Komunikacija augančiam verslui: kas svarbu?

Verslas

2021.11.09

Autorius: Reda Aleliūnaitė

Temos: .

Komunikacija augančiam verslui: kas svarbu?

J. Jankuvienė Asmeninio albumo nuotr.

Naujam ir augančiam verslui svarbūs įvairūs aspektai: tiksliai suformuluoti ir tobulinti verslo strategiją, atrasti ir pažinti savo pirkėją bei sėkmingai skleisti žinią apie save. Pastarasis aspektas glaudžiai susijęs su rinkodara ir komunikacija. Kokia komunikacija reikalinga augančiam verslui? Kaip sukurti strategiją, kokius iššūkius įveikti ir kokių klaidų vengti? Pataria Jolita Jankuvienė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Pepper agency“ viena iš įkūrėjų.

Prekių ženklo stiliaus knyga

Norint parengti komunikacijos strategiją, svarbu suprasti savojo verslo identitetą. Pasak komunikacijos ekspertės, kiekvienam naujam verslui svarbu išsigryninti ir parengti ne tik verslo, bet ir rinkodaros strategiją. „Prekių ženklo rinkodaros strategija tampa viena komunikacijos pamatinių dalių. Nuo jos atsispiriame, pritaikome komunikacijos priemones bei formas, siekdami užmegzti ryšį su vartotoju. Pasiteisina tos komunikacijos strategijos, kurioms profesionaliai pasiruošiama. Jos yra pritaikytos tikslinei auditorijai, o įgyvendinamos glaudžiai ir atvirai bendradarbiaujant su rinkodaros ir komunikacijos profesionalais“, – sako J. Jankuvienė.

Komunikacijos agentūroms dar tenka susidurti su iššūkiu, kad verslo kūrėjai pradeda iš karto galvoti apie komunikacijos strategiją, neturėdami savo prekių ženklo stiliaus knygos (angl. brandbook). „Tai svarbiausia viso prekių ženklo įvaizdžio ir komunikacijos dalis, mūsų „Biblija“. Be jos profesionaliai dirbti sudėtinga. Tik labai aiškiai apsibrėžus savo prekių ženklo ypatumus, galima pradėti galvoti apie komunikacijos strategiją“, – akcentuoja ekspertė.

Profesionalus įvaizdžio kūrimas

J. Jankuvienė pasidžiaugia, kad verslo, ypač naujo ir augančio, bendruomenėje požiūris į komunikacijos poreikį keičiasi. „Įmonės vis daugiau investuoja į šiais laikais, regis, elementarius dalykus: profesionalios fotografo ar vaizdo įrašų gamybos paslaugos, dizainerio darbas, tekstų kūrimas, stilinga ir draugiška vartotojui interneto svetainė. Visa tai kuria prekių ženklo įvaizdį ir reputaciją rinkoje“, – pabrėžia pašnekovė. 

Auditorijos identifikavimas

Komunikacijos strategijos nebus įmanoma apibrėžti, tiksliai neįvardijus savo auditorijos, todėl auditorijos identifikavimas yra vienas kertinių žingsnių naujam verslui. „Auditoriją galima nustatyti keliais būdais: vienas jų – panašių verslo pavyzdžių stebėjimas, jų modelio ir komunikacijos analizė. Kitas būdas – rinkos tyrimas, apklausa. Ją atlikę ne tik išsiaiškinsite produkto ar paslaugų vertę, aktualumą rinkoje, bet ir sužinosite apie savo auditoriją, jos įpročius, poreikius bei elgseną“, – pataria J. Jankuvienė. 

Svarbu suprasti, kad auditorija yra kintanti sąvoka. Pasak ekspertės, svarbu auditoriją nuolat testuoti ir socialiniuose tinkluose, nustatant skirtingas potencialias grupes ir matuojant rezultatus, kokia auditorija daugiausia susidomėjo ir įsitraukė. Visi šie būdai veikia drauge ir vienas kitą papildo, o verslui augant svarbu nepamiršti atnaujinti informacijos, nuolat stebėti aplinką, nes auditorijos įpročiai, pomėgiai ir poreikiai keičiasi, o konkurentai nestovi vietoje.

Tikslingas planavimas ir nuoseklumas

Ekspertės teigimu, naudinga atkreipti dėmesį, kad keičiasi ne tik auditorija, bet ir pati komunikacija. Ji yra it gyvas organizmas, todėl šalia tradicinių komunikacijos priemonių, tokių kaip ryšiai su žiniasklaida, socialinių tinklų ir nuomonės lyderių komunikacija, verta išbandyti ir netradicinius sprendimus. „Interaktyvi žinutė lauko reklamoje, ant viešojo transporto, netikėtai praeivių žvilgsnius prikaustančioje parduotuvės virtinoje ar neįprastoje vietoje mieste. Galbūt netgi komunikacinių žinučių seka, kurią vartotojui reikia pačiam atrasti. Visa tai leidžia prekių ženklui būti dar labiau matomam, išskirtiniam ir įsimenamam“, – įsitikinusi J. Jankuvienė.

Specialistė pataria pagalvoti ir apie komunikacijos nuoseklumą, kadangi tai yra dar vienas svarbus momentas įgyvendinant strategiją. „Verslai ne visada atkreipia dėmesį į nuoseklumą, to vis dar stinga tiek naujų, tiek augančių prekių ženklų komunikacijoje, kaip ir socialinių tinklų turinio originalumo ir emocinio vartotojo įtraukimo, aktyvesnio įmonės vadovų pozicionavimo žiniasklaidoje ir tiksliniuose socialiniuose tinkluose“, – akcentuoja komunikacijos ekspertė pabrėždama, kad efektyvią ir geriausius rezultatus pasieksiančią komunikaciją sudaro tikslingai suplanuota ir nuosekli skirtingų komunikacijos priemonių visuma.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.