Prekyba internetu: svarbiausia būti matomam
2021.08.05
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Dažna elektroninės prekybos sferos naujokų klaida – koncentravimasis tik į patį elektroninės parduotuvės sukūrimą, tikintis, kad, sukūrus parduotuvę, visas darbas jau bus padarytas. Vytauto Didžiojo universiteto Ekonomikos ir vadybos fakulteto Marketingo katedros docentė dr. Asta Kyguolienė atskleidžia savo įžvalgas, kokių dar komponentų reikia, vystant sėkmingą elektroninę prekybą.
Vien parduotuvės dažniausiai neužtenka
Pirmas žingsnis, ruošiantis įeiti į elektroninės prekybos rinką – elektroninės parduotuvės sukūrimas: „Elektronines parduotuves skaičiuojame tūkstančiais, tad didžiausia užduotimi tampa žmonių atvedimas į sukurtą elektroninę parduotuvę.“ Vis dėlto, tai, kad parduotuvė jau sukurta, dar ne viskas. Kaip teigia dr. A. Kyguolienė, jei elektroninėje parduotuvėje nesilanko potencialūs pirkėjai, parduotuvė bus bevertė. Būtent dėl to reklama yra išskirtinai svarbi, padedanti atvesti žmones iki parduodamų produktų ar paslaugų.
Kaip vienus esminių geros elektroninės parduotuvės veikimo principų pašnekovė neabejodama įvardija nuotraukas, produktų pateikimą, aprašymus, apmokėjimo, produktų pristatymo, grąžinimų sprendimus. Tai, anot dr. A. Kyguolienės, yra ypač svarbūs aspektai: „Puslapio dizainas – tarsi fizinės parduotuvės vitrina, apsipirkimo patirtis tampa esmine. Taip, nuo to reikia pradėti. Tačiau po to vis dėlto būtina pagalvoti, o kas toliau, kaip žmonės sužinos apie jūsų elektroninę parduotuvę, siūlomus produktus ir paslaugas? Tad be reklamos dažna elektroninė parduotuvė tiesiog neišgyvena, nes paprasčiausiai nesulaukia pirkėjų srauto, nors gal visa kita ir apgalvota tinkamai.“
Svarbiausia būti matomam
Dar labiau gilinantis į elektroninės parduotuvės reklamos subtilybes, automatiškai kyla klausimas, kokius reklamos kanalus reikėtų naudoti. Kaip aktualiausią priemonę pašnekovė įvardija reklamą internete, nors reklamos kanalų pasirinkimas ir yra didelis.
„Google Ads“, remarketingas, reklama socialiniuose tinkluose – pagrindinės priemonės, į kurias vertėtų susikoncentruoti pačioje pradžioje. Tinkamai parinkti ne tik prekių ženklo, bet ir bendriniai, tiksliniai, raktažodžiai „Google Ads“ reklaminėse kampanijose gali atvesti vartotojus į jūsų elektroninę parduotuvę, remarketingas leidžia rodyti vėliau reklamą tam, kas jau apsilankė jūsų parduotuvėje, bet galbūt dar neįsigijo prekių ar galėtų įsigyti pakartotinai. Šie vartotojai labai svarbūs, nes jie jau buvo jūsų svetainėje ir jų nereikėtų lengvai paleisti, priminti apie save“, – pataria VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto Marketingo katedros docentė. Tiesa, pašnekovė priduria, kad naudojant socialinius tinklus verta apgalvoti, kokia yra tikslinė auditorija ir kurie socialiniai tinklai bus tinkamiausi pagal tikslinę auditoriją.
Žinoma, verta neužmiršti, kad svarbu ir pačios elektroninės parduotuvės optimizavimas. Dr. A. Kyguolienės nuomone, nuo to priklauso, kokioje vietoje „Google“ paieškoje bus matoma elektroninė parduotuvė: „Tai sudėtingas ir ilgas darbas, kuriam reikia išmanymo, tačiau būti matomam organinėje paieškoje būtina.“
Prireiks tinkamai pasverti finansines galimybes
Be abejo, nieko nėra nemokamo, tad svarbu įsivertinti savo finansines galimybes. Taip pat svarbu suprasti, kad jums priklausančiuose kanaluose pateikiama informacija, patys kanalai jau savaime yra reklama: „Pati elektroninė parduotuvė, jos patogumas, dizainas, jūsų elektroninės parduotuvės, socialinių tinklų turinys – tai taip pat reklama. Tad kurdami turinį – jau užsiimate reklama. Jau nekalbant apie tai, kad, jei jūsų kuriamas turinys įtraukia žmones, skatina dalintis turiniu, jį aptarti, kas taip pat tampa reklama, kuri sklinda savaime, apie jus pradeda kalbėti patys vartotojai.“ Tad iš esmės, galima sakyti, kad reklama naudinga, bet reikia pasverti galimybes ir apsibrėžti, kokios naudos tikimasi. Gal būti, kad net ir pačios internetinės parduotuvės kuriamas turinys, produkcija atneš nemenką naudą iš reklamos srities.
Tiesa, kalbant apie biudžetą, kurį apsimoka skirti kuriant reklamos kanalą, VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto Marketingo katedros docentė sako, kad nėra biudžeto, kurį būtų galima pavadinti optimaliu: „Apibendrintai galima teigti, kad biudžetas priklausys nuo keliamų tikslų ir dažnai, deja, nuo galimybių. Taip pat nuo to, ką nuspręsite naudoti: „Google Ads“, reklamą socialiniuose tinkluose, remarketingą, ar viską kartu. Taip pat, kas tai darys: patys ar ieškosite profesionalų pagalbos. Jei kalbame apie mokamą reklamą, pradžiai, dirbant savarankiškai, būtų galima pradėti skiriant 100 eurų mėnesiui.“
Rezultatui pamatyti prireiks laiko
Pašnekovė dr. A. Kyguolienė pataria, prieš pradedant galvoti apie reklamą, pirmiausia apgalvoti savo siekius, tikslus, apsibrėžti tikslinę auditoriją, o tada įvertinti, kuriuo iš būdų ar kokiu jų deriniu galite pasiekti šiuos tikslus. Be to, verta įsivertinti, kiek skirsite pinigų, kaip ir kada matuosite rezultatus: „Prisirišimas bent prie minimalaus veiksmų plano didina tikimybę, kad pasieksite rezultatų.“
Vis dėlto ne kiekvienas sugebės reklamos kanalus įkurti pats, tam reikia specifinių žinių. Tad pašnekovė pataria atidžiai apmąstyti ir nebandyti sutaupyti ten, kur neverta. „Svarbu ne tik paleisti reklamą, bet ir stebėti rezultatus – kas veikia, o kas ne, kaip pavyko pasiekti tikslinę auditoriją, imtis koreguojančių veiksmų, kad kuo efektyviau išnaudotumėte skiriamą biudžetą“, – aiškina dr. A. Kyguolienė ir priduria, kad biudžetą iššvaistyti labai lengva, o gilintis į reklamos kanalus, reklamos efektyvumą, prireiks laiko.
Kita vertus, pasitikėjimas profesionalais leis ne tik sutaupyti laiko, gilintis į pačią elektroninę prekybą, bet ir padės greičiau pasiekti rezultatų. Taip pat svarbu nepamiršti, kad būtina tinkamai parinkti ne tik kanalus: „Pati reklaminė žinutė, turinys yra ne mažiau svarbūs, nes kartais netinkamas turinys gali neleisti pasiekti norimo rezultato, ir tai visai nepriklausys nuo to, ar dirbote savarankiškai, ar tai darė profesionalai. Juk reklama – ne tik mokslas, bet ir menas.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.