti didesnius mokinių srautus, taip pat rinkoje nematytas atlygis daro mus itin patrauklius. Talentų paieška užtruko, tačiau visgi pavyko surinkti išskirtinę komandą. Esame itin laimingi, turėdami tokią talentų koncentraciją: čia yra du tarptautinių olimpiadų prizininkai, du Kembridžo universiteto absolventai, keturi iš mūsų mokytojų yra respublikinių olimpiadų prizininkai, o kiti keturi yra pelnę nacionalinių apdovanojimų už mokytojo darbą“, – pasakoja pašnekovas.
Karantino metu užšaldė projektą
S. Stonkui tai jau ne pirmas startuolis. Anksčiau jis buvo sukūręs lojalumo programėlę „Memby“. Deja, prasidėjus COVID-19 pandemijai ir pavasarį paskelbus karantiną Lietuvoje, verslas žlugo. Kaip teigia pašnekovas, startuolių kelias visada yra kupinas posūkių: „Programėlė „Memby“ prieš metus pavirto į pasiūlymų platformą kavinėms ir restoranams. Vietoj lojalumo taškų pradėjome teikti įvairiais laikais galiojančias nuolaidas patiekalams. Šis pasikeitimas suveikė ir pradėjome lokaliose srityse kurti pastovius klientų srautus. Tačiau atėjęs karantinas kartu su suvokimu, kad tvariai plėtrai reikalingas daug didesnis rinkodaros biudžetas, mus pastūmėjo užšaldyti šį projektą neribotam laikui.“
Kurdamas „Memby“, S. Stonkus jau buvo paragavęs teorinių žinių. Anksčiau verslininkas studijavo ir verslo studijų programą universitete. Bandydamas atsakyti į klausimą, kas svarbiau – teorija ar praktika, pašnekovas neslepia, kad visgi antrasis variantas yra svarbesnis: „Studijos universitete yra gera terpė pradėti verslą: gauni pirminį suvokimą, nesi įpareigotas nieko vystyti, tačiau gali pradėti žaisti su smulkiais projektais. Tačiau universitete teikiamos žinios praverčia tik pirminiam suvokimui, pačios žinios tavęs verslininku nepadarys – čia gali padėti tik praktika.“
Nebijoti klausti ir mokėti klausyti
Nors S. Stonkus jau turėjo žinių ir praktikos po nesėkmingo bandymo, kuriant virtualią mokyklą iššūkių buvo. Jis pripažįsta, kad kilo daug klausimų, susijusių su verslo plėtra. Trūkstamų žinių „Digiklasės“ įkūrėjai ieškojo pas profesionalus, kurie geranoriškai teikėsi padėti.
Pašnekovas pabrėžia, kad svarbu ne tik klausti, bet ir mokėti išklausyti: „Daug ko nežinojome, todėl ėjome klausti ir klausyti. Turime mentorių ar tiesiog kreipiamės į geranoriškus žmones, kurie savo srityse yra pasiekę daug daugiau. Kreipiamės konkrečiais klausimais ir klausome. Likau maloniai nustebintas, kai suvokiau, kiek daug geranoriškų profesionalų yra Lietuvoje.“
Kiekvienas moksleivis nori tobulėti
Šiuo metu „Digiklasė“ yra ne tik papildomos fizikos, chemijos, biologijos, matematikos, istorijos, lietuvių ir anglų kalbos pamokos, bet ir visapusiško tobulėjimo kanalas. Rugpjūčio 12 d. „Youtube“ platformoje atsirado pirmoji tinklalaidė „Ko nemoko mokykloje?“. S. Stonkaus teigimu, pagrindinis „Digiklasės“ tikslas – teikti visiems Lietuvos moksleiviams pasiekiamą turinį, su kuriuo jie galėtų tobulėti: „Kartu ieškome, kas mokinius labiausiai domina, kokių mokomųjų dalykų jiems trūksta. Siekiame sukurti erdvę, kurioje būtų galima mokytis praktiškai viską, ko gali norėti: ar tai būtų akademiniai dalykai, ar būreliai.“
Dažnai žiniasklaidoje kalbama, kad Lietuvos regionų mokyklų vaikai atitolę nuo didmiesčių, o atvykusiems oratoriams sunku juos sudominti. Tačiau, virtualios mokyklos bendraįkūrėjo nuomone, visus moksleivius galima sudominti, jei tik tam naudojamos tinkamos priemonės. „Digiklasė“ taip pat turi keletą idėjų, kurias norėtų išbandyti mokyklose.
„Natūralu, kad esantiesiems regione yra mažiau pasirinkimų, galbūt todėl jie labiau nukrypsta į nesidomėjimą, tačiau su pasiekiamomis tobulėjimo priemonėmis dažnas išsijudina ir pradeda tobulinti save. Kiekvienas moksleivis, net regione gyvenantis, nori augti ir tobulėti. Galbūt tik ne visi atrado tą norą. Mes padedame tą norą surasti. „Digiklasės“ bendruomenė yra itin stipri, glaudžiai bendraujanti ir motyvuota. Galiu tik pasidžiaugti mokinių noru siekti ir augti. Lygiomis dalimis turime mūsų mokykloje mokinių ir iš regionų, ir iš didesnių miestų, tad tikrai negalėčiau išskirti vienų ar kitų“, – pabrėžia S. Stonkus.
Trys S. Stonkaus patarimai verslui
- Pradėk kuo anksčiau.
- Klysk kuo dažniau, tačiau nepamiršk iš klaidų ir mokytis.
- Klausk ir klausyk.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.