...

Kartu rinko braškes, o dabar plėtoja arbatos restoranų verslą

Verslas

2015.11.02

Autorius: Julija Kurilaitė

Temos: .

Kartu rinko braškes, o dabar plėtoja arbatos restoranų verslą

„Local T“ įkūrėjai - Justas Vėžys ir Dovainis Sinkevičius. Asmeninio archyvo nuotr.

Vos prieš dvi savaites Vilniuje, Dominikonų gatvėje, duris atvėrė pirmasis lietuviškos arbatos restoranas. Jo įkūrėjai yra du ambicingi jauni vaikinai – iš Jonavos kilęs Justas Vėžys (26) ir varėniškis Dovainis Sinkevičius (24). Susipažino jie turbūt daugumai studentų pažįstamomis aplinkybėmis, studijų laikais plušėdami braškių laukuose užsienyje. Pažintis buvo lemtinga: grįžę į Lietuvą, vaikinai toliau palaikė ryšį, kol vieną dieną, jau bręstant mintims imtis verslo, susitarė susitikti ir apie tai pasišnekėti. „Sėdome, išsikepėme sumuštinių, kalbėjome ir prisikalbėjome“, – šypteli vienas iš „LOCAL T“ įkūrėjų J. Vėžys ir toliau pasakoja „BZN start“ skaitytojams savo sėkmės istoriją.

Pavadinimas atskleidžia ambicingus planus

Šį lapkritį dar vienas arbatos restoranas „LOCAL T“ duris atvers kitoje Vilniaus senamiesčio vietoje – Vilniaus gatvėje. „Turint daugiau erdvės atsiveria platesnės galimybės veikti, o mūsų tikslas – sukurti vietinės arbatos tinklą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, – atskleidžia pašnekovas ir vėliau juokaudamas priduria: – Pirmųjų patalpų ieškojome gana ilgai, dėl antrųjų tiesiog neatsispyrėme pagundai.“

„Šią idėją įgyvendinę ir patikrinę, tuo pačiu verslo modeliu galėsime eiti į bet kurią kitą šalį ir startuoti ne su lietuvišku, o jau su vietiniu produktu, todėl yra realių galimybių „LOCAL T“ padaryti pasauliniu prekių ženklu“

J. Vėžys

Kalbėdamas apie arbatos restorano pavadinimą, J. Vėžys pasakoja, kad iš pat pradžių buvo numatytas nelietuviškas įmonės pavadinimas, kad atvykę turistai suprastų, jog čia galės paskanauti vietinės arbatos ir kavos. Tačiau verslininkas įspėja nedėti lygybės ženklo tarp įmonės veiklos ir lietuviškos produkcijos. „Šis pavadinimas neturi būti tapatinamas konkrečiai su lietuviška arbata. Mūsų verslo idėja turi būti lengvai keliaujanti, kad nesusidarytų kliūčių plėstis svetur“, – sako jis.

Ryžtingai pirmuosius žingsnius verslo pasaulyje žengiantys „LOCAL T“ įkūrėjai įsitikinę, kad reikia gerai apgalvoti ne tik pačias smulkiausias detales, tačiau, tikint savo idėja, žvelgti globaliau. „Keisti prekių ženklą, logotipą, o galbūt net ir visą arbatinės koncepciją, tarkime, po dvejų metų mums nesinorėjo, todėl jos pavadinimas orientuotas į ateities plėtros planus“, – paaiškina verslininkas.

Ilgai puoselėtos mintys ir parengiamieji darbai

Pašnekovas pasakoja, kad mintys apie savo verslą jau seniai tūnojo galvoje, o kadangi mėgo suktis virtuvėje, kurį laiką svajojo, kad vieną dieną atidarys savo sumuštinių barą. Jo kolega ir verslo partneris D. Sinkevičius beveik prieš penkerius metus susapnavo sapną, nuo kurio ir prasidėjo lietuviškos arbatos restorano istorija. „Atsibudęs jis sapną užsirašė ir po truputį pradėjo tuo domėtis. Kiek vėliau idėją buvo apleidęs, tačiau pernai „Rotary akademijoje“ su mokytojo patarėjo pagalba ėmėsi rimtų veiksmų jai įgyvendinti“, – pasakoja J. Vėžys.

„Supratome, kad Lietuvoje kol kas nėra tokios arbatinės, tad nusprendėme šią idėją įgyvendinti“, – paprastai ir užtikrintai arbatinės atidarymo priežastį aiškina pašnekovas. Verslo plano sukūrimas ir įgyvendinimas užtruko devynis mėnesius. „Diena iš dienos – devyni mėnesiai pasiruošimo. Pradžia buvo tokia, kad mes keturis mėnesius nuolatos apie tai galvojome. Eini į darbą – galvoji, eini iš darbo namo – vėl mąstai, susitikdavome ir dalydavomės savo mintimis, ieškojome informacijos, skaičiavome ir viską analizavome“, – pačią pradžią prisimena J. Vėžys.

Unikali lietuviška produkcija

„Pradėdami verslą neturėjome praktiškai jokių žinių, tik savo patirtį, tačiau užteko didžiulio noro“, – tikina bendraįkūrėjis. Arbatos asortimentą rinko D. Sinkevičius. „Pradėjome nuo įvairios žolelių arbatos, po kurio laiko atsirado džeminė bei medaus arbata ir nuo to laiko asortimentas vis plėtėsi. Atradome vieną ūkininką, kuris pats renka žoleles, jas džiovina, apdoroja ir fermentuoja. Nuvykome į Anykščius ir jis mums parodė visą arbatos gaminimo, ruošimo bei vartojimo ritualą. Likome sužavėti“, – entuziastingai pasakoja J. Vėžys.

Be lietuviškos arbatos, „LOCAL T“ prekių asortimente galima rasti įvairios lietuviškos kavos. Savo lankytojams įkūrėjai siūlo gilių, kiaulpienių, gudobelių, cikorijų ir morkų kavą, taip pat gamina lietuvišką kapučiną. „Mano žiniomis, esame pirmieji, pradėję gaminti lietuvišką kapučino kavą“, – atskleidžia J. Vėžys. Prie karštų gėrimų galima išsirinkti ką nors iš konditerijos gaminių – pagal jų receptą gamintą sumuštinį, pyrago gabalėlį ar tradicinį lietuvišką grietinėtį, kurį jie pervadino į „šypsenėtį“. Ateityje savo lankytojus žada džiuginti ne tik jau turimu valgiaraščiu, bet ketina užsiimti ir švietėjiška veikla – vesti paskaitas apie arbatą, jos gėrimo ceremonijas ir pan.

Verslo idėja neturi geografinių ribų

Verslo įkūrėjai pasakoja, kad orientuojasi ne tik į lietuvišką, bet ir į kitų šalių vietinę kavą. „Šią idėją įgyvendinę ir patikrinę, tuo pačiu verslo modeliu galėsime eiti į bet kurią kitą šalį ir startuoti ne su lietuvišku, o jau su vietiniu produktu, todėl yra realių galimybių „LOCAL T“ padaryti pasauliniu prekių ženklu“, – ambicingus ateities planus atskleidžia verslininkas. Paklaustas apie išsikeltus tikslus, jis užtikrintai atsako: „Mūsų tikslas – Europa. Taip pat norime atsidaryti ir visapusiškai veikti JAV rinkoje, o paskui keliauti į Azijos šalis. Pats didžiausias įvertinimas ir tikslas mums būtų Rytų šalys, kur arbatos kultūra yra labai stipri ir giliai įsišaknijusi.“

Jaunatviškas maksimalizmas, tikėjimas savo jėgomis ir begalinis šių jaunų verslininkų ryžtas yra puikus pavyzdys visiems, norintiems pradėti savo verslą. Ką jie galėtų patarti ar palinkėti savo kolegoms? „Iš pradžių reikia daug skaityti, o paskui – dar daugiau, – juokiasi J. Vėžys ir surimtėjęs tęsia: – Skaitymas plečia akiratį, lavina protą ir nukreipia tave teisingu keliu, galinčiu tau tapti tinkamu būdu įgyvendinti savo idėjas. Būk ramus, drąsus ir užtikrintas. Iš visų situacijų yra išeitis.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.