Internetinis verslas: mažėjanti amžiaus bei lyties reikšmė
2021.03.23
Temos: Marketingas, Pardavimai.
Netikėtai įsivyravusi koronaviruso pandemija tapo esminiu reiškiniu, sukėlusiu milžinišką krizę visame pasaulyje. Verslininkų siekis prisitaikyti prie esamos situacijos taip pat atvėrė ir naujų galimybių langą. Internetinis verslas skatina atkreipti dėmesį į naujausias tendencijas.
Tarptautinės elektroninių mokėjimų apdorojimo bendrovės „Make Commerce“ vadovas Lietuvoje E. Toleikis pastebi, jog internetinės prekybos verslo kontekste pasireiškęs spartus augimas leidžia kur kas geriau pažinti tiek internetinio verslo struktūrą, tiek ir pačius verslininkus.
Nors koronaviruso pandemija padarė itin didelę įtaką Lietuvos įmonių plėtrai į internetinės prekybos sferą, vis dėlto augimas buvo pastebėtas dar iki pandemijos. Įmonių, pardavusių prekes ar paslaugas internetu 2017 metais buvo apie 22 proc. 2019 metais šis skaičius išaugo beveik iki 30 proc. Tokia statistika rodo ir savaime didėjantį įmonių interesą prekėmis bei paslaugomis prekiauti internetu, o pandemija šį procesą tik pagreitino.
Internetinėje prekyboje vis dar dominuoja jaunimas
Šiais laikais pradėti elektroninį verslą yra paprasčiau nei bet kada anksčiau. Nepaisant vis didėjančios konkurencijos, tarptautinei asmeninio verslo plėtrai yra pasirengę vis daugiau ir smulkaus internetinio verslo atstovų. Išbandyti tokio pobūdžio verslą pasiryžta ne visi.
Elektroninės prekybos galimybes išmėgina vis daugiau jaunimo, o tarp vyresnių žmonių šis prekybos būdas vis dar išlieka nepopuliarus. Įprastai mažam vyresnių žmonių aktyvumui didelę įtaką daro kompiuterinio raštingumo bei bendrų žinių stygius, tačiau panašu, jog laikui bėgant situacija keičiasi. Statistikos departamento duomenimis, naudotis internetu pradeda vis daugiau vyresnio amžiaus grupei priklausančių asmenų, o kai kurių vyresnio amžiaus grupių aktyvumas internete per penkis metus išaugo beveik perpus. Vis daugiau laiko leisdami internete bei socialiniuose tinkluose, žmonės kur kas aiškiau suvokia savo veiklos perkelimo į internetinę erdvę galimybes.
„Pastebėjome, jog mūsų tarp mūsų klientų vyrauja konkretūs skirtumai, leidžiantys suprasti beveik vienareikšmišką jaunimo dominavimą elektroniniame versle, tačiau pamažu įžvelgiame ir vis didesnį vyresnių asmenų aktyvumą elektroninėje prekyboje“, – teigia E. Toleikis.
Didėjantis moterų verslumas – svarbus rodiklis internetinio verslo kontekste
Pagrindinius elektronine prekyba užsiimančių asmenų tarpusavio skirtumus lemia ne tik žmonių amžius, tačiau ir lytis. Nors jaunimo tarpe elektroniniu verslu panašiai užsiima tiek vyrai, tiek moterys, vyresnių amžiaus grupių kontekste moterų yra kur kas mažiau. Bendri verslumo skirtumai tarp vyrų ir moterų yra pastebimi jau ilgą laiką. Tarptautiniai statistikos duomenys rodo, jog moterys sudaro kiek daugiau nei pusę visų Europos gyventojų, tačiau verslo savininkų kontekste – vos apie trečdalį. Tokį moterų pasyvumą versle įprastai lemia keli esminiai faktoriai. Apklausos tyrimai teigia, jog vyresnio amžiaus moterys dažnai nelaiko verslo potencialiu karjeros keliu dėl nesėkmės baimės, patirties ar ambicijų stygiaus bei menko reikalingų žinių bagažo.
„Vyresni nei 50 metų amžiaus asmenys sudaro 12 proc. visų mūsų klientų ir vos 2 proc. šios grupės sudaro moterys. Tuo tarpu 19 proc. visų mūsų klientų užimančioje 25-29 metų amžiaus grupėje moterų yra kur kas daugiau – net 10 proc.“, – akcentuoja „Make Commerce“ vadovas Lietuvai.
Nors bendra vyrų bei moterų situacija versle vis dar išlieka skirtinga, tačiau laikui bėgant tampa vis paprasčiau įžvelgti ir po truputį įsivyraujančius panašumus. Šie panašumai paprastai pasireiškia nuolat didėjančiu moterų verslumo aktyvumu visose amžiaus grupėse. Visgi toks procesas yra gana lėtas, todėl ir pokyčiai kol kas nėra žymūs.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.