...

Kaip įgyvendinti savo idėją su „Kickstarter“?

Verslas

2016.09.22

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Kaip įgyvendinti savo idėją su „Kickstarter“?

Vienas iš lietuvių, kuriems „Kickstarter“ padėjo pasiekti savo svajonę - Vilius Stanislovaitis. Asmeninio albumo nuotr.

Praėjusio dešimtmečio pabaigoje pradėjusi veikti platforma „Kickstarter“ netruko rasti savo vietą startuolių ekosistemoje. Įkėlus savo produktą joje, juk galima ne tik surinkti reikiamą pinigų sumą gamybai, bet ir atlikti savotišką rinkos tyrimą, išsiaiškinti, kiek paklausi yra tavo idėja. Tačiau būtina atsiminti, kad „Kickstarter“ – tai sistema su savomis taisyklėmis ir savais dėsniais. Darydamas joje bet ką ir bet kaip, nieko nepasieksi. Taigi ką reikėtų žinoti ruošiant savo projektą šiai platformai?

Patraukli erdvė atsiskleisti

Vilius Stanislovaitis yra vienas iš lietuvių, kuriems „Kickstarter“ realiai padėjo pasiekti savo svajonę. Parašęs knygą apie interneto telefonijos pradžią, jis pradėjo galvoti ir apie tai, kaip būtų galima ją išleisti. Autorius nutarė leidybai reikalingas lėšas pabandyti gauti būtent minios finansavimo platformoje. Išsikėlęs sau tikslą surinkti 5 tūkst. Australijos dolerių, jis jį pasiekė vos per penkias dienas, o iš viso per kiek daugiau nei mėnesį surinko 12 191 dolerį. Jo knyga buvo išleista pirmuoju 300 kopijų tiražu, o šiandien jau platinama ir „Amazon.com“.

 

„Kiekvienas kūrėjas individualiai pasiskaičiuoja, kiek minimaliai lėšų reikėtų tikslui įgyvendinti. Visų pirma turi būti atsižvelgiama į tai, kiek kainuos pagaminti pirmąją produkto partiją, dizainą ir t. t.“

V. Stanislovaitis.

 

Jis sako, kad „Kickstarter“ bet kokiam startuoliui yra labai palanki erdvė atsiskleisti. Šioje platformoje galima minimaliais resursais patikrinti savo idėjos paklausą, o kartu gauti išankstinius atsakymus. Maža to, „Kickstarter“ leidžia pasiekti pasaulinę auditoriją ir drastiškai padidinti savo žinomumą.

Visgi V. Stanislovaitis perspėja, kad idėjos pristatymui reikia atsakingai pasiruošti. Viskas prasideda nuo tikslo suformulavimo. Kitaip tariant, nuo norimos surinkti sumos įsivardijimo ir termino, per kurį tai turėtų būti padaryta, numatymo. „Kiekvienas kūrėjas individualiai pasiskaičiuoja, kiek minimaliai lėšų reikėtų tikslui įgyvendinti. Visų pirma turi būti atsižvelgiama į tai, kiek kainuos pagaminti pirmąją produkto partiją, dizainą ir t. t. Sakau „minimaliai“, nes visada gali viršyti sumą, tačiau, jei nepasieki minimalaus tikslo, pinigų negauni“, – primena jis.

Esminis elementas – bendravimas

Išsikėlus tikslus, prasideda pasiruošimo etapas. Jo metu pašnekovas pataria perskaityti kuo daugiau informacijos, bendrauti su „Kickstarter“ jau dirbusiais kolegomis. Patartina atlikti ir kitų kampanijų analizę. Tik visa tai atlikus, galima pradėti paties puslapio kūrimo procesą. Produkto aprašymas turėtų būti gana glaustas ir aiškus, lengvai skaitomas. Dar svarbesnis yra reprezentacinis filmukas, kuriam sukurti reikėtų skirti gana daug dėmesio.

„Manau, kad reikalavimas filmuko kokybei priklauso nuo to, koks jūsų tikslas. Galite peržvelgti kampanijas tų kūrėjų, kurie surenka šimtus tūkstančių ar milijonus. Jų filmukai bus profesionaliai sukurti, į juos daugiau investuota. Jei tikslas iki dešimt tūkstančių ar pan., manau, visiškai užteks ir buitinio filmuko. Mano atveju filmukas buvo sukurtas profesionaliai, tačiau padarytas minimaliomis sąnaudomis, nes piniginis tikslas nebuvo itin didelis. Jei jūsų kuriamas produktas yra prabangos prekė, visa kampanija, įskaitant filmuką, turi būti aukštos kokybės“, – teigia V. Stanislovaitis.

Pašnekovas ragina nepamiršti, kad „Kickstarter“ yra būtent minios finansavimo platforma. Esminis jos elementas yra bendravimas su vadinamaisiais rėmėjais, t. y. žmonėmis, kurie skiria projektui pinigus. Tam negalima pašykštėti nei laiko, nei pastangų. Svarbu turėti omenyje, kad rėmėjas bet kada gali atsisakyti savo investicijos, todėl būtina jam nuolatos suteikti informaciją apie projekto eigą, operatyviai atsakyti į iškilusius klausimus.

„Svarbu užmegzti ryšį su rėmėjais dar prieš pradedant pačią kampaniją ir juos paruošti, siunčiant periodinius el. laiškus ir nuosekliai atskleidžiant tai, kas jūs esate, kaip kilo projekto idėja ir t. t. Svarbu, kad jie emociškai įsitrauktų ir kartu su jumis lauktų kampanijos pradžios, o jos sulaukę iškart paremtų idėją ir dalytųsi ja su kitais. Kitas svarbus dalykas – greiti atsakymai (į el. laiškus, komentarus ir t. t.), lūkesčių išpildymas, nuoširdus bendravimas“, – dėsto pašnekovas.

Aiški apdovanojimo sistema

Anot V. Stanislovaičio, labai svarbu sudėlioti ir tinkamą apdovanojimo sistemą, kuri motyvuotų rėmėjus. Ją numatyti būtina, nes žmonės turi jausti, kad paaukoti, pavyzdžiui, 100 dolerių yra geriau nei 80 dolerių. „Geriausias variantas yra išanalizuoti apie 10 panašių kampanijų ir pasisemti idėjų ten. Taip padariau ir aš. Tik neverta persistengti ir pridėti per daug apdovanojimų, kad rėmėjas nesutriktų. Mano atveju buvo nemažai rėmėjų, kurie nežinojo arba neturėjo laiko gilintis, kokį apdovanojimą rinktis. Tad reikia rasti pusiausvyrą tarp per daug ir per mažai“, – aiškina jis.

Tinkamai išsikėlus tikslus, įvykdžius analizę ir suradus auditoriją, o paskui jai patraukliai pristačius patį produktą platformoje „Kickstarter“, tikrai galima tikėtis sėkmės. Tačiau neverta pamiršti ir to, kad ši platforma labiau tinka pirmiesiems projektams, pirmųjų klientų paieškai. Joje suformavus savo auditoriją, reikėtų ieškoti kiek kitokių platinimo būdų.

„Jeigu aš pats turėčiau savo auditoriją, kuri manimi pasitikėtų, gal kitą kartą rinkčiau pinigus jau tiesiogiai, susikūręs asmeninį produkto ar paslaugos tinklapį su galimybe atsiskaityti Paypal mokėjimo sistema. Tuomet nereikėtų „Kickstarter“ sumokėti apie 8 proc. mokesčių. Tačiau kiekvienu atveju reikėtų apskaičiuoti, kas labiau apsimoka: kurti savo tinklalapį su sąskaita ar atiduoti procentą platformai „Kickstarter“, – teigia V. Stanislovaitis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.