6 būdai, kaip išgyventi "Facebooke" šiais metais
2014.01.21
Temos: Marketingas.
Rašėme neseniai apie sumažėjusį “Facebooko” pasiekiamumą ir “kas dėl to kaltas”. Aš pasistengsiu šiek tiek plačiau paaiškinti, kas vyksta, ir pasiūlyti keletą veiksmų, kad šių pasikeitimų poveikis būtų minimalus.
Pirmiausia – kas gi vis dėlto vyksta?
Du svarbiausi “Facebooko” pranešimai, susiję su vis plačiau eskaluojamu pasiekiamumo mažėjimu, buvo paskelbti praėjusių metų pabaigoje. Vienas jų buvo labai malonus visiems naujienų portalams ir šiaip, įdomų turinį kuriantiems. Jame “Facebookas” rašė, kad nuo šiol nuorodos į straipsnius bus žymiai labiau vertinamos negu, tarkim “memeų” ar juokingų “gifų” įrašai. Tą netruko pajusti daugybė naujienų portalų – daugelio jų lankomumas iš FB jau nuo vasaros pastoviai auga. Ypač atsidarius “Facebooko” mobiliąją versiją, žymiai didesnį skiriamą dėmesį straipsniams pajutau ir aš. Nuorodos į 15min.lt, Time, lrytas.lt ar kitus naujienų šaltinius pasidarė žymiai dažnesnės.
Kadangi dėl vartotojų dėmesio varžosi vis daugiau prekės ženklų, reiktų suprasti, kad jūsų įrašai negali visada pasiekti to paties skaičiaus gerbėjų. Taigi, norint užtikrinti tinkamą distribuciją, pagalvokit apie reklamą – tokiu būdu užtikrinsit, kad jūsų įrašus pamatys daugiau žmonių, jie į juos sureaguos, tuomet padidės ir organinis pasiekiamumas – gražus užburtas ratas.
Būtent dėl pasiūlymo reklamuotis ir kilo nerimas, kad “Facebookas” nedraugauja su marketingistais”, organinis pasiekiamumas yra specialiai drastiškai mažinamas, kad žmonės pirktų daugiau reklamos ir t.t. Tačiau iš tiesų viskas nėra jau taip baisu.
Organinis pasiekiamumas mažėja jau nuo rugpjūčio mėnesio. Tuomet “Facebookas” paskelbė, kad peržiūrėjo savo “EdgeRank” algoritmą ir jį patobulino, atsižvelgdami į vartotojų “Feedbacką apie tai, koks turinys jiems patinka, ką jie laiko patikimais šaltiniais, ar jiems tokie įrašai įdomūs ir t.t.
Taip pat į vertinimą įtraukti ir tokie dalykai, kaip puslapio aprašymo išsamumas (taip taip, dar viena priežastis grįžti prie “About” skilties pildymo), “Negative Feedback” (Hide, Unlike ir t.t.) dažnumas ir netgi tai, koks puslapio gerbėjų kiekis “persidengia” su kitų puslapių, kurie jau laikomi patikimais, gerbėjų bazėmis. Tada tokį algoritmą “Facebookas” išbandė su nedidelėmis grupėmis vartotojų, o pamatę, kad tai veikia labai gerai, po truputį šiuos pakeitimus pritaikė visame tinkle.
Kol kas lietuviams tai negręsia (nes ‘Facebooko” algoritmai lietuvių kalbai taip greitai nepritaikomi), tačiau dabar algoritmas netgi atpažįsta įrašus iš serijos “Like this, if you agree, that December is awesome!” – “like” prašymas tiesiu tekstu greitai nebeveiks taip gerai, nes tokius įrašus paprasčiausiai matys vis mažiau žmonių.
Tai ką daryti, kad mūsų įrašus matytų?
Pirmiausia, reikėtų nustoti traktuoti “Facebooką” kaip kažkokią stebuklingą nemokamą reklamos priemonę. Ir dar labiau – tikėtis, kad kažkas stengsis, kad tik jūs galėtumėt kuo daugiau žmonių užspamint savo žinutėmis nemokamai. Nepamirškim, kad šis socialinis tinklas pirmiausiai orientuotas į VARTOTOJUS, ne į nemokamos reklamos norinčius marketingistus. Niekas nieko jums(mums) nėra skolingas, todėl piktintis, kad mažėja galimybių kažką padaryti nemokamai būtų gan kvaila. Tačiau pateikiu kelis patarimus, kaip tai padaryti:
1. Dažnesni įrašai. Taip, esame ne kartą sakę, kad per dažni įrašai gali padaryti jums meškos paslaugą, tačiau, jei turit, ką pasakyti – pabandykit rašyti ne kartą, o du per dieną ir pažiūrėkit, kaip tai veikia “Negative Feedback” rodiklį. Jei situacija neblogėja – pabandykit įsprausti ir trečią įrašą, ir taip toliau. Tokiu būdu padidinsit pasiekiamą auditoriją (skirtingu metu prie “Facebook” prisijungusius savo gerbėjus). Svarbiausia – stebėti, ar nieko neužknisat 🙂
2. Tinkamo laiko paieška. Stebėkit, kuriuo metu publikuojami įrašai gauna daugiausiai organinio pasiekiamumo. Planuokit savo įrašus būtent tam laikui, išnaudokit kiekvieną galimybę savo įrašą ištransliuoti kuo didesnei auditorijai.
3. Turinys, į kurį žmonės reaguoja. Kategorizuokit įrašus, stebėkit, kokios temos rezonuoja ir susilaukia didžiausio pasisekimo.
4. Reklama. Taip, čia kalbu apie nemokamus būdus. Tačiau turiu paminėti ir ją, kadangi reklamos naudojimas padės jums padidinti nemokamą pasiekiamumą, taigi, kažkuria prasme, ir ji priklauso šiame sąraše 🙂 Teisingai “sutargetinus” reklamas, išnaudojant tokias funkcijas kaip “Custom Audiences”, galite nesunkiai suformuoti auditoriją, kurioje – tik, pvz., jūsų naujienlaiškio gavėjai. Galimybės beribės.
5. “Ar tikrai tai įdomu?” Kaskart prieš kažką rašydami, paklauskit savęs, ar jūsų tikslinei auditorijai ši informacija tikrai įdomi, aktuali ir nauja. Ar jie norės tuo pasidalinti su savo draugais? Ar jiems kils noras peržiūrėti jūsų pasidalintą nuotrauką? Spustelti jūsų paskelbtą nuorodą?
6. Analizė. Taip, apie tai kalbėjau 1-3 punktuose, tačiau turiu pabrėžti ir išsiplėsti, nes analizuoti reikia ne tik, kuris įrašas ar jų kategorija sulaukė didžiausio pasisekimo. Matuokite viską, ką tik galite matuoti. Pamatę, kas atsiperka, įvertinę galutinę “Facebooko”, kaip reklamos kanalo, kainą, galėsite ramiai ją palyginti su kitais kanalais – TV, portalais, spauda ir t.t. – ir suprasti, kur reklamuotis jums apsimoka labiausiai.
Juk jums to ir reikia – ne kanalo, kuriame galite reklamuotis pigiai, bet kanalo, kuris atneštų didžiausią naudą už kiekvieną išleistą litą.
Neseniai startavo naujas įrankis, padėsiantis jums dar lengviau įgyvendinti aukščiau išvardintus patarimus, ir dar daugiau 🙂 Užsukit į www.socialusmarketingas.lt/beta, apsižvalgykit ir pabandykit – juk viskas nemokamai 🙂 Tačiau nepamirškit, kad is įrankis – kol kas dar tik “BETA” stadijoje.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.