Kokie rinkodaros įrankiai padės pritraukti klientų?

Verslas

2015.11.25

Autorius: BZN start

Temos: , , .

Kokie rinkodaros įrankiai padės pritraukti klientų?

MB „Rinkodaros pulsas“ direktorius - Artūras Svirskis. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Naujausios technologijos suteikia vis daugiau galimybių išvengti reklamos ir kitų rinkodarinių sprendimų. Toks patogumas, skirtas vartotojui, ne visada būna naudingas rinkodaros specialistams, siekiantiems sudominti kuo daugiau klientų. Apie naujausias rinkodaros tendencijas, padedančias pritraukti klientų, kalbamės su MB „Rinkodaros pulsas“ direktoriumi Artūru Svirskiu.

Būtina orientuotis į turinį

Šiuolaikinis vartotojas yra išlepintas ir ieško kokybiško turinio. Naujos technologijos leidžia praleisti reklamas televizijoje, užblokuoti jas internete, išvengti reklaminių laiškų, siunčiamų elektroniniu ar realiuoju paštu. „Vartotojas tapo šiek tiek atsparesnis reklamoms ir nesąmoningai arba pasitelkdamas reklamos blokavimo sistemas jų beveik nebepastebi. Šiems laikams reikia sugalvoti tikrai ką nors unikalesnio nei tiesiog reklaminį skydelį internete“, – teigia A. Svirskis.

„Pasaulinė tendencija – turinio rinkodara. Vis daugiau įmonių negaili investicijų kokybiškiems prekių aprašymams, kurie būtų „skaniai“ skaitomi, ir atsisako trumpų, beemocių specifikacijų“

A. Svirskis

Unikalumą galima atrasti sukuriant pridėtinę vertę vartotojui. Turinio rinkodara šiuo metu užima vis didesnę dalį rinkos ir akivaizdu, kad ateityje tik dar labiau populiarės. „Pasaulinė tendencija – turinio rinkodara. Vis daugiau įmonių negaili investicijų kokybiškiems prekių aprašymams, kurie būtų „skaniai“ skaitomi, ir atsisako trumpų, beemocių specifikacijų. Tekstu perteikiamas jausmas ir sukuriamas lūkestis padidina žmogaus įsitraukimą. Žmonės jau geba filtruoti, skiria gerą tekstą nuo teksto, parašyto tiktai SEO optimizacijos tikslais“, – patirtimi dalijasi pašnekovas. A. Svirskis priduria, kad turinys taip pat turi būti konkretus ir skirtas individualiems žmogaus poreikiams arba bent jau priderintas pagal amžių, lytį. Tai, anot pašnekovo, lengviausia padaryti personalizuojant naujienlaiškius arba aiškiai pasirinkti tikslinę reklamos auditoriją.

Segmentacija ir patogumas

Dabar, kai informacijos paieškai žmonės skiria vis mažiau laiko, reklamos įrankiai turi netrukdyti vartotojo, bet kartu gebėti jį patraukti ir sudominti. Netgi elementari reklama gali būti naudinga, jeigu jai pasirinkta tinkama erdvė. Tikslinga savo vartotojus segmentuoti pagal amžių bei lytį ir bandyti juos pasiekti tam tikrais kanalais ir priemonėmis.

„Dar vis pastebima, kad vyresnio (40+) amžiaus žmonės mažiau naudojasi socialiniais tinklais, be to, jie nėra impulsyvūs pirkėjai. Tad tokius žmones geriausia pasiekti per „Google“ paieškos sistemas naudojant „Google AdWords“ ar kitus „Google“ sprendimus. Nepamirština, kad yra pilna specializuotų portalų moterims ar vyrams, taip pat daug forumų pagal tam tikrus pomėgius. Tad reklamavimasis specializuotuose portaluose gali padėti“, – pataria pašnekovas.

Vartotojas vertina patogumą, todėl galimybė lengvai įsigyti prekę suteikia daug pranašumų. Pasaulyje atsirandantys ir sparčiai populiarėjantys tiesioginio pirkimo mygtukai socialiniuose tinkluose kelia tikrą sensaciją pardavimų srityje ir pritraukia vis naujų vartotojų įmonėms. „Manau, šiuo metu tai efektyviausia rinkodaros inovacija. Jų Lietuvoje dar nėra, spėju, kad atsiras per artimiausią pusmetį ar metus, o tada įmonėms paprastės pardavimo procesas ir gali būti, kad gerokai didės pardavimai“, – teigia A. Svirskis.

Kokia reklama dabar yra veiksminga?

Pašnekovas A. Svirskis pateikia kriterijus, kokia reklama dabartinį vartotoją pasiekia ir paskatina pirkti. „Veiksminga reklama turi atkreipti dėmesį, sukelti susidomėjimą ir norą tą daiktą turėti, taip pat turi skatinti veikti. Tarkime, naudojant reklaminius skydelius ir reklamuojant apyrankes, turėtų būti vaizduojamas ne tik pats daiktas, bet moteris arba jos ranka. Žmonės perka ne daiktą, o tai, kaip jis su juo atrodys. Būtina motyvacinė žinutė, skatinantis mygtukas – pirk, užsisakyk dabar. Tokia pat strategija turėtų būti naudojama siunčiant naujienlaiškius. Turinio rinkodaros esmė – lydėti žmones tris žingsnius: dėmesys, susidomėjimas, noras. Straipsnyje būtina nuoroda į el. parduotuvę ar į svetainę, kur žmogus galėtų daiktą nusipirkti“, – pataria A. Svirskis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.