...

Verslo etiketas pradedančiam verslininkui

Verslas

2012.09.26

Autorius: Dario Malinowski

Temos: , .

Verslo etiketas pradedančiam verslininkui

Kad ir kas bebūtų, mūsų apranga turi būti švari, tvarkinga ir tinkama konkrečiai situacijai. wallpapers.com nuotr.

Kiekvieną dieną mums tenka bendrauti su skirtingo plauko žmonėmis. Verslo partneriai, investuotojai, valstybės įstaigų tarnautojai. Įspūdis, kurį darome bendraudami, gali mus dar labiau priartinti arba nutolinti nuo išsvajoto tikslo. Gebėjimas gerai prisistatyti, dalyvauti dalykiniame pokalbyje, mokėjimas tinkamai elgtis verslo pietų metu ir daugelis kitų dalykų, įvardijamų kaip verslo etiketas, tampa kiekvieno kitus ir save gerbiančio verslininko atributu.

Pagrindinė etiketo paskirtis – suteikti žmonėms malonumo pojūtį. Pasak Deilo Karnegio, žymaus amerikiečių rašytojo ir lektoriaus, bendravimo su kitais subtilybių išmanymas didžiąja dalimi lemia žmogaus sėkmę tvarkant finansinius reikalus. Deja, moderniame pasaulyje netrūksta etiketo taisykles kritikuojančių žmonių. Pasak jų, dėl sustabarėjusių dogmų, pretenzingumo, laisvės bei individualumo jausmo varžymo šiuolaikinio žmogaus etiketas laikomas savotiška atgyvena.

Tik vienoje gyvenimo sričių etiketo svarba, bėgant laikui, nepasikeitė. Tai verslas. Verslo pasaulis vadovaujasi griežtu etiketo kodeksu, kurį pravartu išmanyti kiekvienam pradedančiam verslininkui. Nuo jo išmanymo priklauso ne tik mūsų, kaip verslininkų, karjera, bet ir apskritai plėtojamos veiklos sėkmė. Pažvelkime plačiau į keletą auksinių etiketo taisyklių.

Apranga

Ne paslaptis, kad apranga – žmogaus vizitinė kortelė. Karjeros aukštumų siekiančio asmens įvaizdis svarbus ne tik aplinkiniams, bet ir jam pačiam. Tik atrodant nepriekaištingai galima pasitikėti savimi. O kam sekasi verslas labiausiai, jei ne pasitikintiems savimi?

Aprangos kodas priklauso nuo to, kokias pareigas žmogus eina. Pasak Armino Lydekos, garsaus protokolo reikalavimų specialisto, apranga visuomet buvo itin susijusi su žmogaus įvaizdžiu, kultūra, netgi su visuomenine padėtimi. Žinoma, bėgant laikui aprangos stilius keitėsi, nes keičiasi visuomenės kultūra, žmonių supratimas, mąstymas.

Kokį aprangos stilių pasirinkti? „Rengiuosi, kaip noriu”, o gal „griežtai pagal reikalavimus“? Atsakyti, kuris variantas geresnis, yra be galo sunku. Kad ir kas būtų, mūsų apranga turi būti švari, tvarkinga ir tinkama konkrečiai situacijai.

Bendravimas

Ypatingą dėmesį bendraujant su kitais reikia skirti mūsų kalbos manierai. Derybų metu jokiu būdu negalima vartoti žargono, daug sudėtingų terminų (nebent to reikalauja situacija), kurie galėtų apsunkinti pašnekovo supratimą. Iš kitos pusės, prezentacija, paremta vien mūsų samprotavimais, gali būti laikoma reikalo esmės neišmanymo požymiu.

Bendraujant su kitais būtina pasistengti įsidėmeti vardus, neatsižvelgiant, ar tai būtų klientas, verslo partneris, ar tiesiog vienas darbuotojų. Kreipimasis į žmogų vardu, nuoširdus domėjimasis jo darbu ir gyvenimu (ypač darbuotojų atžvilgiu) užtikrins pavaldinių pagarbą. Užsieniečių atveju reikia išsiaiškinti jų vardų rašybą ir tarimą, nes iškraipytas vardas gali sugadinti geriausius ketinimus. Be to, verta atsiminti, kad į pavaldinius, kolegas, verslo partnerius ar tiesiog klientus leidžiama kreiptis pravarde tik ypatingais atvejais.

Susitikimo ar pokalbio metu būtina pamiršti elektroninį paštą ar telefoną, kuris demonstruoja nepagarbą, ir visą dėmesį sutelkti į pašnekovą. Nė viena naujiena nėra tokia svarbi, kad negalėtų palaukti kelių ar keliolikos minučių.

Kiekvienam pokalbiui pasibaigus, nesvarbu, ar tai buvo pokalbis dėl darbo, ar pietūs su partneriais, patartina išsiųsti trumpą padėkos laišką. Toks pašnekovo pamaloninimas leis geriau jus įsidėmėti, atskirti nuo nerimtai į reikalą žiurinčios likusios grupės žmonių.

Punktualumas

Punktualumas – ne tik karalių dorybė, bet ir vienas svarbiausių verslo etiketo principų. Vėluoti neleistina ir nedovanotina, o ypač jei žmogus, kurį verčiate laukti, užima aukštesnę poziciją darbe arba visuomenėje. Jeigu jau pavėlavote, nepulkite strimgalviais į derybų kambarį. Pasitaisykite šukuoseną ir aprangą, atsiduskite ir tik tada ženkite į susitikimą. Be abejo, nepamirškite atsiprašyti visų jame dalyvajančių žmonių. Jei pokalbis jau prasidėjo, sulaukite jo pabaigos ir tik tada tarkite savo žodį.

Statuso skirtumai ir lifto taisyklė

Bendravimas verslo pasaulyje pagrįstas skirtumais tarp amžiaus, lyties, einamų pareigų, o tai reiškia, kad vadovas su kitu vadovu bendraus kitaip nei su pavaldiniais. Susitikdamas su vadovu pirmas paprastai pasisveikina pavaldinys, nesvarbu, ar tai būtų vyras, ar moteris. Pavaldiniai taip pat privalo praleisti vadovus ir jų svečius atvažiavus liftui.

Liftuose taip pat patartina nesidalyti su kolegomis įspūdžiais apie verslo susitikimus. Tokį pokalbį verta pradėti tik liftui pasiekus pirmą aukštą ir jums palikus pastatą, kuriame vyko susitikimas. Atsarga gėdos nedaro, geriau luktelėti ir nerizikuoti savo brangia reputacija.

Protingas egoizmas

Jau švietimo epochos prancūzų mąstytojai teigė, kad žmogui būdinga kovoti už savo interesus. Jūs turite teisę prieštarauti vieno ar kito žmogaus sprendimams ir tvirtinti, kad, jūsų nuomone, problema turi būti sprendžiama pasitelkiant kitokias priemones. Tačiau pelnysite pagarbą, jei pripažinsite visų komandos narių pastangas rasti geriausią veiksmų planą. Viena svarbiausių šių laikų verslo etiketo taisyklių – nekritikuoti kitų žmonių elgesio.

Gebėjimas gerai perprasti verslo etiketą, verslo pasaulyje pripažintų normų ir nerašytų taisyklių paisymas – visa tai užtikrina kiekvieno verslininko kelią į sėkmę. Jeigu kiekvienas verslininkas ras laiko ir energijos suvokti pagrindinėms etiketo dogmoms, gyvenimas kaipmat ims keistis. Bus laisviau bendrauti su žmonėmis ir sulaukti daugiau jų dėmesio asmeniniu bei profesiniu aspektais. Tad norėdami pakeistį pasaulį keiskimės patys!

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.