...

Internetinės svetainės dizaino gudrybės

Verslas

2016.02.15

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: , .

Internetinės svetainės dizaino gudrybės

„Creative Partner“ projektų vadovė - Monika Zelepūgaitė. Asmeninio archyvo nuotr.

Ne paslaptis, kad lankytojas pirmąjį įspūdį ir nuomonę apie tinklalapį bei jo savininką susidaro per pirmąsias sekundes. Tad dizainas yra itin svarbi tinklalapio dalis. Tai raktas, vedantis į sėkmingą kontaktą su vartotoju. Apie dizaino subtilybes ir gudrybes teiravomės sėkmingai internetinius projektus vykdančios bendrovės „Creative Partner“ projektų vadovės Monikos Zelepūgaitės.

Kas lemia projekto sėkmę?

Anot pašnekovės, vadovaujant projekto kūrimo procesui, su dizainu susiduriama kiekvieną dieną. „Projektų vadovas privalo sekti internetinio dizaino tendencijas, suprasti bei išmanyti jo subtilybes. Šie įgūdžiai ne tik padeda sėkmingai suvaldyti projektą, bet ir perteikti klientui jo idėją, įvardyti siektiną rezultatą. Itin svarbi projekto bandymo dalis. Būtina kruopščiai patikrinti visas puslapio sudedamąsias dalis“, – dėsto M. Zelepūgaitė.

 

„Siekiant išskirtinumo, nereikia pamiršti ir apie funkcionalumą. Nėra universalaus šrifto, tinkančio visiems internetiniams projektams. Visuomet svarbiausia galvoti apie turinį. Jei jis bus nepatogus skaityti, nepatrauklus, vadinasi, bus netinkamas“

M. Zelepūgaitė

 

Norint pasiekti geriausią rezultatą, dar prieš kuriant dizainą reikia atlikti paruošiamuosius veiksmus. „Pirmiausia atliekama kliento ir jo veiklos analizė, detalizuojama veiklos specifika, esami konkurentai. Kitas etapas – koncepcijos kūrimas. Čia itin svarbu aiškiai suformuluoti bei perteikti projekto tikslą. Tai daro įtaką dizaino stilistikos pasirinkimui“, – aiškina bendrovės „Creative Partner“ projektų vadovė.

Komunikacija su dizaineriu

Pašnekovė pabrėžia, kad viso projekto įgyvendinimo metu būtina bendrauti su dizaineriu. „Projekto vadovas techniškai ir struktūriškai gali priimti sprendimus ir juos pristatyti klientui, tačiau to nepakanka. Būtina rasti bendrą sinergiją su dizaineriu. Svarbiausia nuo pat projekto pradžios aiškiai suformuluoti užduotis, kad tiek projektų vadovo, tiek dizainerio turima galutinė vizija sutaptų. Taip nuo pat pradžių panaikinama nesusikalbėjimo rizika. Nereikia bijoti diskusijų ir sprendimo ieškojimo būdų“, – pataria M. Zelepūgaitė.

Šrifto pasirinkimas

Vienas svarbių dizaino elementų – pasirenkamas šriftas. „Fantazija ir pasirinkimo galimybės šiuo atveju yra labai plačios. Siekiant išskirtinumo, nereikia pamiršti ir apie funkcionalumą. Nėra universalaus šrifto, tinkančio visiems internetiniams projektams. Visuomet svarbiausia galvoti apie turinį. Jei jis bus nepatogus skaityti, nepatrauklus, vadinasi, bus netinkamas“, – aiškina pašnekovė.

Pritaikymas mobiliesiems įrenginiams

Pastaruoju metu sėkminga internetinė svetainė tiesiog privalo būti pritaikyta mobiliesiems telefonams bei planšetiniams kompiuteriams. Anot projektų vadovės, šis žingsnis taip pat daro įtaką dizainui. „Jau priimant dizaino sprendimus, būtina galvoti apie kitą etapą – pritaikymą mobiliesiems įrenginiams. Elementų struktūros, piešiniai, pateikimas – viskas turi būti iš anksto apgalvota ir pritaikyta optimizuoti tiek mobiliesiems įrenginiams, tiek įvairaus dydžio kompiuterių ekranams. Slinkimas suteikia dizaineriui daugiau laisvės improvizuoti. Čia galima varijuoti stiliais, labiau išreikšti svetainės unikalumą“, – dalijasi M. Zelepūgaitė.

Bendrovės „Creative Partner“ projektų vadovė teigia, kad projektai visų pirma turi būti patogūs, informatyvūs ir vizualiai patrauklūs. „Svarbiausia išlaikyti pusiausvyrą tarp dizaino elementų, jo vizualumo ir paprastumo naudotis. Atskaitos tašku privalo būti patogumo vartotojui veiksnys“, – pabrėžia ji.

Karaliumi tampa nebe turinys, o vizualumas

Dabar, kai informacijos srautai yra begaliniai, retas vartotojas nuosekliai perskaito siūlomus tekstus. Vizualiai pateikiamą informaciją vartotojas mėgsta labiau ir ją įsisavina lengviau. „Nebūtina stengtis parašyti kuo daugiau įrašų naujienų skiltyje. Tiesą pasakius, jei klientas žino, kad neturės vartotojui aktualių naujienų arba tiesiog neturės tam laiko, geriau apskritai atsisakyti naujienų skilties. Juk prieš metus ar daugiau įkeltas įrašas tik gadins įmonės įvaizdį ir rodys nepagarbą esamiems ar potencialiems klientams. Renkantis, kokią informaciją pateikti interneto svetainėje, verta pasverti, kad vizualios medžiagos pasirinkimas bus efektyvesnis ir patrauklesnis“, – mintimis dalijasi mergina.

Anot M. Zelepūgaitės, tinklalapiai turėtų būti kuo asmeniškesni. Šiam tikslui pasiekti puikiai tiks ne pirktinės, o individualios nuotraukos. „Pavyzdžiui, jei tai yra konkreti įmonė, geriausias pasirinkimas būtų užfiksuoti ir pasidalyti įmonės akimirkomis, aplinka. Nebūtina imituoti fotosesijų. Reportažinės nuotraukos puikiausiai perteiks įmonėje vyraujančią atmosferą, nuotaiką bei verdantį gyvenimą. Žinoma, visa tai turi būti atliekama profesionalių fotografų. Papildoma investicija, skirta profesionalioms nuotraukoms, tikrai atsipirks ir lygiagrečiai bus kuriamas kokybiškas įmonės įvaizdis“, – dėsto pašnekovė ir atkreipia dėmesį, kad svarbiausia išlaikyti pusiausvyrą tarp vaizdo ir patogumo naudoti. Tai lemia didžiąją dalį projekto sėkmės.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.