Kiek kainuoja sėkminga e. prekybos pradžia?
2015.04.01
Temos: Pardavimai.
„Kiekvienas mūsų tikriausiai nori sukurti kokį nors sprendimą, leidžiantį uždirbti daug pinigų. Ir visi mano, kad, įkūrus e. parduotuvę, tai įvyks savaime. Deja… Sėdėdami ant lovos ir atnaujindami savo pardavimą, pinigų neuždirbsite. Į tai reikia įdėti labai daug darbo“, – šitaip savo pranešimą konferencijoje „E-komercija ’15“ pradėjo įmonės „Kavos draugas“ vadovas Aurimas Vainauskas.
Linksma ir vertinga pradžia
„Mes „Kavos draugą“ pradėjome prieš penkerius metus ir dar nežinodami, ką veiksime, pradėjome kurti logotipą. Nors jo net nepanaudojome… Aš tiesiog labai norėjau turėti savo verslą. Su draugu nuvažiavome į parodą ir ieškojome idėjų, kuo prekiausime. Radome japonų bendrovę, pristatančią inovaciją rinkoje – kavos filtrus. Mes sakome, gerai, perkame. O jie sako, kad ši įranga kainuoja milijoną. Na, aišku, mes pinigų visai neturėjome ir įrangos nepirkome. Tai ką mes padarėme? Užsisakėme 100 tūkst. filtriukų, kad išbandytume rinką ir pigiai pasižiūrėtume, ar tai veiks Lietuvoje“, – apie savo veiklos pradžią energingai kalba verslininkas.
Augti reikia pradėti kuo pigiau. Negalima prisigalvoti sistemų elektroniniams sprendimas, kurie truks metus ar dvejus, nes rinka yra tokia dinamiška, kad viskas keičiasi labai greitai.
A. Vainauskas
„Taigi, filtriukai keliauja. Ką reikia daryti toliau? – linksmai pasakoja A. Vainauskas. – Taigi piešėme pakuotę. Man ji dabar kelia juoką, nes savęs tikrai neparduoda. Gerai… Tačiau mes neturime jokios praktinės patirties. Mes mokomės. Ką darome toliau? Randame būdų, kaip rankomis supakuoti kavos filtriukus. O tuomet reikia parduoti. Imu telefoną, skambinu visiems didžiausiems prekybos tinklams ir siūlau pirkti. Aišku, niekas man nei atsiliepia, nei atsako į laiškus… Skambinau į 30 įstaigų. Atsiliepė vieno didžiausių prekybos centrų pirkimo vadybininkas. Jis paprašė atsiųsti rinkodaros planą, savo strategiją. Klausiu, kam to reikia. Aš gi turiu šaunų produktą – tik pirkite ir dėkite į lentynas. Aišku, tuomet nežinojau, nei kas yra rinkodaros planas, nei kas ta rinkodara ir t. t. Aš tik norėjau prekiauti. Kadangi taip man nepavyko, teko atidaryti e. parduotuvę.“
Klientas pats svarbiausias
„Požiūris į klientą, požiūris į darbą, požiūris į komandą“, – svarbiausius darbo e. komercijos srityje aspektus vardija entuziastas. Verslininko požiūris į komandą esą skiriasi nuo daugumos verslų, nes jis renkasi tuos darbuotojus, kurie neturi patirties, bet labai nori mokytis ir nebijo klysti.
„Pats svarbiausias dalykas – tavo klientas, nes pradžioje tai yra viskas, ką turi, – sako specialistas ir priduria, kad, siekiant išsaugoti klientus, kartais reikia pristatyti prekes pačiam, jei kurjeris vėluoja, jei klientas skambina net Kalėdų rytą, privalu atsakyti. – Kartais sulauki daug laiškų iš to paties keisto kliento, kuris nieko nepirks, bet klientai yra svarbiausia, tad turi daryti viską, kad jie būtų patenkinti.“
Sunkus derybų kelias
Pradžioje partneriams ir tiekėjams nauji prekybininkai atrodo nesvarbūs. Tačiau specialistas tikina, kad nereikia nuleisti rankų – reikia rašyti, skambinti. Kada nors jie atsilieps, pakvies susitikti. „Kai pradėjome prekiauti kava ir kavos aparatais, nuvykome pas partnerį. Aš turėjau šiokią tokią viziją, planą, kaip prekiausime, kad mes savo srityje geriausi, viską žinome… Jie rankomis ploja, sako, mums bus džiugu su jumis dirbti, rašomės sutartį. Štai kavos aparatas, pirkite jį už 1 tūkst. litų. Aš sakau, kad bet kurioje parduotuvėje jis kainuoja 900 litų. O jie tvirtina, kad tai geriausia kaina, kokią galiu pasiūlyti“, – savo pavyzdį prisimena A. Vainauskas ir sako, jog mažiems versliukams dažnai taip būna: visur skriaudžia, nori nusukti ir daugiau uždirbti, todėl reikia susiimti ir pasiruošti pradžioje dirbti su mažesne marža ir žinoti, kad lengva nebus.
Svarbus sprendimų tikslas
„Augti reikia pradėti kuo pigiau. Negalima prisigalvoti sistemų elektroniniams sprendimas, kurie truks metus ar dvejus, nes rinka yra tokia dinamiška, kad viskas keičiasi labai greitai. Jeigu sugalvoji kokį nors didžiulį sprendimą metams ar dvejiems, padaryk taip, kad viena jo dalis galėtų pradėti veikti jau rytoj, antroji – po mėnesio… Analizuok kiekvienos įmonės efektyvumą“, – sako ekspertas. Anot jo, reikia nuolat tobulinti sistemą, tačiau neužsidaryti į ratą ir tobulinti vien dėl tobulinimo. Prieš kiekvieną veiksmą reikia užduoti sau klausimą, ar tai padės parduoti daugiau.
Galima didelė verslo plėtra
„Dabartinė mūsų e. versija per penkerius metus yra šeštas variantas, kurį mato žmogus. Kaip viskas prasidėjo? Parduotuvė gimė per vieną naktį su vienu produktu – vienu kavos aparatu ir trijų rūšių kava“, – šypsosi verslininkas. Tuomet jie pagamino antrą variantą, kuriame tilpo daugiau prekių, bet mokėjimo funkcijos vis tiek nebuvo. Komanda metus dirbo ir išsigrynino savo pagrindines stiprybes. Ir tik tuomet ji pristatė tikrą e. parduotuvę, kuri turėjo daug prekių ir funkcijų.
Tačiau tai toli gražu ne pabaiga. „Sprogimą lėmė atidaryta pirmoji fizinė parduotuvė Kaune. Ji nebuvo dideliame prekybos centre ir papildomo srauto neturėjo, bet pirmąjį mėnesį pardavimas išaugo 100 procentų. Dar vienas dalykas, kuris įmonę pakylėjo į viršų, tai plėtra į užsienį. Pradėjome nuo Estijos. Ten dabar turime ir e. parduotuvę, ir fizinę. Pradėjome nuo ten, nes Estijoje kavos ir jos aparatų kultūra stipriai pažengusi į priekį. O Lietuvoje reikia dar nemažai padirbėti“, – įsitikinęs A. Vainauskas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.