...

Siekia sukurti sėkmingiausią Latvijos startuolį

Verslas

2016.08.19

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Siekia sukurti sėkmingiausią Latvijos startuolį

Restoranų pasiūlymų platformos „Qfer“ įkūrėjas - Arturs Burnins. Asmeninio albumo nuotr.

Su latviu Artūru Burniniu, restoranų pasiūlymų platformos „Qfer“ įkūrėju ir generaliniu direktoriumi, pavyko pasikalbėti jam su komanda ruošiantis startui didžiausioje iki šiol rinkoje – Sankt Peterburge. Programėlė šiame mieste pradės veikti jau rugsėjį, ir tai bus jau ketvirtoji šalis, kurioje veiks „Qfer“. Šiuo metu Latvijoje, Kipre ir Lietuvoje veikiančios platformos kūrėjas sako nė neketinantis sustoti. Jo tikslas ambicingas – paversti „Qfer“ pačiu sėkmingiausiu visų laikų Latvijos startuoliu.

Idėja vystėsi ilgai

A. Burnins pasakoja, kad „Qfer“ užuomazgos siekia studijų laikus. Tuo metu susiformavo keturių žmonių komanda iš trijų latvių ir vieno kipriečio. Jie greitai rado bendrą kalbą, suprato turintys vienas kitą papildančių žinių ir nutarė jas išnaudoti kurdami šį tą ypatinga. „Susitikome antrame studijų kurse. Susibendravome ir pradėjome kalbėti apie tai, ką būtų galima kartu nuveikti. Iš pradžių apie jokį startuolį negalvojome. Tada net tokio žodžio nežinojome. Tiesiog norėjome sukurti gerą projektą sau ir savo draugams. Išbandėme kelias idėjas, kol pagaliau viskas nuvedė prie „Qfer“, su kuriuo dabar mes ir dirbame“, – prisimena pašnekovas.

Iš pradžių komanda galvojo apie platformą, kurioje įvairūs prekybininkai galėtų teikti pasiūlymus vartotojams. Visgi gana greitai suprato, kad tai per plati idėja. Iš pradžių jaunieji verslininkai bandė dirbti su visais, pradedant pramogų verslais ir baigiant restoranais. Tik maždaug prieš metus pavyko išsigryninti viziją ir visiškai susitelkti į restoranus.

„Nuo pat pradžių mūsų idėja buvo sujungti pasiūlymų platformą ir socialinio tinklo koncepciją. Aišku, ji buvo labai drąsi. Ilgainiui supratome, kad mes ne tik bandome apžioti per plačiai, bet ir apsunkiname gyvenimą vartotojams. Visiškai persikėlėme į mobiliąją erdvę, supaprastinome pačią programėlę, bet mūsų tikslas yra ją nuolatos tobulinti. Norime, kad „Qfer“ ne tik teiktų pasiūlymus, bet ir suteiktų vartotojams informacijos apie tai, ką veikia jų draugai, kas nauja restoranuose ir t. t.“ – pasakoja A. Burnins.

Nors „Qfer“ jau netrukus veiks keturiose šalyse, pašnekovas dar neskuba džiaugtis laimėjimais ir esamus rezultatus vertina gana atsargiai. Anot jo, planai ir norai yra nepalyginamai didesni, todėl nevalia prarasti koncentracijos. „Tikrai nesakyčiau, kad mes jau esame tarptautinis verslas. Visgi esame dar tik ilgos kelionės pradžioje. Šiuo metu dirbame savo pagrindinėje rinkoje Latvijoje, taip pat Lietuvoje, Kipre ir kartu ruošiamės startui Sankt Peterburge, jis numatytas rugsėjį. Mūsų noras –susitelkti į didžiuosius miestus ir sukurti visą jų tinklą, kad keliaudamas po Europą žmogus galėtų mūsų programėlėje nuolatos gauti patrauklių pasiūlymų“, – aiškina „Qfer“ įkūrėjas.

Konkurencijos nebijo

A. Burnins pripažįsta, kad „Qfer“ startas buvo gana lėtas. Ilgokai reikėjo įtikinėti potencialius partnerius, kad platforma gali būti jiems naudinga. „Pačioje pradžioje paprasčiausiai nebuvo labai paprasta aiškiai išdėstyti mūsų veikimo principus. Kai pradėjome veikti Latvijoje, labai ilgai reikėjo tai aiškinti prekybininkams. Visgi restoranai gana dažnai yra senamadiški. Jie vis dar labiau linkę naudoti skrajutes ir panašias priemones. Tačiau daug su jais kalbėjomės ir pamažu įtikinome. Dabar, kai verslai įsitikino programėlės nauda, viskas jau daug paprasčiau“, – teigia jis.

 

„Pagrindinis mūsų išskirtinumas tas, kad „Qfer“ kuriame su mintimi, jog tai turi būti pasaulinė platforma. Lietuvoje matome produktų, sukurtų būtent vietinei rinkai, o jeigu kuri jai, paskui daug sunkiau prisitaikyti kitoje šalyje.“

A. Burnins.

 

Pasiekus tam tikrą lygį Latvijoje, logiškas žingsnis buvo su „Qfer“ peržengti pietinę šalies sieną. Lietuvoje programėlė veikia jau kelis mėnesius. Galėjo pradėti ir anksčiau, bet, pasirodo, lietuviai turėjo specifinių reikalavimų. „Daugiausia darbo reikėjo vertimams. Tai mus net kiek nustebino. Lietuviai mėgsta produktus, kuriuose kalba sklandi ir nepriekaištinga. Jie nemėgsta slengo ir panašių dalykų, todėl reikėjo pasistengti. Tačiau šiaip pačios rinkos yra gana panašios. Panaši ir restoranų rinka bei vartotojų įpročiai. Dirbame čia dar tik kelis mėnesius, bet manome, kad galime pasiekti tokių pačių rezultatų kaip ir Latvijoje“, – neabejoja pašnekovas.

Lietuvos rinka kiek sudėtingesnė, nes čia jau buvo daugiau panašių produktų. Nors latviai konkurencijos tikrai nebijo, bet ir konkurentų nenuvertina. „Visada bus kas nors, kas daro kažką panašaus. Lietuvoje tikrai yra keli startuoliai, panašūs į mus. Tačiau mes manome, kad galime pasiūlyti daugiau. Mums pavyksta pritraukti didžiuosius restoranų tinklus, pradedant „Subway“ ar „Hesburger“ ir baigiant „Čili“. Pagrindinis mūsų išskirtinumas tas, kad „Qfer“ kuriame su mintimi, jog tai turi būti pasaulinė platforma. Lietuvoje matome produktų, sukurtų būtent vietinei rinkai, o jeigu kuri jai, paskui daug sunkiau prisitaikyti kitoje šalyje“, – įsitikinęs A. Burnins.

Akiratyje – visas pasaulis

Latviją ir Lietuvą „Qfer“ vertina kaip puikų atspirties tašką, siekiant gerokai didesnių tikslų. Ambicijų startuoliui netrūksta. „Šiuo metu aktyviai stebime situaciją visoje Europoje, išskyrus Šiaurės šalis. Tačiau po Europos nesustosime. Norime persikelti ir į Aziją. Tai dideli iššūkiai, bet mes jiems pasirengę. Kol kas planuojame dirbti iš Latvijos. Tai puiki vieta dirbti ir gyventi. Žinoma, kiekvienoje šalyje, kurioje dirbame, turime savo atstovus. Viskas priklausys nuo situacijos, bet pagrindinį biurą matome būtent Latvijoje“, – teigia pašnekovas.

Verslininkas pabrėžia, kad Latvijai, kaip ir Lietuvai, šiuo metu labiausiai reikia didelio „Exit“, visiems žinomos sėkmės istorijos. Ir „Qfer“ yra pasirengęs ją sukurti. „Aišku, antrojo „Skype“ nebus. Tačiau estai turi ne tik jį. Tas pats „TransferWise“ šiuo metu labai stipriai auga, sulaukia daug žiniasklaidos dėmesio. Latvijoje mes turime įdomių produktų, bet nė vienas jų nėra toks masinis. Norime, kad „Qfer“ toks taptų. Esame tikri, kad galime tai padaryti. „Skype“ mes netapsime, bet galime tapti restoranų „Uber“. Tiesą sakant, mes veikiame gana panašiu principu. Tik laikas parodys, ar mums pavyks pasiekti šį tikslą. Tačiau atkakliai to sieksime“, – žada A. Burnins.

„Qfer“

231-1471526497-546808.png 231-1471526497-726303.jpg 231-1471526497-996753.png 231-1471526497-391216.png 231-1471526497-361926.png 231-1471526497-690143.png

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.